2012-02-03, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mesorx
Kan säga personer jag känner:

Jurist numera advokat: SD alternativt blankt vad jag har förstått

Läkare: M

Civ.ing datateknik SD!!

Civ.ing maskinteknik SD!!

Extra*

Tjejer som läser I är ofta analslampor
Det är skrämmande att det är så många ingenjörer som röstar på SD. Jag visste aldrig detta.
Citera
2012-02-03, 17:09
Medlem
elmisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoro92
Vart får du statistik att ingenjörer röstar på SD om jag får fråga?
Det är ju sagt några inlägg före mig, de har länk och allt möjligt, så det verkar som det stämmer.
Citera
2012-02-03, 17:10
Medlem
elmisss avatar
Citat:
Vart får du statistik att ingenjörer röstar på SD om jag får fråga?
Personligen skulle jag inte säga att det är så, men det är ju bara vad jag tycker det känns som.
Citera
2012-02-03, 17:12
Bannlyst
Citat:
Det är skrämmande att det är så många ingenjörer som röstar på SD. Jag visste aldrig detta.

Ingenjörer har högst intelligens, där har du svaret. Skrämmande är lågintelligenta personer som gör sådana uttalanden som du själv. Men det löser sig självt, personer som inte är någon tillgång för samhället (ej ingenjörer/läkare/Jurister inom ett äkta område (ej genus, vanliga rättsmål etc.)/ Har en bra stark fysik och är bra arbetskraft/militärer prioriteras bort av länder i dåliga tider)

Finns flertalet länder som totalförbjuder invandring av personer som inte har ett stort kapital eller stort tekniskt/medicinskt kunnande, Sverige kommer dit när mångkulturen blir tillräckligt illa och den påbörjas att avskaffas precis som England börjat med.
Citera
2012-02-03, 18:08
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Para-medic
Det gör den ju, vad svammlar du om? Inte gör man det för att det är kul, det är för funktionalitet..

Personligen tycker jag medicinarlatin är kul att kunna men ibland undrar jag om det inte finns onödigt många ord som "försvenskats" från latinet. Behåll då hellre latinet eller använd redan förekommande svenska ord. Kanske kommer jag uppskatta specifika termer mer ju längre jag jobbar. Upplever du själv att du använder mer eller mindre termer i yrkesutövningen ju längre tiden går?
Citera
2012-02-03, 18:11
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klockan3
Ja det finns statistik på sånt, ingenjörer, läkare och jurister pluggar mest och de pluggar i snitt runt 40 timmar per vecka.

Ok, tack! Det är nog mina egna erfarenheter från civ ing och medicin som färgat mina tankar om hur mycket folk pluggar. Hade gissat på 20-30 då.
Citera
2012-02-03, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Ok, tack! Det är nog mina egna erfarenheter från civ ing och medicin som färgat mina tankar om hur mycket folk pluggar. Hade gissat på 20-30 då.
Tiden inkluderar alla moment, inklusive föreläsningar och sådant. Säger detta då många misstagit det som ej schemalagd tid, bara så du vet.
Citera
2012-02-04, 11:43
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesorx
Ingenjörer har högst intelligens, där har du svaret. Skrämmande är lågintelligenta personer som gör sådana uttalanden som du själv. Men det löser sig självt, personer som inte är någon tillgång för samhället (ej ingenjörer/läkare/Jurister inom ett äkta område (ej genus, vanliga rättsmål etc.)/ Har en bra stark fysik och är bra arbetskraft/militärer prioriteras bort av länder i dåliga tider)

Finns flertalet länder som totalförbjuder invandring av personer som inte har ett stort kapital eller stort tekniskt/medicinskt kunnande, Sverige kommer dit när mångkulturen blir tillräckligt illa och den påbörjas att avskaffas precis som England börjat med.

Ny fördom: Civ. ingenjörer tror att de pluggar den absolut bästa utbildningen (och den enda vettiga) och tycker därmed att alla andra utbildningar är skit.

Sen hur vida ingenjörer skulle ha högst medelintelligens bland högeskoleutbildningarna går ju att diskutera. Delar absolut inte din uppfattning angående det, snarare är det så att den inkompetente personen som vill plugga på högskola men inte vet vad alltid väljer en ingenjörsutbildning.
Citera
2012-02-04, 13:24
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Jag tror anledningen till varför många ingenjörer röstar på SD är för att dem är socialt inkompetenta dem tror dem är så smarta och intelligenta. Men det har dem minst kunskap är människor att kunna vara social osv. Därför dem har aldrig träffat eller lärt känna invandrare, dem vet knappt hur man ens pratar med tjejer. Dem förstår sig inte på världen.

Vi testar med en hon istället:

Jag tror anledningen till varför Britta röstar på SD är för att henne är socialt inkompetenta henne tror henne är så smart och intelligent. Men det har henne minst kunskap är människor att kunna vara social osv. Därför henne har aldrig träffat eller lärt känna invandrare, henne vet knappt hur man ens pratar med tjejer. Henne förstår sig inte på världen

Och du vill bli lärare... vad säger det om mina fördomar om lärare om jag inte blir förvånad?
Citera
2012-02-04, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av one_size
Vi testar med en hon istället:

Jag tror anledningen till varför Britta röstar på SD är för att henne är socialt inkompetenta henne tror henne är så smart och intelligent. Men det har henne minst kunskap är människor att kunna vara social osv. Därför henne har aldrig träffat eller lärt känna invandrare, henne vet knappt hur man ens pratar med tjejer. Henne förstår sig inte på världen

Och du vill bli lärare... vad säger det om mina fördomar om lärare om jag inte blir förvånad?
Bara för personen inte kan subjekt- och objektsform måste du ju inte gnugga in det i ansiktet.
Citera
2012-02-04, 14:15
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Bara för personen inte kan subjekt- och objektsform måste du ju inte gnugga in det i ansiktet.

Nu vet jag att det blir lite off topic men jag har omvända fördomar: personer som har stora problem med att uttrycka sig i skrift, har en naiv och väldigt känslomässig världsbild (solidaritet är göttans, att försöka ge bort utan förståelse för begränsade resurser och maximal nytta per krona är mindre göttans) och oförmåga till att argumentera och analysera sina egna argument, kanske tom ändra sin uppfattning om man finner att det finns brister i ens argument, verkar oftast hamna på lärarprogrammet och andra humaniora- och samhällsvetenskapliga program.
Citera
2012-02-04, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swebonny
Kul hur en artikel om att fyra SD ledamöter är ingenjörer, plus en massa historier på Flashback plötsligt leder till slutsatsen att alla ingenjörer röstar på SD.

Tragiskt.

Tragiskt är bara förnamnet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in