2019-07-23, 19:33
Medlem
Grandiosos avatar
Foto nedan på JonBenét som påstås vara det absolut sista som togs på henne medan hon
fortfarande i livet.
Här finns också en ocensurerad bild på henne när hon ligger utsträckt död nere i källaren
som mig veterligen aldrig tidigare visats i tråden.

https://crimerocket.com/2019/04/13/new-last-photo-of-jonbenet-ramsey-has-just-been-release-and-theres-a-problem/
Citera
2019-07-27, 00:43
Medlem
utan.att.stannas avatar
Burke är konstig dessutom. Minns intervjun hos De Phil. Diagnos? Undrar hur uppväxten och föräldraskapet har varit egentligen.
Citera
2019-07-27, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Burke är konstig dessutom. Minns intervjun hos De Phil. Diagnos? Undrar hur uppväxten och föräldraskapet har varit egentligen.
Han slog i hjäl systern av misstag eller med flit. Och de "mörkade" för att skydda sonen .

Det är väl den troligaste teorin ? Det där med någon okänd mördare hit och dit är ju bara löjlig .
Citera
2019-07-27, 00:56
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatuSoparen
Han slog i hjäl systern av misstag eller med flit. Och de "mörkade" för att skydda sonen .

Det är väl den troligaste teorin ? Det där med någon okänd mördare hit och dit är ju bara löjlig .
Vet inte det jag. Vad vet vi om familjen egentligen? Alla är ju helskumma. Mamma blev irriterad för att hennes sexiga dotter inte ville ha string med sig till kalaset imorgon och i ursinne puttade till henne så hon råkade ramla ner för trappan och dö? Varför är Burke psykiatrisk skum? Har pappan varit elak mot de? Eller var det ett syskonbråk som urartade? En välbeställda familj som de håller nog ihop oavsett vem som gjorde det.
Citera
2019-07-27, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Vet inte det jag. Vad vet vi om familjen egentligen? Alla är ju helskumma. Mamma blev irriterad för att hennes sexiga dotter inte ville ha string med sig till kalaset imorgon och i ursinne puttade till henne så hon råkade ramla ner för trappan och dö? Varför är Burke psykiatrisk skum? Har pappan varit elak mot de? Eller var det ett syskonbråk som urartade? En välbeställda familj som de håller nog ihop oavsett vem som gjorde det.
Burke var problemet skulle jag tro i mordgåtan .

https://www.ilikeradio.se/podcasts/spoktimmen/12376/

Här lite mer info om du är intresserad .
Citera
2019-07-28, 21:01
Medlem
Grandiosos avatar
Tog del av den här analysen av larmsamtalet än en gång och det är högst intressant.

Ta bara det här när Patsy i början förklarar: "We have a kidnapping".

Hade nog låtit naturligare, mer personligt om hon sagt att "min eller vår dotter är kidnappad".

Förmodligen har det inte gått så vidare lång tid sedan Patsy avslutade "the ransom note"
där pronomenet "We" förekommer en del tills larmsamtalet rings och det liksom följer
med några "We" där också av bara farten...

"Looking at the word We: as a biological parents speaking for herself,
the word we goes against the human nature.
It is something that is immeditely a red flag in Patsys language. "

https://www.youtube.com/watch?v=S1BjM8S8s0o

Liksom flera andra användare i tråden tror jag numera också att Burke orsakade den
skallfraktur som hans lilla syster drabbades av och som ändade i hennes död.
Lutat mer tidigare åt att mamma Patsy bar skuld till detta också, men anser inte
det sannolikt längre. Hon har sin skuld i att ha försökt dölja vad som skett i akt och
mening för att skydda sin son. Med det som gjordes med flickan sedan nere i källaren.
Med kidnappningsbluffen. Pappa John lär knappast ha varit ovetandes om vad som
skett så han finns väl med i det hela också kan man anta.
Senast redigerad av Grandioso 2019-07-28 kl. 21:59.
Citera
2019-07-28, 21:49
Medlem
Generalanderssons avatar
Detta är en mkt svår gåta där ingen bevis pekar åt det ena eller det andra hållet. Själv så är jag tveksam till teorin om att en inträdare står bakom mordet på JonBenet, samtidigt så är det inget som stödjer den populära teorin om att JonBenet`s bror/mamma ska ha mördat hon vid en olycka. Jag anser att det är 50 - 50% chans för de två olika teorierna.
Citera
2019-07-29, 18:18
Medlem
Grandiosos avatar
Och inte en enda gång under det där larmsamtalet nämner Patsy sin dotter vid namn.
Inte en enda gång...Är väl allt lite anmärkningsvärt ändå?

En kortis här där Patsy intervjuas om den bok hon tillsammans med maken skrev några år
efter JonBenéts död. Maken John dyker upp i början och slutet och där har vi en liten grej
också att kunna reagera på. Huvudrörelsen som följer på uppmaningen som riktas till det
amerikanska folket..."Call us. Call the police."

https://www.youtube.com/watch?v=aKKnFCOl6Go

Intervjun i sin helhet: https://www.youtube.com/watch?v=_bMKzzGoWEQ
Senast redigerad av Grandioso 2019-07-29 kl. 18:34.
Citera
2019-07-30, 18:32
Medlem
Grandiosos avatar
Bra resonerat av en person i kommentarsfältet till den video med intervju som länkades till igår:

"It just doesn’t make sense to me that a kidnapper would write such a long ransom note, and not have a well thought out plan to get JonBenet out of the house if what they were truly seeking is money. Also, the ransom note said it was a group of people who had their daughter, so if there was an intruder, the plan to get their child would have been well thought out prior to the kidnapping. Also, why would the kidnapper hurt JonBenet prior to leaving the house? She was found with a gash in her head, bound at the wrists, and sexually assaulted. If the kidnapper(s) wanted to hurt the child, they would have done so after getting her out. And those type of injuries occurring in the home would have made a lot of noise, and woken up the family. That is why none of this makes sense. The crime doesn’t match the intent. That is why the investigation leads to the Ramsey’s. Something is off with them, and it is sad that the crime scene was tainted in the way it was, because the evidence can’t be preserved. Why the police had them in the home with several people during the investigation was a huge mistake."
https://www.youtube.com/watch?v=_bMKzzGoWEQ

Flera reagerar sedan på hur lite paret Ramsey visar av känslor under utfrågningen.

"you know....I'd love to believe that the parents couldn't have killed the cute little girl - but there are NO tears, NO sadness....NOTHING. I would bawl my eyes out!!!! They have no emotions!"

"If the eyes are the window to the soul, these people look heartless. They barely ever blink and never shed a tear. If someone asked me about how my beautiful little child was murdered on Christmas, I would not be as calm, cool and collected as these two sub- humans."
Senast redigerad av Grandioso 2019-07-30 kl. 18:40.
Citera
2019-09-17, 23:34
Medlem
Gärningsmannen/gärningsmännen hade dödat JonBenét och ville förvilla det genom brevet... kanske skrevs brevet för att polisen på riktigt skulle tro att flickan var bortförd och inte söka vidare igenom huset efter kroppen? Vem vet egentligen hur GM tänkte. I så fall tror jag pappan var ovetande om vad som hade hänt.
Citera
2019-09-17, 23:44
Medlem
Jag tror inte på en osannolik teori om kidnappare.. hade nån sån funnits hade GM sett till att så snabbt som möjligt försöka få in pengarna - om det var det som var motivet. Det hade varit möjligt att lyckas med en sån grej faktiskt.
Citera
2019-09-20, 17:56
Medlem
Har allas vår kriminal-professor GW kommenterat det här fallet någon gång? Han brukar dra in lite utländska mordfall ibland i de program han är med i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in