2011-02-12, 18:01
Medlem
Okej nu är det så att det inte är min dator och jag bara har lånat den under en kort tid.

Hursomhelst, till problemet:
När jag öppnar safari så är sidan minimerad så mycket som möjligt (det ända som syns är URL fönstret. Det händer varje gång...

Men det jobbigaste av allt är när jag sedan öppnar någon sida (t.ex. flashback). När man öppnar en flik så är det ett mellanrum mellan URL fönstret och flikarna. Det är alltså som att flikarna har flyttats ner cirka 1 centimeter syd. Mellanrummet är själva sidans topp men sidan jag är inne på har också flyttats upp bakom URL fönstret så att man inte ser toppen av sidan. Gå t.ex. in på google. För mig ser det ut som att bilden "google" är precis vid och lite bakom flikarna.

Hoppas att ni förstod då jag inte vet något om mac och hur man printar screen...

EDIT: Kom också på att ibland när man scrollar så blir flikarna & search funktionen & allt i den raden osynliga. När man sen lägger musen där allt var så dyker de upp med vita mellanrum mellan dem >.<
Senast redigerad av SmexigSomFan 2011-02-12 kl. 18:05.
Citera
2011-02-12, 18:10
Medlem
Ominstallera Safari.
Annars kan det vara en inställning att Java kan kontrollera fönstrets storlek, stäng av den.
Citera
2011-02-12, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Ominstallera Safari.
Annars kan det vara en inställning att Java kan kontrollera fönstrets storlek, stäng av den.

Jag kanske inte var tydlig nog i mitt första inlägg men jag kan verkligen INGENTING om mac så kan du vara snäll och förklara för en nybörjare?
Citera
2011-02-12, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmexigSomFan
Jag kanske inte var tydlig nog i mitt första inlägg men jag kan verkligen INGENTING om mac så kan du vara snäll och förklara för en nybörjare?

Inte jag heller.
Ska nog finnas i Inställningar --> Avancerat --> Java.
Senast redigerad av Karvozhort 2011-02-12 kl. 18:29.
Citera
2011-02-12, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Inte jag heller.
Sak nog finnas i Inställningar --> Avancerat --> Java.

finns inte java i avancerat
Citera
2011-02-12, 18:30
Medlem
https://www.flashback.org/t1217786
Pröva där.
Citera
2011-02-12, 18:36
Medlem
Okej ska testa...
Citera
2011-02-12, 18:47
Medlem
benjas avatar
För att printscreen kan du använda två alternativ så du kan visa en bild på problemet.

För att printa hela skärmen gäller, Shift+cmd+3
Om du vill markera en del av skärmen kör du på, Shift+cmd+4
Citera
2011-02-12, 19:33
Medlem
Okej fixade en bild nu

http://img42.imageshack.us/f/bild1pi.png/

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto