• 46 803 online
  • 1 129 073 medlemmar
  • 58 581 549 inlägg
2011-02-11, 18:00
Medlem
General Nogis avatar
Följande hittat i en artikel om Kalle Anka-översättaren Stefan Diös i Språktidningen, nr. 2 (februari), 2011, s. 51:

Citat:
Ytterligare en merit finns på internetforumet Flashback. En hel tråd, över 100 sidor lång på forumet är tillägnad temat "Kalle Anka-uttryck/namn vi minns". Signaturen Lost Dreamer skriver till exempel: "[Jag] kommer ihåg gamla Kalle Anka-nummer där folk kunde heta saker som U.T. Sug, för han arbetade på skatteverket." Och ReNu skriver: "Har för mig att Farbror Joakim, Kalle och knattarna drog till ett fotbolls-VM någon gång och just Maratåna var väldigt överlägsen [...]."

Tråden ifråga återfinns här:

https://www.flashback.org/t159565
Citera
2011-02-11, 18:11
Medlem
Sebottendorfs avatar
De nämner inte Kalle Anka tar syra och tänker på bajs?

(Som också är relaterat till både FB och Kalle Anka)
Citera
2011-02-11, 18:20
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebottendorf

Nej tyvärr!

Det skulle givetvis vara mycket välkommet med medial respons på detta underbara internetfenomen - exempelvis från Disney-koncernen.
Citera
2011-02-11, 18:30
Medlem
Garnaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebottendorf

Detta var det första jag tänkte på när jag såg rubriken på tråden. Det var med besvikelse detta dementerades.
Citera
2011-02-11, 19:31
Medlem
clas_ohlssons avatar
Ja, varför är man inte förvånad när man sitter på Skandinaviens största forum med snart 500000 medlemmar, vilket nästan är 5% av hela Sveriges befolkning, än mer dessutom om man tar bort gamla och barn.
Citera