Jag får ut 6,35% om man räknar 40grader oechsle på 25L. Osäker på ifall det är helt rätt dock.
Jag skulle också använda vinjäst, torr, då jag gjort liknande som du håller på att brygga. Vissa jästkulturer ska man aktivera i en kopp ~35grader varm vatten som sedan svalnar ganska snabbt till 25. Och sen tillsätta till brygden. Personligen tycker jag att det smakar mindre jäst ifall man är försiktig med tillsättandet av sockret. Att det får jäsa sakta och försiktigt. Då behöver man inte lagra det lika länge och man kan även dricka det relativt direkt.
Man får även passa sig för att inte lagra det för länge då man får bäst konserverande verkan över 10% alkohol. Man kan, som man gör med vissa viner, tillsätta en liten bit svavel för att få det att stå sig. Men då är det viktigt att drycken får andas (vilket den kommer ifall du kolsyrar den) innan man dricker den så svavlet får dunsta av. Annars smakar det kanske inte lika bra som utan.
Bäst blir det ifall det får stå och jäsa omkring 20grader i rummet så undvik att ställa kärlet direkt på golvvärmen.
Sen ett tips ifall du inte vill kolsyrejäsa den och inte sodastreama så kan du försöka få tag på kolsyreis. Vissa industrier kan man fråga ifall man kan få ett kilo för en påse fikabröd eller nått. Själv fick jag tag på det till halloween en gång av några som producerar det. Fick en kylväska+icakasse (papper) för en 50-lapp

sen var det bara att pluppa ner en minibit i flarran så blev det kanon.