Citat:
Ursprungligen postat av Realiserad
Jag får be om ursäkt. Fick för mig att du också behövde hjälp med att logga in som administratör i Windows.
Vad har du för BIOS?
Förresten, är du säker på att luckan är fastlimmad? Det finns en produkt som heter Debonder med vilken det går att lösa upp limfogar med.
No damage done, sånt händer

Det är en Dell Vostro 3300 med senaste BIOS, A10. Tänkte flasha om den, men den vägrar flasha till en likadan version

Försökte med /forceit-kommandot, men det funkade inte. Det hela försvåras också av att BIOSet flashas genom en .exe-fil, så det går inte ta till något annat flashing-program eller så.
Ja, den är fastlimmad, bara två ynkliga skruvar undertill och en liten grop att lyfta luckan från, men den är orubblig och då menar jag verkligen orubblig. Kan inte lyfta den en halv millimeter ens. Lite tveksam till att debonder skulle kunna nå till allt lim, då springan är väldigt väldigt tunn runtom, det är en rätt stor lucka också som täcker nästan halva botten.
När jag ominstallerade till Windows 7, så installerade den några filer i datorn för att sedan starta om och köra setupen. Den dyker upp vid val av operativsystem (i boot manager) och väljer ganska så direkt "Windows Setup". Går det inte att göra något liknande, fast med andra program? Med hjälp av SVCTAG.exe, som måste bootas vid uppstart, kan jag radera allt. Antar dock att det inte är riktigt samma sak som att boota från en annan enhet och köra program därifrån?