2011-02-11, 07:38
Medlem
asmodeus666s avatar
Min laptop rebootade sig själv för uppdateringar. Så medans den höll på svammla med det så gick jag iväg och sysslade med annat. när jag kom tillbaka och loggade in på mitt konto möttes jag av en grotesk syn som äcklade mig till kräkningar. mitt moddade vista tema hade totalt kraschat och såg ut som windows 95 på syra. Det var en massa jävla svarta fönster uppe med titeln "SYSTEM 32" och totalt jävla kaos.

Datorn verkar fungera som den ska om man bortser från utseende. Jag har aldrig varit med om ett liknande problem. Jag försökte fixa det genom "system återställning" men det var ett dödfött projekt eftersom det visade sig att jag aldrig hade sparat en punkt då datorn fungerade som den skulle >.<

Jag har windows vista och min laptop är en acer extensa 5220 om det hjälper vette fan men lika bra att skriva ner det.

så min fråga är denna: kan detta lösas på ett sätt utan att jag behöver radera hela jävla hårddisken eller lämna in skiten på lagning, och i så fall: hur?
Senast redigerad av asmodeus666 2011-02-11 kl. 07:41.
Citera
2011-02-11, 07:52
Medlem
Har du provat att du byta tema?
Pröva att ladda ner den moddade versionen igen.
Citera
2011-02-11, 07:56
Medlem
asmodeus666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Har du provat att du byta tema?
Pröva att ladda ner den moddade versionen igen.

jo jag har prövat alla möjliga teman och det funkar ej. det blir som windows 95 versioner av dom teman jag väljer. sen så prövade jag att ladda ner mer uppdateringar för att fixa skiten. Det resulterade bara i 2 timmars väntan tills det slutligen stod "gick ej att installera uppdateringar, återgår" och ytterligare 2 timmars väntan tills det fixar sig. har scannat efter virus i 3 timmar också. gav inget utslag alls.
Citera
2011-02-11, 10:19
Medlem
asmodeus666s avatar
suck... kom igen. jag vet att någon därute vet hur man fixar detta.
Citera
2011-02-11, 11:20
Medlem
stels avatar
Jag har inte svaret på ditt problem, men jag minns när jag "stylade" mitt XP för kanske 2-3 år sen så var man tvungen att byta ut någon fil någonstans i systemet. Detta gjorde då att datorns utseende förvandlades till "classic" eller "win95". När man sen hade gjort detta så var det bara att starta om datorn och sen välja den mod man ville. Så.. det jag ville komma fram till.. känns som det är en "sådan" fil som verkar ligga och dumma sig. Ditt modpack borde väl namnge alla filer som den byter ut, testa då att googla fram alla originalfiler?

Sen måste jag bara tillägga att jag garvade högt åt:
"medans den höll på svammla med det så gick jag iväg och sysslade med annat. när jag kom tillbaka och loggade in på mitt konto möttes jag av en grotesk syn som äcklade mig till kräkningar. mitt moddade vista tema hade totalt kraschat och såg ut som windows 95 på syra."

Hoppas det löser sig.

/stel
Citera
2011-02-11, 22:44
Medlem
Pröva detta då: Öppna kör och skriv in %appdata%
Sedan går du till Roaming\Microsoft\Windows\Themes
Pröva att radera det temat, och/eller lägg dit ett tema.
Citera
2011-02-12, 01:12
Medlem
X_surfers avatar
Körs themes tjänsten? (kolla kontrollpanelen -> tjänster)
Har du provat att patcha om uxtheme.dll?
Citera
2011-02-13, 17:44
Medlem
asmodeus666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Pröva detta då: Öppna kör och skriv in %appdata%
Sedan går du till Roaming\Microsoft\Windows\Themes
Pröva att radera det temat, och/eller lägg dit ett tema.

prövat, samma problem. det blir rätt färger men i windows 95 stil

Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Körs themes tjänsten? (kolla kontrollpanelen -> tjänster)
Har du provat att patcha om uxtheme.dll?

hittade ingenting under namnet uxtheme.dll i tjänster. har inte en aning hur man patchar. jag är riktigt värdelös på det här med datorer
Citera
2011-02-13, 19:02
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asmodeus666
prövat, samma problem. det blir rätt färger men i windows 95 stil

hittade ingenting under namnet uxtheme.dll i tjänster. har inte en aning hur man patchar. jag är riktigt värdelös på det här med datorer

Inte konstigt...

Du ska kolla efter tjänsten "themes" i tjänster.
Citera
2011-02-14, 13:49
Medlem
asmodeus666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Inte konstigt...

Du ska kolla efter tjänsten "themes" i tjänster.

aha, lol. tackar, nu hittade jag den
men den är påslagen och verkar funka. hur patchar jag skiten ifall det nu är något fel med det?
Citera
2011-02-21, 20:29
Medlem
HamKisss avatar
Har fått samma problem....

Någon som har någon lösning som dom har fått att funka??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in