Citat:
Ursprungligen postat av aaph
Låter ju onkeligen jobbigt.
Antar att det inte är likadant om du åker med i en rullstol när någon annan promenerar men..
Tycker du om att prata med folk?
Att spela t.ex multiplayerspel online med andra människor samtidigt som man snackar med dem via t.ex ventrilo, är det inget som kan uppmuntra?
Hur är det med alkohol, kan du dricka utan att ta skada/må dåligt?
Är du gladare om du dricker?
Jag är ingen spelmänniska. Förut gillade jag spel, men det intresset har svalnat, vilket känns väldigt trist för det gör att dagarna är i en enda plåga. Jag behöver sysselsättning om jag ska orka fortsätta!
Jag har en rullstol, men det gör för ont att åka i den när det är vinter och även på sommaren. Min smärta sitter i ländryggen och minsta lilla det blir ojämt även på sommaren så gör det väldigt ont och jag blir sämre i smärtan som gör att jag har svårt att röra mig här hemma. Anledningen till att jag fick en rullstol var för att jag skulle kunna få fara till Ikea. Jag kan bara gå korta sträckor, och jag hade aldrig klarat av att gå inne på Ikea, så däför har jag nu lånat en rullstol. Men inte har jag kunnat fara till Ikea ändå eftersom en bilfärd på drygt 10 mil är för långt för mig. Jag har svårt att åka bil för det guppar för mycket, minsta lilla tar jätteont i ryggen att jag ibland gråter. Men några mil kan jag men får ju lida extra mycket några dagar efter det.
Det är ju egentligen inte smärtan i sig som är det jobbigaste, utan det är att den berövar mig livet. Hade jag kunnat göra saker utan att det resulterar till stegrande smärta så hade jag kunnat fortsätta leva.