• 1
  • 2
2011-02-12, 02:44
Medlem
Någon som har testat att röra ner några burkar keso i köttfärsåsen?

Eller andra tipps. måste ha massssssvis med protein
Citera
2011-02-12, 02:45
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulankandi
Någon som har testat att röra ner några burkar keso i köttfärsåsen?

Eller andra tipps. måste ha massssssvis med protein

Milbona kvarg från lidl
Citera
2011-02-12, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Milbona kvarg från lidl

Är det bättre då?.

Edit: har aldrig smakat kvarg, Hur smakar det? är det risk för att det bara smakar kvarg på ca 1 kg köttfärs och 500g kvarg?
Citera
2011-02-12, 02:51
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Är det bättre då?.

Edit: har aldrig smakat kvarg, Hur smakar det? är det risk för att det bara smakar kvarg på ca 1 kg köttfärs och 500g kvarg?

Jag tycker det smakar väldigt neutralt, häromdan körde jag i ett par hundra gram med en burk köttfärs och det blev kalas, brukar annars blanda det med fun light och då smakar det yoghurt

samma proteinmängd som keso men billigare och jag tror det blir bättre med kvarg till köttfärssås, typ som creme fraiche
Citera
2011-02-12, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Jag tycker det smakar väldigt neutralt, häromdan körde jag i ett par hundra gram med en burk köttfärs och det blev kalas, brukar annars blanda det med fun light och då smakar det yoghurt

samma proteinmängd som keso men billigare och jag tror det blir bättre med kvarg till köttfärssås, typ som creme fraiche

ok låter bra, det har väl lite högre proteinhalt än keso också va? .

Och hur mkt kvarg tar du och hur mkt funlight?
Citera
2011-02-12, 03:03
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
ok låter bra, det har väl lite högre proteinhalt än keso också va? .

Och hur mkt kvarg tar du och hur mkt funlight?

Lidl milbona kvarg har samma proteinmängd som keso 12g/100g, om jag inte minns fel, har sett kvarg i andra butiker som har 9g/100g

Brukar bara hälla på lite fun light och röra runt för att sen smaka och sen eventuellt hälla på mer.
Citera
2011-02-12, 03:40
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Vill du ha riktigt mycket protein är det vanlig vit fisk som gäller.
Kyckling är också väldigt proteinrikt, bara att läsa innehållsförteckningen nästa gång du handlar.
Citera
2011-02-12, 04:21
Medlem
köp 100 % protein pulver istället så slipper du trycka i dig massa onödiga ämnen o sånt.
du skulle tjäna på det
Citera
2011-02-12, 05:01
Medlem
-Hokus-s avatar
Qornfärs(stavning ?) är ett gott alternativ till vanlig köttfärs annars. Gjort på rent sojaprotein. Släng i thaimixpåse så har du en nyttig kalasfärs
Citera
2011-02-12, 06:32
Medlem
Musse.Chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av $h!t
köp 100 % protein pulver istället så slipper du trycka i dig massa onödiga ämnen o sånt.
du skulle tjäna på det

Way to go, idiot.

Kvarg är utmärkt, smakar inget speciellt och proteinrikt.
Citera
2011-02-12, 07:06
Medlem
brtkrbzhnvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hokus-
Qornfärs(stavning:skamsen: ?) är ett gott alternativ till vanlig köttfärs annars. Gjort på rent sojaprotein. Släng i thaimixpåse så har du en nyttig kalasfärs :)
Quorn är gjort på orent mögelsvampprotein. Sojafärs är något helt annat, och till skillnad från quorn avsevärt billigare än köttfärs.
Citera
2011-02-12, 12:48
Medlem
Det uppenbara vore att öka mängden köttfärs. Eftersom det är det enda som innehåller protein i en köttfärssås så är det mängden köttfärssås du äter som avgör proteinmängden.

Samma sak med keso (fast det innehåller mindre protein än köttfärs)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in