2011-02-11, 14:01
Medlem
Tjena FB!

Nu några månader efter julhelgen har jag kommit fram till att jag saknar julskinka utav bara fan! Finns det något sätt att få tag på julskinka nu när det inte är jul? går det under något annat namn? vilka butiker säljer isåfall?

mvh
Citera
2011-02-11, 14:05
Medlem
crusherzs avatar
Det kan finnas julskinka under namnet helgskinka, de flesta affärer säljer ut sina skinkor billigt efter jul i jan-feb. Detta brukar kunna vara bland den billigaste och godaste påläggsmaten man kan hitta.

Sen brukar det dyka upp skinka lagomt till påsken (vet inte riktigt när den infaller i år).
Citera
2011-02-11, 14:06
Medlem
worldclassheros avatar
Ring och fråga butiker, några kan ha kvar i frysen, men tror inte det.

Men dem byter namn från julskina till helgskina så fråga efter det Är ju samma sak

Lycka Till
Citera
2011-02-11, 14:08
Medlem
Okej! Ger mig ut på jakt då, tackar för svar!
Citera
2011-02-11, 14:22
Medlem
christerys avatar
Kolla i https://www.flashback.org/t1061868p2 tråden, gör den själv. tar bara några veckor
Citera
2011-02-11, 14:27
Medlem
Knäckebröd,skinka och Jonnys senap
Citera
2011-02-12, 19:50
Medlem
Finns fortfarande i butik under namnet helgskinka.
Citera
2011-02-12, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0gras
Tjena FB!

Nu några månader efter julhelgen har jag kommit fram till att jag saknar julskinka utav bara fan! Finns det något sätt att få tag på julskinka nu när det inte är jul? går det under något annat namn? vilka butiker säljer isåfall?

mvh

Nej!

Julskinka och dess tillgänglighet är bara tillåten 1 jävla månad per år i det här landet enligt våra myndigheter.

Welcome to Sweden! Jag inser att några surnar till när jag skriver detta.

Men jag verkligen ha det som kund!

Däremot finns det möjligen kalkonskinka som du kan hålla dig till godo...
Senast redigerad av krigsmat 2011-02-12 kl. 22:15.
Citera
2011-02-13, 13:17
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsmat
Nej!

Julskinka och dess tillgänglighet är bara tillåten 1 jävla månad per år i det här landet enligt våra myndigheter.

Welcome to Sweden! Jag inser att några surnar till när jag skriver detta.

Men jag verkligen ha det som kund!

Däremot finns det möjligen kalkonskinka som du kan hålla dig till godo...

Skitsnack, kom med en länk om du vill att jag skall tro att det är reglerat.

Sen att den säljs (styckningsdetaljen) under olika namn året om beror väl på om marknad finns.

Julskinka i Juli kanske går hem , men det är väl lite som att försöka få tag på rökt fårfiol i större mängder annat än under säsong typ påsken (om jag nu kommer ihåg rätt) kanske inte är så enkelt.

Jag vet inte riktigt eftersom vi fixar fårköttet själv, har dom som gräsklippare och som tack för hjälpen skjuter vi dom på hösten och äter upp dom under vintern.

Men sur blir jag inte, visste redan att FB inte har 100% genier. Men har jag fel så får jag bara räkna mig till skaran som inte visste om julskinkeparagrafen.
Citera
2011-02-13, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Skitsnack, kom med en länk om du vill att jag skall tro att det är reglerat.

Sen att den säljs (styckningsdetaljen) under olika namn året om beror väl på om marknad finns.

Julskinka i Juli kanske går hem , men det är väl lite som att försöka få tag på rökt fårfiol i större mängder annat än under säsong typ påsken (om jag nu kommer ihåg rätt) kanske inte är så enkelt.

Jag vet inte riktigt eftersom vi fixar fårköttet själv, har dom som gräsklippare och som tack för hjälpen skjuter vi dom på hösten och äter upp dom under vintern.

Men sur blir jag inte, visste redan att FB inte har 100% genier. Men har jag fel så får jag bara räkna mig till skaran som inte visste om julskinkeparagrafen.

Hm! Jag är ju ett gení! :-) Enligt regeringsformen (Första paragraf, tredje stycke) får man bara sälja julskinka under en begränsad period.

Således är det enligt min fantasi och i enlighet med grundlagen förbjudet att sälja julskinka annat är under perioden december 01-24.

Detta var inte så värst seriöst, men.. fuck off!
Senast redigerad av krigsmat 2011-02-13 kl. 13:50.
Citera
2011-02-13, 15:46
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsmat
Detta var inte så värst seriöst, men.. fuck off!

Misstänkte det..
Citera
2011-02-13, 16:19
Medlem
Medias avatar
Därav benämningen helgskinka, annars är det bara att be om skinka enligt de mått du vill ha den, inte så att julgrisen har andra styckningsdetaljer, eventuell rimning löser du enkelt själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in