2011-06-24, 15:43
Medlem
salivkramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realiserad
Fungerar inte OPHCrack?

Regnbågstabeller finns på The Pirate Bay.

...? Det är ju inte ett lösenord i Windows vi vill knäcka, utan lösenordet i BIOS. Om du nu syftar till MrSmilfink så har han redan knäckt lösenordet i Windows.
Citera
2011-06-24, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salivkramp
...? Det är ju inte ett lösenord i Windows vi vill knäcka, utan lösenordet i BIOS. Om du nu syftar till MrSmilfink så har han redan knäckt lösenordet i Windows.

Jag får be om ursäkt. Fick för mig att du också behövde hjälp med att logga in som administratör i Windows.

Vad har du för BIOS?

Förresten, är du säker på att luckan är fastlimmad? Det finns en produkt som heter Debonder med vilken det går att lösa upp limfogar med.
Citera
2011-06-24, 18:10
Medlem
salivkramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realiserad
Jag får be om ursäkt. Fick för mig att du också behövde hjälp med att logga in som administratör i Windows.

Vad har du för BIOS?

Förresten, är du säker på att luckan är fastlimmad? Det finns en produkt som heter Debonder med vilken det går att lösa upp limfogar med.

No damage done, sånt händer Det är en Dell Vostro 3300 med senaste BIOS, A10. Tänkte flasha om den, men den vägrar flasha till en likadan version Försökte med /forceit-kommandot, men det funkade inte. Det hela försvåras också av att BIOSet flashas genom en .exe-fil, så det går inte ta till något annat flashing-program eller så.

Ja, den är fastlimmad, bara två ynkliga skruvar undertill och en liten grop att lyfta luckan från, men den är orubblig och då menar jag verkligen orubblig. Kan inte lyfta den en halv millimeter ens. Lite tveksam till att debonder skulle kunna nå till allt lim, då springan är väldigt väldigt tunn runtom, det är en rätt stor lucka också som täcker nästan halva botten.

När jag ominstallerade till Windows 7, så installerade den några filer i datorn för att sedan starta om och köra setupen. Den dyker upp vid val av operativsystem (i boot manager) och väljer ganska så direkt "Windows Setup". Går det inte att göra något liknande, fast med andra program? Med hjälp av SVCTAG.exe, som måste bootas vid uppstart, kan jag radera allt. Antar dock att det inte är riktigt samma sak som att boota från en annan enhet och köra program därifrån?
Citera
2011-06-24, 19:06
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Har du testat att ta ut batteriet (klockbatteriet) ?
Citera
2011-06-24, 21:43
Medlem
salivkramps avatar
Nej, då BIOSet är baserat på eeprom, så är det inte så enkelt som att bara ta ut ett batteri. Man måste även kortsluta en krets för att tömma den på el helt och hållet, vilket jag helst inte vill ge mig på. Dessutom är lådan fastlimmad, så jag vill inte bända upp skiten till spillror.
Citera
2012-12-17, 21:00
Medlem
Tjena!

Har exakt samma problem som TS! Detta gäller en HP Omnibook XE3 som jag hittade i mina gömmor. Tänkte ha den som "läsa-manual-dator" bredvid huvuddatorn hemma.

För att komma in i BIOS setup krävs ett lösenord. Då kan man ange F12 och får då en hash code, 11570. Måste vara en simpel hash efter att ha läst runt lite. Någon här som kan lista ut det? Eller vilket program ska jag använda?
Citera
2012-12-17, 21:36
Medlem
http://lmgtfy.com/?q=hp+omnibook+xe3+bios+passwod+reset

Tada.
Citera
2012-12-17, 21:46
Medlem
Que?

Du tror inte jag har sökt?

Länge och väl, därför ber jag om hjälp här!

Fler förslag tack..
Citera
2012-12-17, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsguru
Que?

Du tror inte jag har sökt?

Länge och väl, därför ber jag om hjälp här!

Fler förslag tack..

Om du hade sökt hade du kanske också sett att en rewrite av BIOS nollställer lösenordet.
Citera
2012-12-17, 23:14
Medlem
Öh?

Vad konstigt detta blev, jag bad om hjälp efter att ha kört fast. Jag har sökt massor och läst många sidor. Det ska finnas ett program som man matar in hashkoden i, sen visas lösenordet. Tyvärr finns det fler och jag hittar inte ett som funkar.

Jag kan inte starta datorn med diskett, usb eller CD-rom och kommer inte in i windows 2000 heller. Alltså kan jag inte köra något flashprogram till Bios.

Det slutar väl med att jag får plocka ut hårddisken och sätta in en annan som botar. Tänkte att jag skulle slippa det eftersom det ska gå med en enkel kod.
Citera
2012-12-18, 17:16
Medlem
du kommer ej in i bios, men i windows hur är det möjligt ??
Citera
2012-12-18, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsguru
Det slutar väl med att jag får plocka ut hårddisken och sätta in en annan som botar. Tänkte att jag skulle slippa det eftersom det ska gå med en enkel kod.

Hjälper ju inte dig mot ett BIOS-lösenord.

Pröva zcgoa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in