2011-02-25, 23:27
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Nu förstår jag inte vad du insinuerar med det, men det ska inte och gör inte det. Om du anser annat så är det ren och skär inbillning.

Visst är det så, visst är det så
För diskussionens skull passar jag på att fråga dig hur lite o-objektivitet mellan varven skulle "uppdagas tämligen snabbt" ?
Citera
2011-02-25, 23:29
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Wadd
För diskussionens skull passar jag på att fråga dig hur lite o-objektivitet mellan varven skulle "uppdagas tämligen snabbt" ?

Den där meningen säger ingen ting. Faktiskt inte, den har inte något innehåll. Vad vill du ha sagt?

Nu vill jag inte jävlas, eller så, men det där säger mig inget.
Citera
2011-02-25, 23:34
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Den där meningen säger ingen ting. Faktiskt inte, den har inte något innehåll. Vad vill du ha sagt?

Nu vill jag inte jävlas, eller så, men det där säger mig inget.

Den kanske inte säger dig nåt pga att det inte var dig jag citerade, ställde frågan till, eller att ordvalet inom citationstecknen inte kom från dig?
Citera
2011-02-25, 23:56
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:

Om en moderator inte skulle vara opartisk skulle detta märkas av de andra moderatorerna, inte bara de i PI. Därtill skulle det med hög sannolikhet även påpekas av de användare som inte är SDare men även flertalet som är det. Detta gäller självklart även i alla andra forum oavsett vad de nu tar upp, spel, matlagning, pedofili, sport osv.
Citera
2011-02-26, 00:11
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Den kanske inte säger dig nåt pga att det inte var dig jag citerade, ställde frågan till, eller att ordvalet inom citationstecknen inte kom från dig?

På rak arm så vet jag iallafall att två av modsen i PI inte är SD'are, och Skunkensune har ju hävdat att han inte är det, så om vi då tror honom så är det 75% av modsen där som inte är SD-anhängare.
Citera
2011-02-26, 00:12
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Inom en kvart hade det startats gnälltrådar i den här delen där upprörda användare skriker om politiska och personliga agendor, och det resulterar i att övriga moderatorer kollar ifall det finns någon fog för kritiken. Finns det det så är det ett problem som vi får se till att komma till rätta med, men om dessa trådar inte innehåller några konkreta belägg för att oegentligheter förekommer utan mest innehåller svammel och insinuationer så låses de ganska så snart.
Citera
2011-02-26, 00:29
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
På rak arm så vet jag iallafall att två av modsen i PI inte är SD'are, och Skunkensune har ju hävdat att han inte är det, så om vi då tror honom så är det 75% av modsen där som inte är SD-anhängare.

Att jag utifrån min moderering har blivit kallad för pro-sd, anti-sd, kommunist, rasist, nazist och i princip allt däremellan skulle jag också vilja påstå är ett, om än en aningen udda, argument för att jag är objektiv i mina bedömningar. Alla blir "lika kränkta".
Citera
2011-02-26, 00:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Bäste Jonny Wadd. Skulle du kunna tänka dig att förära tråden med en klar och tydlig frågeställning? Man kan vara trött ibland och "blanda korten", men vilken är fågan?
Citera
2011-02-26, 10:17
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Mest troligt är givetvis att moderatorn är sverigedemokrat och har svårt med objektiviteten.
Det är ett intressant argument som ofta används, fast det kan lika gärna handla om att moderatorn är för djurförsök, judar, araber, negrer o.s.v. beroende på vem det är som har synpunkter på modereringen. Med andra ord kan samma moderator bli kallad både nazist och judekramare för sitt agerande i en och samma tråd. Frågan är då om moderatorn ifråga har agerat fel, eller om det kan vara så att medlemmarna med starka åsikter är "enögda"... Givetvis gör vi mods fel ibland, men inte så ofta som medlemmarna vill göra gällande...
Citera
2011-02-26, 10:32
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Det är ganska enkelt att svara på och som exempel kan man ta mitt och Hamilkars modererande i 'Arboga-trådarna' när de var som mest aktiva. När den första tråden skapades var ingen av oss aktiva, men den är ändå ett bra exempel på vad som händer när medlemmar anser att vi agerar fel, eller inte agerar alls.

Den andra tråden hade givetvis föregåtts av otaliga PM mellan olika medlemmar, mods och sannolikt även admins. Dessa två trådar, samt alla övriga diskussioner, som fördes gjorde givetvis att många mods undrade om vi verkligen moddade enligt regelverket eller om vi faktiskt agerade så som en del påstod.

Vi mods kan se samtliga inlägg, inklusive raderade, och givetvis gick övriga mods in och gjorde stickprov på vad vi hade raderat och vad vi lät stå kvar. Det fördes även ett antal diskussioner kring detta i Outlaw och sannolikheten att vi skulle ha klarat oss ifrån den granskningen, om vi agerat fel, är som du säkert förstår påfallande liten.

Det var samma fenomen när Micke var moderator. Han är mycket tydlig med sina åsikter och blev givetvis anklagad för att gynna invandrarfientliga medlemmar. Under tiden han var moderator gick jag själv in och kollade hur han hade modererat och jag hittade aldrig något som gjorde att jag höjde på ögonbrynen. När han skrev inlägg i egenskap av medlem var han väldigt enögd, men i rollen som moderator följde han regelverket.
Citera
2011-02-26, 11:14
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det är ett intressant argument som ofta används, fast det kan lika gärna handla om att moderatorn är för djurförsök, judar, araber, negrer o.s.v. beroende på vem det är som har synpunkter på modereringen. Med andra ord kan samma moderator bli kallad både nazist och judekramare för sitt agerande i en och samma tråd. Frågan är då om moderatorn ifråga har agerat fel, eller om det kan vara så att medlemmarna med starka åsikter är "enögda"... Givetvis gör vi mods fel ibland, men inte så ofta som medlemmarna vill göra gällande...

Känner igen det där... det var inte länge sedan som någon, i någon tråd kallade en viss moderator för nazist medan en annan i en annan tråd kallade honom för negerkramare. Smått ironisk då det är så varandras motpoler.
Citera
2011-02-26, 11:18
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Känner igen det där... det var inte länge sedan som någon, i någon tråd kallade en viss moderator för nazist medan en annan i en annan tråd kallade honom för negerkramare. Smått ironisk då det är så varandras motpoler.
Det beror på att en del medlemmar, vilket jag tidigare skrev, är så fantastiskt enögda. De anser att allt de skriver är fullständigt rätt och enligt regelverket. Att då få sitt inlägg raderat kan bara bero på att moderatorn ifråga är *insert valfri ståndpunkt*...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in