2011-02-11, 06:21
Medlem
Otto Flicks avatar
Ärada flashabackare hoppas ni kan hjälpa mig med ett problem som börjar bli riktigt enerverande

På min laptop har jag kunnat spela ett spel (Age of Conan) med DX9 och haft riktigt fin fps (ca. 45-50) med max settings vilket jag varit väldigt nöjd med. Av någon anledning så får jag nu bara en svart screen när jag försöker starta spelet med DX9. Tvingas använda DX10-versionen i vilken jag bara får 10-15 fps med low settings.

Jag har försökt med allt (allt såsom grafikrutiner etc. är uppdaterat) men får det inte att funka över huvud taget igen. Det enda jag misstänker som strul är senast directx-uppdateringen som min dator fick för sig att göra via steam för någon dags sen. Försökte göra en systemåterställning innan den men hade avsatt så lite minne för det så den hade redan trillat ut. Dessutom får jag nu bara en svart skärm så fort jag försöker kolla en video på ex youtube i fullskärm (i normal funkar de kalas)

Någon som har något slags idé på vad jag kan ta mig till? Har googlat, testat och ändrat men sliter nu mitt hår i förtvivlan och vänder mig till hjärntrusten på Flashback.

Har win7 64 bit och dx11.
Citera
2011-02-11, 21:28
Medlem
Otto Flicks avatar
Edit: Problem löst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem