2010-12-28, 22:00
Medlem
Limpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameboy92
Jag har kräkts som fan i tre dagar nu. Har aldrig haft det förut, och hadde ingen aning om hur jobbigt det var. Det har lugnat ner sig lite det senaste dygnet, men jag har nu fått en underlig smärta i bröstet, som är svår att förklara. Fryser som fan gör jag också.

Å fy fan, stackare ! Man mår verkligen skit av detta virus !
När jag hade det förra året var jag övertygad om att döden var nära.
Krya på dig !
Citera
2010-12-28, 22:47
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpar
Vinterkräksjukan kommer på bred front
Gästerna åt friskt av julbordet på en restaurang i Värnamo två dagar före julafton.

Sedan låg 80 av dem däckade i vinterkräksjukan.

Det fruktade viruset sprider sig nu snabbt över landet.

Samtliga fyra personer som jobbade i restaurangköket bar på viruset, enligt kommunens livsmedelsinspektör.

Känner du någon som är drabbad eller har drabbats själv?
Vinterkräksjukan brukar slå på hårt i vanliga fall, men hur sjuk vart du / är eller ha varit?

Hur brukar du försöka förebygga för att slippa detta eldorado i våldsamma kräkningar & mattlöshet?

Dela gärna med dig om ett pinsamt minne från denna jävulska sjukdom, typ uppkastning i offentlig miljö eller liknande.

Jag fick vinterkräksjukan för några år sedan och jag mådde som skit.
Jag kräktes när det var gäster hemma på besök och inte nog med de, gästerna var äldre än mig och var såklart lite oroliga att själv drabbas av vinterkräksjukan. Men eftersom jag kräktes i rummet (inte bara en gång utan flera gånger) fick de inte veta något
Citera
2010-12-28, 23:01
Medlem
MisterToms avatar
Var precis ute på praktik på en avdelning som var hårt drabbad. Helt fruktansvärt dålig hantering av problemet av det aktuella sjukhuset, under all kritik imho. Blev dock inte smittad själv, fruktansvärt skönt. Det är VERKLIGEN inget kul att se patienter trilla av pinn för att deras kroppar helt enkelt inte orkade med calici ovanpå deras andra diagnoser, speciellt när många av fallen säkerligen kunnat undvikas om sjukhuset fick tummen ur röven.

Jag gör inte direkt något specifikt för att undvika det om jag då inte möter någon patient som har konstaterad calici. Då är det full skyddsmundering som gäller och mycket eftertanke...
Citera
2010-12-29, 01:45
Medlem
Bara undvika allmänna toaletter och plockmat. Folk är sjukt dåliga på att tvätta sina händer efter bajsbesök!
Har själv aldrig drabbats, men haft matförgiftning två gånger. Kräktes i flera timmar men sen gick det över. Man är ju utmattad efteråt dock.
Citera
2010-12-29, 23:51
Medlem
-Vinterkräksjukan???

Den är här nu!! Berättar medierna (i alla fall här i Västmanland). ..å så intervjuar man sjukvårdsfolk om förhållandet, med att de berättar om alla avdelningarna -på Sjukan! som man har tvingats att stänga.
-Men denna kräcksjukan är väl inget som -särskilt- har med sjukhusverksamheten att göra. Att väl? man får kräcksjukan ute i samhället, och i värsta fall får läggas in på sjukhus. Och vad då med att stänga sjukhusavdelningar??????
Citera
2010-12-29, 23:54
Medlem
ajmons avatar
fan va rörig din text är!

Dessutom borde denna ligga i medicin?
Citera
2010-12-29, 23:57
Bannlyst
Kräksjuka heter det, dessutom är din ts så rörig att jag inte ens begriper vad det är vi ska diskutera?
Citera
2010-12-30, 00:00
Medlem
turdmunchers avatar
Missledande rubrik och missledande text. Är din fråga vad man ska ta sig till om man blir sjuk och blir tvungen att läggas in på sjukhus?
Citera
2010-12-30, 00:09
Medlem
-JAG TACKAR för visat intresse.
..så koppla av nu och fortsätt med Stålmannen. Jag ringer Sjukan i morgon och frågar dem. -Finns förresten Stålmannen kvar i tidskriftsställen??
Citera
2010-12-30, 00:26
Medlem
du måste ju vara full.

vinterkräksjukan (calici) är otroligt smittsamt. räcker med en liten liten del för att bli smittad med inkubationstid på 48h.

Anledningen till att man stänger avdelningarna där viruset upptäcks är att man vill förhindra smittan att spridas till de som läggs in på avdelningen efter att smittan brutit ut. Tänk på att äldre faktiskt kan dö av uttorkning av vinterkräksjuka

Får ni kräksjukan så kom för jösse namn inte till sjukhuset. Finns inget vi kan göra för er ändå, Ni ställer bara till det för oss! stanna hemma och kräks lika gärna!
Senast redigerad av Storasten 2010-12-30 kl. 00:28.
Citera
2010-12-30, 01:02
Medlem
SoTireds avatar
Vinterkräksjukan är bara trams. Har aldrig haft det, är väl immun, då.
En vanlig magsjuka består av ett par spyor och fem till tio tarmtömmningar. När vätskebalansen är återställd så är man frisk igen.
Citera
2010-12-30, 01:45
Moderator
WirelessGkit2s avatar
O&K -> Medicin

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem