2011-02-12, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Kom med en tusing, säg att du behöver en femhundring och hundralappar.

När du får kosingen lägg ner pengarna i plånboken, låtsas att du hittade massa hundringar i plånboken, ge henne fyrahundra och säg att du skulle vilja ha en femhundring. Ge sedlarna i en bunt så att du hinner få femhundringen. Hon kommer märka att det bara är fyra hundralappar.

Säg: "ah, ja men då gör vi såhär. Här är en hunka till, plus en femhundring(den du nyss fick) så kan jag ta tusenlappen."

Löp.

Men gör inte detta förfaan. Bara zigenare som sysslar med sådant, och det är så jävla luffigt.
Att det tog mig ca 5 gånger att läsa detta innan jag fattade, visar hur jävla torsk man hade blivit på detta.. Krävs nog dock lite fingerfärdighet att hinna få ner allt så kassörskan inte ''minns'' att hon gett, eller hur man ska förklara.
Citera
2011-02-12, 23:48
Medlem
fiskfisks avatar
Hur exakt skulle det här "tricket" utföras?

-Hej, nu lägger vi 200kr var i den här lådan.
-Okiedokie!

* "Offret" glömmer direkt bort att han just har lagt iväg 200 spänn *

-Tjaa! Jag har 400kr här i lådan. Du får köpa den för bara 300!
-Fan, deal of my life! Jag tar den!!

...

Poängen är alltså att du förmodligen aldrig skulle få en vilt främmande människa att bara lägga ifrån sig 200kr sådär. Skulle personen av nyfikenhet gå med på det så lär han eller hon vara på sin vakt och då lär det vara extremt få som är så korkade att dom går på det. Nej, jag tvivlar starkt på att det här någonsin lyckats.
Citera
2011-02-13, 00:11
Medlem
Hurrs avatar
TS har uppenbarligen surfat 4chan lite för mycket på senaste tiden
Citera
2011-02-13, 01:26
Medlem
Keano16s avatar
Jag vill köpa din låda.
Citera
2011-02-13, 13:58
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnclePhil
Vi lägger 200 kr var i en låda. Jag säljer sen lådan till dig för 300 kronor. Vi båda går 100 kr plus. Du får tillbaka dina 200 plus mina 200 för 300 kronor.

Eftersom moral undanbedes, så kan du ju kanske göra ett försök på Samhall
Citera
2011-02-13, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UmbilicalBrothers
Krävs ju inte direkt några större matematikkunskaper för att räkna ut att om man _hade_ kunnat förvandla 50 kr till 100 kr så tjänar man 50 kr.

Bra jobbat.

Ingen har påstått annat, ville bara rätta dig då du tydligen inte förstod.
Citera
2011-02-14, 18:22
Medlem
Pa1n0fD3aThs avatar
Finns det ingen som har testat detta i praktiken och kan berätta hur det hr gått, om det har funkat?
Citera
2011-02-16, 14:17
Medlem
Jan-Cogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa1n0fD3aTh
Finns det ingen som har testat detta i praktiken och kan berätta hur det hr gått, om det har funkat?
Jopp

Polisvarning för växlingsbedragare
http://www.dn.se/nyheter/sverige/pol...lingsbedragare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in