2011-02-11, 07:38
Medlem
asmodeus666s avatar
Min laptop rebootade sig sjlv fr uppdateringar. S medans den hll p svammla med det s gick jag ivg och sysslade med annat. nr jag kom tillbaka och loggade in p mitt konto mttes jag av en grotesk syn som cklade mig till krkningar. mitt moddade vista tema hade totalt kraschat och sg ut som windows 95 p syra. Det var en massa jvla svarta fnster uppe med titeln "SYSTEM 32" och totalt jvla kaos.

Datorn verkar fungera som den ska om man bortser frn utseende. Jag har aldrig varit med om ett liknande problem. Jag frskte fixa det genom "system terstllning" men det var ett ddftt projekt eftersom det visade sig att jag aldrig hade sparat en punkt d datorn fungerade som den skulle >.<

Jag har windows vista och min laptop r en acer extensa 5220 om det hjlper vette fan men lika bra att skriva ner det.

s min frga r denna: kan detta lsas p ett stt utan att jag behver radera hela jvla hrddisken eller lmna in skiten p lagning, och i s fall: hur?
Senast redigerad av asmodeus666 2011-02-11 kl. 07:41.
Citera
2011-02-11, 07:52
Medlem
Har du provat att du byta tema?
Prva att ladda ner den moddade versionen igen.
Citera
2011-02-11, 07:56
Medlem
asmodeus666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Har du provat att du byta tema?
Prva att ladda ner den moddade versionen igen.

jo jag har prvat alla mjliga teman och det funkar ej. det blir som windows 95 versioner av dom teman jag vljer. sen s prvade jag att ladda ner mer uppdateringar fr att fixa skiten. Det resulterade bara i 2 timmars vntan tills det slutligen stod "gick ej att installera uppdateringar, tergr" och ytterligare 2 timmars vntan tills det fixar sig. har scannat efter virus i 3 timmar ocks. gav inget utslag alls.
Citera
2011-02-11, 10:19
Medlem
asmodeus666s avatar
suck... kom igen. jag vet att ngon drute vet hur man fixar detta.
Citera
2011-02-11, 11:20
Medlem
stels avatar
Jag har inte svaret p ditt problem, men jag minns nr jag "stylade" mitt XP fr kanske 2-3 r sen s var man tvungen att byta ut ngon fil ngonstans i systemet. Detta gjorde d att datorns utseende frvandlades till "classic" eller "win95". Nr man sen hade gjort detta s var det bara att starta om datorn och sen vlja den mod man ville. S.. det jag ville komma fram till.. knns som det r en "sdan" fil som verkar ligga och dumma sig. Ditt modpack borde vl namnge alla filer som den byter ut, testa d att googla fram alla originalfiler?

Sen mste jag bara tillgga att jag garvade hgt t:
"medans den hll p svammla med det s gick jag ivg och sysslade med annat. nr jag kom tillbaka och loggade in p mitt konto mttes jag av en grotesk syn som cklade mig till krkningar. mitt moddade vista tema hade totalt kraschat och sg ut som windows 95 p syra."

Hoppas det lser sig.

/stel
Citera
2011-02-11, 22:44
Medlem
Prva detta d: ppna kr och skriv in %appdata%
Sedan gr du till Roaming\Microsoft\Windows\Themes
Prva att radera det temat, och/eller lgg dit ett tema.
Citera
2011-02-12, 01:12
Medlem
X_surfers avatar
Krs themes tjnsten? (kolla kontrollpanelen -> tjnster)
Har du provat att patcha om uxtheme.dll?
Citera
2011-02-13, 17:44
Medlem
asmodeus666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Prva detta d: ppna kr och skriv in %appdata%
Sedan gr du till Roaming\Microsoft\Windows\Themes
Prva att radera det temat, och/eller lgg dit ett tema.

prvat, samma problem. det blir rtt frger men i windows 95 stil

Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Krs themes tjnsten? (kolla kontrollpanelen -> tjnster)
Har du provat att patcha om uxtheme.dll?

hittade ingenting under namnet uxtheme.dll i tjnster. har inte en aning hur man patchar. jag r riktigt vrdels p det hr med datorer
Citera
2011-02-13, 19:02
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asmodeus666
prvat, samma problem. det blir rtt frger men i windows 95 stil

hittade ingenting under namnet uxtheme.dll i tjnster. har inte en aning hur man patchar. jag r riktigt vrdels p det hr med datorer

Inte konstigt...

Du ska kolla efter tjnsten "themes" i tjnster.
Citera
2011-02-14, 13:49
Medlem
asmodeus666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Inte konstigt...

Du ska kolla efter tjnsten "themes" i tjnster.

aha, lol. tackar, nu hittade jag den
men den r pslagen och verkar funka. hur patchar jag skiten ifall det nu r ngot fel med det?
Citera
2011-02-21, 20:29
Medlem
HamKisss avatar
Har ftt samma problem....

Ngon som har ngon lsning som dom har ftt att funka??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in