• 5
  • 6
2011-02-14, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eirene
Förutsatt att det inte slarvas med bultpistolen så, ja, då har du helt rätt.
Bra, då har du äntligen fattat.
Citat:
Slarvas det med bultpistolen? Aldrig hört något annat. Fråga vilket slakteriarbetare du vill om hur ofta de är med om att ett djur inte riktigt förlorar medvetandet innan slakt, så kommer du att se att svaret är fullkomligt entydigt.
Och en halalslaktare är ofelbar med kniven? Eller?
Citat:

Ursprungligen postat av yukikaze:

Här nämns ingenting om halalslakt, utan om att "man slaktar gris på samma sätt" som kycklingar, i.e. halspulsådern skärs av. Som svar skriver du att gris aldrig halalslaktas, och jag förtydligar att det inte var det hen syftade på.

Är det svårt att förstå på något sätt, tycker du?
Han tycker att folk borde bli upprörda av grisslaktsmetoden. Eftersom grisar bedövas alltid och aldrig halalslaktas eftersom dom inte äts av varken muslimer eller judar, kan man förmoda att han tror att dom halalslaktas. Vem skulle bli upprörda av att dom bedövas? Dom som inte äter gris bryr sig knappast om grisslakt, dom som äter gris blir inte upprörda av att dom bedövas.
Citera
2011-02-14, 20:18
Medlem
yukikazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massey
Bra, då har du äntligen fattat.
Och en halalslaktare är ofelbar med kniven? Eller?
Han tycker att folk borde bli upprörda av grisslaktsmetoden. Eftersom grisar bedövas alltid och aldrig halalslaktas eftersom dom inte äts av varken muslimer eller judar, kan man förmoda att han tror att dom halalslaktas. Vem skulle bli upprörda av att dom bedövas? Dom som inte äter gris bryr sig knappast om grisslakt, dom som äter gris blir inte upprörda av att dom bedövas.

Det var snack om hur man slaktade fågel, och man använder samma metod för gris, och andra djur. Om man bortser från en man som står och ber, eller att de är vända mot mecka, vilket jag tvivlar på händer i de flesta fall i halalslakt.
Citera
2011-02-14, 21:41
Bannlyst
Så länge det inte står en äcklig hormuslim och kastar förbannelser över min mat skiter jag fullständigt i hur djuret dog.
Citera
2011-02-15, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samus-Aran
För det första kan det inte vara effektivt att först bedöva djuren och sedan be en bön och sedan vänta på att blodet har runnit ut på varje kyckling. Hade man struntat i detta hade man kunnat pressa ner priserna.

Du tycker kyckling är dyrt idag?

Själva slakten bryr jag mig inte nämnvärt mycket om. Vettigare att se till att de har ett bra liv så länge de lever. Är det inte lite dubbelmoral att å ena sidan förfasas över att det står en imam och rabblar ramsor och att de förblöder och å andra sidan blunda inför sättet man idag föder upp kyckling på. Är det kycklingen eller islam som är problemet?

Köp vettig kyckling istället från små gårdar så slipper du problemet!
Citera
2011-02-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yukikaze
Det var snack om hur man slaktade fågel, och man använder samma metod för gris, och andra djur. Om man bortser från en man som står och ber, eller att de är vända mot mecka, vilket jag tvivlar på händer i de flesta fall i halalslakt.
Med tanke på att trådtiteln är "Nästan all kyckling halalslaktas, rätt eller fel" tänkte jag att du kanske menade att även grisar halalslaktas. Fel av mig, du menar ju att alla djurslag slaktas på samma sätt ,halal eller inte, ser jag ju nu. Sorry.
Citera
2012-03-20, 15:43
Medlem
ViciousDeliciouzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Media
Vart kan du läsa att halalslakten är något annat än förhållandevis smärtfri?
om jag inte missminner mig diskuterar vi dessutom inte slakt av nötkreatur, utan kyckling.
Du tror att alltså att kyckling slaktas med bultpistol?

Går inte att jämföra de stressmoment ett djur utsätts för vid vanlig slakt, mot halalslakt.
Förstår inte vad det är du försvarar? Man behöver inte erkänna alla aspekter av islam för att man föredrar halal.
Omständigheterna vid halalslakt är helt baserade på en så smärtfri, respektfull och hygienisk slakt som möjligt.
Djuret slipper se andra djur dö, för att köttet ska vara halal får inte djuret på något sätt vara sjukt eller skadat, vilket tyder på en i regel bättre djurhantering än den standard som råder i svenska slakterier. Halalslakt är smärtfri i samma utsträckning som bedövningen med bultpistol skulle vara det, hjärnans blodtillförsel stryps inom 3-5 sekunder iom halalslakt.

Jag tycker du borde se en video om hur kycklingar slaktas.

Du måste ju fan vara helt jävla dum i huvudet om du tror på skiten du just skrivit.
Smärtfri, respektfull och hygienisk går fan inte hand i hand gällande halal.

http://www.youtube.com/verify_age?ne...%3Dh_bZzxep87c

"Djuren dör direkt", ja, jag hör det på klippet.
http://video.google.com/videoplay?do...4069357427976#

Hoppas du och många andra skitmänniskor brinner i helvetet, och att karma rövknullar er allihopa tamigfan! Fyfan!

Finns något vedervärdigt jävla klipp kallat "Halal slaughter, banned from Youtube" eller nåt liknande, kolla på det, sen kan du komma o snacka om djurskydd. Vedervärdiga jävla kryp!
Citera
2012-04-10, 23:44
Medlem
Necrotrusts avatar
Hur kan man döda en kyckling??
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto