• 1
  • 2
2011-02-11, 15:34
Medlem
Goatses avatar
Har varit lite småkrasslig under nån vecka, men inget värre än lite snuva. Drog på mig någon jobbig hosta i förrgår och har ju planer på att gå ut ikväll och dricka alkohol (öl). Har bara läst att de förlänger läkeprocessen.
Någon som vet något mer angående detta? Blir det värre eller tar det bara längre tid innan jag blir frisk? Bör jag avstå all alkohol ikväll? Tips tack !
Citera
2011-02-11, 15:35
Medlem
Powens avatar
Det är bara att köra

Värre om man har hög feber osv, då brukar jag få rutten fylla.
Citera
2011-02-11, 15:36
Medlem
Det kommer säkert kännas bättre ikv, men du kommer inte att bli friskare av det kan ja lova
Citera
2011-02-11, 15:44
Medlem
Maajkas avatar
Om du bara är lite snuvig så kommer du knappast bli nämnvärt sämre. Så länge du inte gör massa dumheter som gör dig sjuk även nykter. Då tänker jag typ på att stå och röka utan jacka och skor på t.ex. balkongen, stå i kö väääldigt länge för att komma in på krogen i väldigt tunna "finkläder" osv. Annars brukar det vara rätt lugnt av egen erfarenhet.
Citera
2011-02-11, 16:08
Medlem
ArmeCykels avatar
Alkohol funkar bra mot hosta, tycker då jag. Så det ska nog gå bra att supa till lite
När jag har hosta så brukar jag köpa Jägermeister i såna där små snaps-flaskor
Citera
2011-02-11, 17:11
Medlem
Goatses avatar
Förresten, har tagit lite hostmedicin också? Cocillana-Etyfin, vanlig hostmedicin tror jag?
Medicin+alkohol är väl dock ingen höjdare? D=
Citera
2011-02-11, 17:18
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goatse
Förresten, har tagit lite hostmedicin också? Cocillana-Etyfin, vanlig hostmedicin tror jag?
Medicin+alkohol är väl dock ingen höjdare? D=
Huvudbeståndsdelen i hostmedicin brukar oftast vara alkohol, så det är nog ingen stor risk att blanda.
Citera
2011-02-11, 17:21
Medlem
Goatses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Huvudbeståndsdelen i hostmedicin brukar oftast vara alkohol, så det är nog ingen stor risk att blanda.
Läste dock :"Cocillana-Etyfin i kombination med alkohol kan orsaka nedsatt andningsförmåga."...
Lite oroande?
Citera
2011-02-11, 17:32
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goatse
Läste dock :"Cocillana-Etyfin i kombination med alkohol kan orsaka nedsatt andningsförmåga."...
Lite oroande?
Hm, verkar skumt. Kanske gäller det om man brukar hostmedicinen på annat sätt än tänkt, som drog alltså.
Citera
2011-02-15, 00:18
Medlem
Rans avatar
Citat:
Hm, verkar skumt. Kanske gäller det om man brukar hostmedicinen på annat sätt än tänkt, som drog alltså.
Nej, givetvis är varningarna för när man använder medicinen som beskrivet.
Citera
2011-02-18, 14:22
Medlem
Hej_tjos avatar
Har exakt samma, dock har jag haft feber i några dagar innan, men känner inte av detta nu.

Har bara lite hosta och snuva, gör det något om jag festar ikväll då?

Med vänlig hälsning
Citera
2011-02-18, 14:58
Medlem
putteputte88s avatar
Citat:

Nej det är vid normal användning då Cocillana innehåller etylmorfin verkar andningsdepressivt, och alkohol förstärker den effekten. Ingen bra idé att dricka sprit om man käkar etylmorfin alltså.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in