2011-02-10, 21:55
Medlem
bombaccis avatar
varför tar moderatorerna till lipen så fort man skojar om hur SD anhängare argumenterar?

Jag fick en tillsägelse i en tråd som inte hade något större syfte än att berätta om hur en tant från SD inte kunde räkna då skrev jag ungefär:

"Att detta kan givetvis förklaras med att:

* Det är judemedias fel

* Det är invandrarnas fel

* Videon är vinklad

* Mona Sahlin är dum"

Det är ungefär så SD sekten på flashback argumenterar när det går emot SD något. De går gärna till attack mot andra men när tex jag skriver lite ironiskt om det i en tråd där det inte finns något diskussionsunderlag, går den sura moderatorn in och raderar de inlägg som håller med mig samt ger mig en tillsägelse.

Samtidigt låter moderatorn flera trådar om Sahlins överfall "leva vidare".

Känns som om om Moderatorerna är mindre skickliga på politik inrikes. Jag kan eventuellt hjälpa till att ordna upp avdelningen politik inrikes.

Att diskutera med moderatorerna på politik inrikes är meningslöst då det är som att diskutera med en grinig fyraåring....
Citera
2011-02-10, 23:43
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Två frågor till dig TS.

1. Har du pratat om beslutet med ifrågavarande moderator?

2. Har du pratat om detta med admin om du inte fick svar från moderatorn?

Om inte, så gör det.

Annars så föll ditt svar OT så det stod härliga till, så du förtjänar din tillsägelse. Sedan så vill jag påstå att moddarna i PI och PU är bland de bästa vi har.
Citera
2011-02-10, 23:52
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Två frågor till dig TS.

1. Har du pratat om beslutet med ifrågavarande moderator?

2. Har du pratat om detta med admin om du inte fick svar från moderatorn?

Om inte, så gör det.

Annars så föll ditt svar OT så det stod härliga till, så du förtjänar din tillsägelse. Sedan så vill jag påstå att moddarna i PI och PU är bland de bästa vi har.

Jag har flera gånger kontaktat moderator och administratörer i liknande situationer men får aldrig ett seriöst svar.

Önskar att moderatorerna var mer objektiva och inte ingick i SD sekten. En liknande lustig iaktagelse mot annat valfritt parti hade endast renderat i applåder från moderatorernas sida. Men när jag får med mig andra i dessa ironiska kommentater så blir modsen rädda för oss.

Givetvis kommer de inte lyssna på mig denna gång heller, men det är värt att upplysa övriga flashback om de orättvisa vilkoren i politik inrikes delen. Jag hade varit en bra moderator där faktiskt, hade kunnat tillgripa en mer objektiv syn på det hela, men då jag inte känner administratörerna så är detta tyvärr inte möjligt.
Citera
2011-02-11, 00:03
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Jag har flera gånger kontaktat moderator och administratörer i liknande situationer men får aldrig ett seriöst svar.

Önskar att moderatorerna var mer objektiva och inte ingick i SD sekten. En liknande lustig iaktagelse mot annat valfritt parti hade endast renderat i applåder från moderatorernas sida. Men när jag får med mig andra i dessa ironiska kommentater så blir modsen rädda för oss.

Givetvis kommer de inte lyssna på mig denna gång heller, men det är värt att upplysa övriga flashback om de orättvisa vilkoren i politik inrikes delen. Jag hade varit en bra moderator där faktiskt, hade kunnat tillgripa en mer objektiv syn på det hela, men då jag inte känner administratörerna så är detta tyvärr inte möjligt.

Det att du kontaktat dem i liknande situationer är irrelevant i frågan. Varje moderatorsbeslut diskuteras med ifrågavarande moderator. Det räcker inte att du pratat med en moderator för fem år sedan.

Det råder inte orättvisa i PI. Du talar dig varm av opartiskhet och objektivitet med du saknar klart och tydligt dessa egenskaper själv.

Sätt dig ner, fundera några varv till, på riktigt objektivt, så ser du att du har fel i denna fråga.
Citera
2011-02-11, 00:07
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Det att du kontaktat dem i liknande situationer är irrelevant i frågan. Varje moderatorsbeslut diskuteras med ifrågavarande moderator. Det räcker inte att du pratat med en moderator för fem år sedan.

Det råder inte orättvisa i PI. Du talar dig varm av opartiskhet och objektivitet med du saknar klart och tydligt dessa egenskaper själv.

Sätt dig ner, fundera några varv till, på riktigt objektivt, så ser du att du har fel i denna fråga.

Jag har kontaktat moderator i denna fråga med.

Vad vet du om min objektivitet i denna fråga?

Se mina andra trådar i detta ämne på moderatorernas högst subjektiva bedömningsåtgärder.
Citera
2011-02-11, 08:35
Medlem
Offsures avatar
Citat:
Det är ungefär så SD sekten på flashback argumenterar när det går emot SD något. De går gärna till attack mot andra men när tex jag skriver lite ironiskt om det i en tråd där det inte finns något diskussionsunderlag, går den sura moderatorn in och raderar de inlägg som håller med mig samt ger mig en tillsägelse.
Går gärna till attack mot andra? Utveckla gärna. Självklart raderas OT-inlägg, och de inlägg som besvarar OT-inlägg är i de allra flesta fall även de OT-inlägg.

Citat:
Det beror på att du inte ställde en seriös fråga, i alla fall inte angående det raderade inlägget som du publicerade i denna trådstart.

Citat:

"Applåder"? "Rädda"? Jag tror att du föreställer dig reaktioner snarare än att du objektivt har observerat dem ske. Likväl som jag raderar OT-inlägg likt ditt, raderar jag t.ex. prat om SD när det inte är relevant till diskussionen. Men eftersom det skrivs så många inlägg i PI att det inte går att läsa allt, uppskattas naturligtvis inskickade rapporter på OT-inlägg. De behandlas.
Citera
2011-02-11, 10:36
Medlem
Ot som ot.
Men det är klart att ot inlägg som är sd kritiskt rapporteras oftare än inlägg som är kritiskt mot socialdemokraterna eller Mona Sahlin.. Det är ju knappast mods fel utan det är helt enkelt så att det finns fler sverigedemokrater än socialdemokrater i politik inrikes.

Så jävla kul är det inte att modda en pajkastartråd, då blir det så att man förlitar sig mycket på rp.
Citera
2011-02-11, 11:27
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offsure
Går gärna till attack mot andra? Utveckla gärna. Självklart raderas OT-inlägg, och de inlägg som besvarar OT-inlägg är i de allra flesta fall även de OT-inlägg.

Det beror på att du inte ställde en seriös fråga, i alla fall inte angående det raderade inlägget som du publicerade i denna trådstart.

"Applåder"? "Rädda"? Jag tror att du föreställer dig reaktioner snarare än att du objektivt har observerat dem ske. Likväl som jag raderar OT-inlägg likt ditt, raderar jag t.ex. prat om SD när det inte är relevant till diskussionen. Men eftersom det skrivs så många inlägg i PI att det inte går att läsa allt, uppskattas naturligtvis inskickade rapporter på OT-inlägg. De behandlas.

Först och främst definiera trådens frågeställning ( där du lekte hitler)

https://www.flashback.org/t1452359

Enbart för att man slänger in ett frågetecken i en tråd så blir det inte en frågeställning.

En del av mina trådar har brutalt stängts medan SD anhängares gärnas får vara kvar.

Så när man ser att det inte finns någon direkt frågeställning så är det svårt att kalla något för OT.
Ska vi se till OT så kan vi se till inlägg två i denna tråd där personen går till personangrepp mot mig. Hade jag gjort så hade detta renderat en tillsägelse. Men här surprise surprise så spelar det ingen roll.

För det andra behövs det lite mer humor på flashback, ironi är en sund form av humor och visar på en intellektuell förmåga, kan förstå om moderatorerna tycker detta är svårt att förstå

Applåder och rekationer = är t ex meddelanden som bifaller ursprungsposten. Det är väl inte så svårt att förstå?

Så släpp lite på mein kamp boken och kom in i matchen.

Moderatorernas skräck
Bombacci
Citera
2011-02-11, 12:49
Medlem
Ta sahlintråden i politiker där någon klåfingring moderator var tvungen att gå in och ändra rubriken genom att lägga till"ryckt i dörr"!
Petzälltråden där återigen en moderator anser sig tvungen att ändra fyllecell till omhändertagen.
Flashbacks trovärdighet som oberoende är på väg att dö pga dessa nissar.
Citera
2011-02-11, 19:41
Medlem
Jeckes avatar
Citat:

Kort sagt, du fick andra med dig, och tillsammans så spammar ni ner en tråd med ironiska kommentarer?

Du erkänner alltså att du var den som började att posta inlägg som inte hade med saken att göra, och sedan blir du arg när du får en tillsägelse för att du är den skyldige till aatt tråden spårade ur?
Citera
2011-02-12, 01:52
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idapida
Ta sahlintråden i politiker där någon klåfingring moderator var tvungen att gå in och ändra rubriken genom att lägga till"ryckt i dörr"!
Petzälltråden där återigen en moderator anser sig tvungen att ändra fyllecell till omhändertagen.

Fyllezällstrådens rubrik var ju ändå rätt ändrad då det stod "gripen" i rubriken?

Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Kort sagt, du fick andra med dig, och tillsammans så spammar ni ner en tråd med ironiska kommentarer?

Du erkänner alltså att du var den som började att posta inlägg som inte hade med saken att göra, och sedan blir du arg när du får en tillsägelse för att du är den skyldige till aatt tråden spårade ur?

Så när folk med "svenskvänliga" (vi låtsas att Sverigedemokrater är det) åsikter börjar klaga på brist på fritidsgårdar och att alla vi svenskar är rasister och får medhåll av likasinnade och menar det ironiskt så är det OT?
Citera
2011-02-12, 06:45
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idapida
Nu är väl det du som är ute och cyklar. Naturligtvis har en mod rätt att ändra rena sakfel i en rubrik. Gissar att du är en sådan där som väntar på grön gubbe vid ett trafikljus mitt i natten bara för att regler ska följas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in