2011-02-11, 17:39
Medlem
Tjena!

Är väl troligtvis så att jag inte kollar bäst före datum när jag köper snus, men hur märker företagen dosorna med bästföre-datum?

dag/månad/år?
Har köpt några dosor nyligen och där har det stått bland annat att en dosa gått ut 2010. Även andra där de inte smakat som de ska. 06/01/2011 t. ex.

Jag har sökt lite runt i olika forum, får be om ursäkt ifall det är lätt-google:at eller om tråd finns.
Har jag bara fått tag i gammal snus eller skriver de datum på något annat vis? En mindre slumpartad händelse är att de dosorna kommer från samma kiosk...

MVH vick3lit
Citera
2011-02-11, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vick3lit
Tjena!

Är väl troligtvis så att jag inte kollar bäst före datum när jag köper snus, men hur märker företagen dosorna med bästföre-datum?

dag/månad/år?
Har köpt några dosor nyligen och där har det stått bland annat att en dosa gått ut 2010. Även andra där de inte smakat som de ska. 06/01/2011 t. ex.

Jag har sökt lite runt i olika forum, får be om ursäkt ifall det är lätt-google:at eller om tråd finns.
Har jag bara fått tag i gammal snus eller skriver de datum på något annat vis? En mindre slumpartad händelse är att de dosorna kommer från samma kiosk...

MVH vick3lit
dom stämplar lös dosornas botten och klistrar en ettiket på portions dosan eller vad är egentligen frågan 11 04 11 står det på min
Citera
2011-02-11, 17:53
Medlem
klasklätters avatar
DD/MM/YYYY ev YY.

Som nästan precis allt annat i europa
Citera
2011-02-11, 18:03
Medlem
Lunaticxs avatar
som någon redan skrivit dag månad år...
För ett par år sedan köpte jag en dosa llucky star eller vad den heter för något men ialf så hade den jäklig snygg förpackning vilket var också anledningen till att jag köpte den. Så då öppnade jag dosan, stoppade en påse under läppen men det smackade lite konstigt så jag checkade datum och då visade det sig att den var nästan 2 år efter datum =) gick tillbaka till affären och sa att jag vill byta snus eftersom den här gick ut och så frågade jag om jag fick behålla den här förpackningen eftersom dom kommer ändå att kasta den (trodde jag) men kassörskan förstod nog inte svenska och var tydligen rädd för att jag skulle anmäla dom så hon packade in alla snusdosor som gick ut bäst före och sa att jag får ta alla XD men jag tackade nej såklart och sa att jag tar bara den här och en dosa ettan och sen gick jag bara ut.
Citera
2011-02-11, 19:03
Medlem
BlattBroRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunaticx
som någon redan skrivit dag månad år...
För ett par år sedan köpte jag en dosa llucky star eller vad den heter för något men ialf så hade den jäklig snygg förpackning vilket var också anledningen till att jag köpte den. Så då öppnade jag dosan, stoppade en påse under läppen men det smackade lite konstigt så jag checkade datum och då visade det sig att den var nästan 2 år efter datum =) gick tillbaka till affären och sa att jag vill byta snus eftersom den här gick ut och så frågade jag om jag fick behålla den här förpackningen eftersom dom kommer ändå att kasta den (trodde jag) men kassörskan förstod nog inte svenska och var tydligen rädd för att jag skulle anmäla dom så hon packade in alla snusdosor som gick ut bäst före och sa att jag får ta alla XD men jag tackade nej såklart och sa att jag tar bara den här och en dosa ettan och sen gick jag bara ut.

Varför tacka nej? xD hade aldrig bangat på gratis snus
Citera
2011-02-11, 19:08
Medlem
Hallå där!

Ja, som jag misstänkte. Vafan säljer dom gammalt snus för...?

Aja, tack för svaren! Blir att kolla datum innan man går ut ur affären nästa gång!
Citera
2011-02-11, 20:23
Medlem
Lunaticxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlattBroR
Varför tacka nej? xD hade aldrig bangat på gratis snus

Ja jag känner mig fortfarande dum för det ibland =) Det var ju minst 40 snusdosor
Citera
2011-02-12, 14:05
Bannlyst
Vem vill ha dosor som är 2år gammla. Jag hade också tackat nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in