• 4
  • 5
2011-02-12, 12:59
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retorikern
Det här låter säkert väldigt simpelt men med en riktig speldator kan du få uppleva väldigt mycket spänning även fast du befinner dig i hemmets trista vrå. Visst, det är inte verkligheten men det är iallafall bättre än att bara sitta av tiden. Inte minst för att du kan koncentrera dig på roliga saker som gör att det blir lättare att stå ut med smärtorna.

Ja! Lev för speldatorns skull!
Citera
2011-02-12, 14:55
Medlem
asdf011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewAngel
Min familj vill att jag ska få en dödlig fysisk sjukdom så att jag får ett slut på lidandet. Men mest av allt vill de att jag ska bli frisk och välmående, men när inte det går så vill de få ett slut. Det gör ont att ha en dotter/syster som lider. Men att jag skulle dö i suicid, de vill de absolut inte. En "vanlig död" är väl en annan sak...

Det kanske var dumt att jag skriver här. Jag ber inte om hjälp att överleva, för jag känner att NU har jag bestämt mig. Men jag vet inte När och Hur. Jag vill somna in en smärtfri död. De tabletter jag har, är de tillräcklig mängd? Och hur länge tar det innan man är död?..
Om du verkligen är säker på vad du vill, och din familj har den inställningen, tycker jag fan du ska bestämma själv vad du ska göra.

Tänk på att du kan överleva ett eventuellt försök och vakna upp med allvarliga skador på lever och njurar.

Personligen tror jag dina mediciner räcker för att du ska somna in och dö en behaglig död.

Tänk igenom det riktigt noga, och om du ska göra det - se till att ha ett långt, genomtänkt och välskrivet självmordsbrev att lämna efter dig.
Senast redigerad av asdf011 2011-02-12 kl. 14:58.
Citera
2011-02-13, 11:41
Medlem
fruktansvärt för dig TS. Har du provat diverse cannabis? Ska ju fungera bättre mot en del smärtsyndrom än opiater. Eftersom du är vid stadiet att självmord känns som ett vettigt val, då bör du ju testa precis vadsomhelst i medicin/knarkväg med potential för smärtlindring för att se om det hjälper. Om inte annat får du kanske några upplevelser till... Och det där med tolerans för opiater är det väl dags att skita i nu?

Om man har en fysisk sjukdom som inte kommer bli bättre och behandling inte biter, då förstår vi ens val lite lättare. Försök med precis allt först bara.

Jag hoppas att du kan finna lindring i din smärta. Och om inte, att du kan somna in mjukt.

Hemskt att vara sjuk och vilja leva (på riktigt) men inte kunna det.
Citera
2011-02-13, 13:04
Medlem
Hlavens avatar
Citat:
Jag mår fruktansvärt dåligt och känner att jag inte längre står ut i lidandet. Jag har en fysisk sjukdom som berövar mig ett självständigt liv och gör att jag mest bara kan vara hemma mellan fyra väggar. Jag har en smärtsjukdom och det plågar mig så enormt! Nu har jag varit sjuk i flera år, och måendet psykiskt har också medfört att lidandet blir värre och livskvaliten låg.

Jag har sökt hjälp i flera år nu med den psykiska delen, men känner att jag inte alls börjar må bättre. Det känns mer som att ju längre jag lever ju längre drar jag ut på lidandet för mig själv och min familj.

Jag har 300 st stilnoct på 5 mg, 100 st Stesolid på 5 mg, 90 st Kodein på 25 mg. Om jag tar allt det och sen Alkohol på det. Kommer jag att dö inom några timmar då? Jag vill inte dö framför ett tåg! Jag vill somna in.

Om någon undrar min ålder så är jag drygt 20 år.

Hej jag blev precis dumpad av mitt livs kärlek.... jag har det också svårt just nu men ge inte uppp alltså kommer bättre stunder och bättre dagar där du kommer säga jag är glad att jag lever
Citera
2011-02-16, 12:25
Medlem
Vad hände?

Inte tog hon väl alla dessa tabletter? :S
Citera
2011-02-16, 14:32
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
I och med att det är nervsmärta så har morfin, även de starkaste preparaten en skral effekt. Det hjälper inte tillräckligt, och det lilla det hjälper så förvärrar det ändå mitt tillstånd att göra det jag egentligen inte tål bara för att det lindrar lite med starka preparat. Jag får inte ta sånt för ofta för då kan det utveckla till ett fysiskt beroende att man bara ska ha mer och mer och sen blir det svårt att ta sig ur ÄNNU ett problem.

Smärtan gör att jag har svårt att röra mig, men utan smärta skulle jag kunna röra som en frisk människa.

Jag vet inte om du provat Oxykodon? Jag har svår nervsmärta och har provat olika Morfinprepparat där Oxynorm lindrar mest. Jag åt dessa under ca 2års tid och därefter fick jag inga mera pga läkarbyte. När jag åt dessa så klarade jag iaf ta mig till rehabilitering 2ggr/veckan som va väl behövligt. Jag märkte faktiskt inte att jag blev tolerant.

Jag vet inte hur du mår, men jag vet vad kraftig smärta och sömnlösa nätter är.
Har haft en nervskada i ryggen i 11år nu och inte klarat arbeta alls under denne tid. Har bara varit smärtfri 3ggr ca:2-3 tim på 11år. Och det är klart att man blir nedstämd av att alltid ha ont.

Andra mediciner som kan lindra nervsmärta är Lyrica, Gabapentin och Cymbalta.
Vet inte om du provat ovanstående, men diskutera med din läkare snarast möjligt.

Men sen finns det ju riktiga ljuspunkter i livet också, som familjen och semestrar mm.

Sköt om dig och gör inget du ångrar nu
Senast redigerad av Aktieklipparn 2011-02-16 kl. 14:34.
Citera
2011-02-16, 18:53
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Vad är din grundsjukdom?

Fysisk smärta brukar dämpas helt naturligt över tiden eftersom hjärnan blir allt sämre på att tolka och sända signaler från samma område hela tiden. Det kan sägas bero på att den "tröttnar" på det helt enkelt. Har den tolkat signaler tillräckligt ofta så finns det ingen anledning för den att fortsätta med det. Att äta smärtdämpare stör denna naturliga återbalans.

Har själv erfarenhet härav.

Snarare tränas den delen av hjärnan som tolkar smärtan, dvs blir värre med åren.
Citera
2011-02-16, 19:14
Medlem
everythingiss avatar
Har själv samma smärt/depression problematik, har länge tänkt på självmord....satans mycket värre smärta i själen än kroppen.
Innan du tar steget så måste du pröva allt....jag vet att det är vidrigt tungt med fysisk och psykisk smärta, försök att överleva en dag till, det kan vända.
Själv har jag bestämt mig för att pröva droger, vad har man att förlora? Allting är ju bättre än att vara död.
Jag beställde en tävla massa lustgas....sög i mig den och slapp existera ett tag, dessutom fick jag en massa uppslag om livet och dess funktion.
Jag ska försöka att få tag i lite cannabis, testa att röka och se om det ger lindring......pm a mig vet ja, så kan vi prata lite, det gör underverk att träffa andra i sin egen situation.

Ditt liv kommer att reda upp sig, vi hörs och funderar ut något
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in