2011-03-15, 21:53
Medlem
Rans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muffinsplanned
Orkar inte läsa igenom alla sidor, men finns det några fördomar om de som läser till barnmorska?
Väljer ett yrke som inte direkt lär revolutionera världen och som det redan finns utbildad personal för i överflöd: person som vill utbilda sig för att utbilda sig, vilket är bra, men är mer en person att ha sex med snarare än att prata med.
Citera
2011-03-16, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Vi andra har givetvis råd att med regelbunden basis bli "rånade" av fordonskillar .

Haha ja vissa kanske har det men dom flesta som lämnar in bilen vill alltid försöka snåla in på allt. Givetvis resulterar det i att bilen går sönder några månader senare och kunden tycker det är verkstadens fel.

Kommer ihåg en gång när ja hade en bil inne på "standard" service kollade fryspunkten på kylarvätskan och den var runt 5- vilket är heeelt kasst vi frågade kunden om han då ville att vi tömde ut allt och blanda i ny fin som klarar -40 han börjar som alla andra snacka om att han gör de sen och bla bla bla .
Sen kom han tillbaka i december när det hade vart lite kallt och motorn var helt förstörd.
Detta är såklart verkstadens fel enligt honom.
Samma är det med snålandet av batterier om din verkstad säger att ditt batteri är kasst så köp ett nytt om du inte gör det så kom inte och klaga sen när bilen inte startar på morgonen.
Citera
2011-03-21, 21:02
Medlem
Dr.Sativas avatar
Tycker denna låt säger det ganska bra, man spelar på hur folk ser på ekonomer;

http://www.ekonomsektionen.se/resources/Ekonomsektionen_-_Ekonom.mp3

http://www.ekonomsektionen.se/resources/Ekonoml%C3%A5ten.pdf
Citera
2011-03-22, 23:23
Medlem
namnskylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillhunter

[...]

fast det dära med att knulla fattade jag inte riktigt om det stämmer vi är ju oftast ganska skitiga och har skitiga "bygg" byxor hela tiden så njae

När de akademiska kvinnorna har tröttnat på sin genusdresserade män så tar biologin över och de vill bli påsatta hårt och passionerat av en skitig och svettig karl som kan bolla dem i luften. Prova att efter jobbet ta en sväng förbi de "finare" kvarteren och kvinnfolket kommer springandes. Kanske, eventuellt - jag garanterar inget - kan vara jag som har skev verklighetsuppfattning .
Citera
2011-03-22, 23:35
Medlem
zirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedCrab
Några fördomar om Socionomer?

Här har vi en otroligt intressant grupp studenter.
Många av dessa har alltid haft en dröm om att bli psykologer. Inte pga att de vill hjälpa folk, utan för att ta dag i sina egna problem - men det fattar de inte själva. Tyvärr har flera av dessa socionomer skitigt stora delar av gymnasiet och har därför inte tillräckliga betyg för psykologprogrammet.
De flesta socionomer har haft en trasig uppväxt på ett eller annat sätt. Oftast rör dessa alkohol problem i familjen, tidiga dödsfall, självmordsförsök eller misshandel inom familjen.

Det har svårt att skaffa sig nära vänner och håller gärna sina personliga hemligheter för dem själva. Detta pga det är rädda för att bli dömda och avvisade.

Man stöter ofta på dessa varelser på krogarna runt campus, där dricker de sig redlösa för att slutligen gå hem gråtandes alternativt däcka på en toalett.

Många av socionomerna slutar på socialkontoret i Haparanda eller liknade obskyr ort. Där hatar det sitt jobb, blir bittra människor och dör tillslut olyckliga över att livet inte blev som det tänkt sig.
Citera
2011-03-24, 09:45
Medlem
DeusSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirre
Här har vi en otroligt intressant grupp studenter.
Många av dessa har alltid haft en dröm om att bli psykologer. Inte pga att de vill hjälpa folk, utan för att ta dag i sina egna problem - men det fattar de inte själva. Tyvärr har flera av dessa socionomer skitigt stora delar av gymnasiet och har därför inte tillräckliga betyg för psykologprogrammet.
De flesta socionomer har haft en trasig uppväxt på ett eller annat sätt. Oftast rör dessa alkohol problem i familjen, tidiga dödsfall, självmordsförsök eller misshandel inom familjen.

Det har svårt att skaffa sig nära vänner och håller gärna sina personliga hemligheter för dem själva. Detta pga det är rädda för att bli dömda och avvisade.

Man stöter ofta på dessa varelser på krogarna runt campus, där dricker de sig redlösa för att slutligen gå hem gråtandes alternativt däcka på en toalett.

Många av socionomerna slutar på socialkontoret i Haparanda eller liknade obskyr ort. Där hatar det sitt jobb, blir bittra människor och dör tillslut olyckliga över att livet inte blev som det tänkt sig.
Träffsäkert! Så skulle man mycket väl med lite humor kunna se på mig som socionomstudent, även om jag ser det lite annorlunda och dessutom hade kunnat komma in på psykologprogrammet. Verkar stämma in bra på flera andra med.
Jag upplever däremot att de flesta är naiva och ibland empatiska småtjejer som aldrig kommit i kontakt med livets baksidor. Men det kan man förstås inte veta säkert.
Citera
2011-03-25, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namnskylt
När de akademiska kvinnorna har tröttnat på sin genusdresserade män så tar biologin över och de vill bli påsatta hårt och passionerat av en skitig och svettig karl som kan bolla dem i luften. Prova att efter jobbet ta en sväng förbi de "finare" kvarteren och kvinnfolket kommer springandes. Kanske, eventuellt - jag garanterar inget - kan vara jag som har skev verklighetsuppfattning .

haha fast du har nog lite rätt ofta så blir tjejer lite "fnissiga" (om du förstår vad jag menar) när dom snackar med oss på verkstaden

Kommer ihåg en gång på Gymnasiet när en snubbes bil pajade så att den blockerade våran verkstadsport.
Jag såg att han försökte få ingång bilen så jag går ut och frågar om han behöver hjälp han blir mest sur och säger nej.
Hans tjej(antar jag) och en till brud i bilen är helt tvärtom och säger att jag visst ska hjälpa till.
Killen sitter kvar i bilen medans jag och tjejerna står och pratar när jag kollar under huven vad det kan vara för fel på bilen.

iallafall så ser jag att hans tändkabel mellan tändspolen och fördelaren har hoppat av jag sätter dit den igen och ber han starta och så klart så funkar det och dom åker iväg.

När jag kommer in så garvar alla polare och busvisslar jag undrar vad dom håller på med.
Då visar det sig att tjejerna stått och tittat som fan på min rumpa när jag stod och mekade och att polarna hade hört att dom snackade om hur sexigt jag var med byggarbyxor.

när jag kommer hem senare på dagen så hade jag 2 nya "vänner" på facebook som ville träffas HEHE

fast jag bangade ur eftersom jag redan hade en tjej men endå
Citera
2011-03-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klockan3
Dataingenjörer: Killar som valde data för att de tycker att dataspel är kul och bara vill sitta och fippla med datorer. Klagar på att de måste läsa en massa om "onödig" matematik/fysik och hårdvara. Om du ser en tjej på detta program så är det troligtvis en långhårig tunniskille.

Pluggade just detta och det var faktiskt runt 10% tjejer i klassen
Citera
2011-03-25, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Pluggade just detta och det var faktiskt runt 10% tjejer i klassen
Stay on topic?
Citera
2011-03-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klockan3
Stay on topic?

Förlåt, man skulle dryfta sina fördomar, inte kullkasta andras...
Citera
2011-03-26, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Förlåt, man skulle dryfta sina fördomar, inte kullkasta andras...
Jag vet hur många tjejer som går på data, jag har statistik, det är inte det som är relevant. Fast när jag tänker på dataloger så tänker man inte så, då tänker jag typ på när jag undervisade i ett klassrum med 50 dataloger och det var runt 1 tjej i rummet per gång, de hade 3% tjejer det året. Och ja, det var typ fler androgyna killar än tjejer. Bara för att du har haft en annan upplevelse så betyder det inte att min är fel, jag skulle med precis samma argument som dig kunna säga att du har fel.
Citera
2011-03-26, 13:05
Medlem
theshades avatar
När jag och sambon började på LiU träffade hon ett gäng killar som hängde runt. Hon var säker på att de var ett gäng homosexuella, typ nån studentförening eller något. Efter nån månad när hon fortsatte se dem tillsammans förstod hon till slut att det var en ekonom-klass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in