2011-02-11, 07:31
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zunar
Jahapp, då blir det nog till att jobba hemifrån idag då.
En sådan här dag ska man hyra ut skidor! Tänkte åka skidor in till jobbet så jag åker nu får se när jag är framme om chefen ringer under tiden så säger jag att jag är på väg med skidor.
Citera
2011-02-11, 07:48
Medlem
saktaibackarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
SL bör fan ta och lära sig att det snöar i Sverige. Här i Japan så sätter bussbolagen på snökedjor på bussdäcken vid blotta misstanken att det kommer snöa. Som en direkt konsekvens spelar det ingen roll vad det är för väderlag eftersom bussarna ändå kommer att rulla...

Japan spenderar en betydligt större budget på sina vägar vilket gör att de kan köra tung trafik med snökedjor då vägarna underhålls betydligt effektivare där än här i Sverige.
Citera
2011-02-11, 07:49
Medlem
sanzadiluss avatar
Det står att resegarantin inte gäller vid extrema väderförhållanden som t.ex. snöoväder, men bussarna är inställda pga. halka - anses det vara extremt?...

Kul att det är 36 st före en i kön till kundtjänsten till SL och att deras hemsida verkar ha kraschat.

Vågar inte ta en taxi igen om jag inte får betalt... kan de inte skriva något på hemsidan?...
Citera
2011-02-11, 07:53
Medlem
Integraluss avatar
Värdelöst. Kul att det inte ens går att ringa taxi.
Citera
2011-02-11, 07:55
Medlem
sanzadiluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Integralus
Värdelöst. Kul att det inte ens går att ringa taxi.

Runt midnatt gick det med ca 5-10 min kö, men nu verkar det vara helt stopp. Jag sitter i telefonen med kundtjänst, jag kommer meddela om de säger något om resegarantin.
Citera
2011-02-11, 07:59
Medlem
sanzadiluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Stämmer bra, SL har friskrivit sig från sådant som står utanför deras kontroll som t.ex. väder.

http://sl.se/Resenar/Resegaranti-res...-resegarantin/

Resegarantin gäller inte i de här situationerna
...
Om Stockholms län drabbas av extrema väderförhållanden, som väldigt kraftiga snöoväder, hårda stormar eller omfattande översvämningar som påverkar all trafik, gäller inte resegarantin. Resegarantin börjar gälla igen när vägarna är röjda från snö eller nedfallna träd.

Förstår dig delvis men samtidigt om SL ska börja att pröjsa 800 gånger 2 till varje resenär varje gång vi får lite snö i stan så kommer priset på månadskortet att öka hyfsat mycket från dagens redan höga pris. Det är ju inte så att SL har en stor kasse med pengar undangömd utan pengarna till ersättningen måste komma från någonstans.

Och nu var du ju förvarnad så tills nu på morgonen/förmiddagen så kan du ju t.ex. kolla med dina grannar ifall de ska åka i ungefär samma riktning som dig istället för att förvänta dig att SL ska rå på vädrets makter.

Jag är inte hemma just nu och känner inga grannar som bor här. Det är ett höghus och jag kan inte ringa på varenda dörr i hopp om att någon ska åt samma håll. Har plats nr 18 i kön till SL just nu.
Citera
2011-02-11, 07:59
Medlem
fags avatar
En av få dagar som jag är glad att jag är arbetslös.

Dock skulle jag gärna ta på mig jobbet som terrängbusschaufför,

Kanske starta en egen firma med HUMMER-bussar?
Citera
2011-02-11, 08:02
Medlem
Integraluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fag

Jag skulle utan tvekan åka med din firma!
Citera
2011-02-11, 08:02
Medlem
Legolasses avatar
Sl:s hemsida:

Citat:
Stora störningar i trafiken

Efter nattens kraftiga snöfall och blåst är det stora störningar i kollektivtrafiken runt om i länet. På många håll är busstrafiken helt inställd.

Håll dig uppdaterad om läget i trafiken här på sl.se eller mobil.sl.se. Kundtjänst når du på telefon 08-600 10 00.

SL:s resegaranti gäller som vanligt, läs mer här: regler för resegarantin.
Citera
2011-02-11, 08:04
Medlem
sanzadiluss avatar
Har just nu plats 15 i kön kära vänner!

Citat:
Ursprungligen postat av fag

Jag skulle lätt åka med din firma!

Citat:
Ursprungligen postat av Integralus
Jag skulle utan tvekan åka med din firma!

Citera
2011-02-11, 08:05
Medlem
sanzadiluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legolasse
Sl:s hemsida:

Ja men när man sedan läser mer står det att en INTE gäller vid extrema väderförhållanden som t.ex. snöoväder. Frågan är om halka anses som en sådan sak? Det är pga. halkan som bussarna är inställda i alla fall.

Wuhu plats 10!
Citera
2011-02-11, 08:11
Medlem
sanzadiluss avatar
Nu kom jag fram och fick ett kort svar på att JA RESEGARANTIN GÄLLER! PRAISE THE LORD! Blir väl en halvtimme i taxikö också....

Woho!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in