2015-01-24, 18:04
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Och det tror inte jag. Åtminstone inte bland de som verkligen fullföljer utbildningen, och inte pluggar något bara för att.
Kan sätta min ena pungkula på att du har fel.
Citera
2015-01-24, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Tror det är fler vänsterpartister än Sossar som utbildar sig till socionomer..

Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Och det tror inte jag. Åtminstone inte bland de som verkligen fullföljer utbildningen, och inte pluggar något bara för att.

Båda kan nog ha rätt! Folk står till vänster iaf i stor grad kan misstänkas. VPK och socdemokr plus fi och mp är nog överrepresenterade av studenterna.

Programmet lockar många unga, något naiva människor, en del med attitydproblem. Tror programmet är upplagt för att curla studenterna å det grövsta...
Citera
2015-01-25, 00:11
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Båda kan nog ha rätt! Folk står till vänster iaf i stor grad kan misstänkas. VPK och socdemokr plus fi och mp är nog överrepresenterade av studenterna.

Programmet lockar många unga, något naiva människor, en del med attitydproblem. Tror programmet är upplagt för att curla studenterna å det grövsta...
Hur då curla, menar du?
Citera
2015-01-25, 00:41
Bannlyst
Citat:
Hur då curla, menar du?

Mycket medmänsklighet, skriver ut papper till studenterna från kurshemsidorna osv. Gulligt och snällt. Alla ska med. Trevligt förvisso även om det kan bli lite ? ibland. Kanske bara gäller termin 1 iofs.
Citera
2015-01-25, 01:30
Medlem
Andersson93s avatar
Folk som läser kandidatprogrammet i Matematik?
Sjukhusfysiker?
Citera
2015-01-25, 13:28
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Mycket medmänsklighet, skriver ut papper till studenterna från kurshemsidorna osv. Gulligt och snällt. Alla ska med. Trevligt förvisso även om det kan bli lite ? ibland. Kanske bara gäller termin 1 iofs.
Ja, det är väl inget att klaga, men verkar lite märkligt. Dessutom verkar inte socionomer har speciellt många salstentor utan mest seminarier och hemtentor, det ser jag som betydligt större curlande ( kan inte tala för alla lärosäten, men de jag vet). Det känns verkligen som alla ska med, ingen ska bomma på tentan. Vilket känns helt förskräckligt om det är så de resonerar.
Citera
2015-01-25, 13:37
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Folk som läser kandidatprogrammet i Matematik?
Sjukhusfysiker?

Beta. Torra och förvånansvärt dumma. Majoriteten har inget intresse för matematik mer än att de var hejare på att derivera i gymnasiet. De flesta hoppar av efter första terminen.
Citera
2015-01-25, 13:46
Medlem
Citat:
Ja, det är väl inget att klaga, men verkar lite märkligt. Dessutom verkar inte socionomer har speciellt många salstentor utan mest seminarier och hemtentor, det ser jag som betydligt större curlande ( kan inte tala för alla lärosäten, men de jag vet). Det känns verkligen som alla ska med, ingen ska bomma på tentan. Vilket känns helt förskräckligt om det är så de resonerar.

Har precis börjat på termin 4 nu på socionomprogrammet och hittills har vi endast haft en hemtentamen. Läser på ett av de mer respekterade lärosätena. Men som en del har gissat så är det många vänsterpartister, sossar och FI:are. Killarna är dock inte speciellt feminina av sig. Jag upplever dock att en del av studenterna, är som fördomarna beskriver, unga naiva tjejer som vill göra skillnad men i slutändan kommer de hamna på försäkringskassan och inte göra den skillnaden som de drömde om när de startade utbildningen. En stor del av studenterna är vanliga "svensson" studenter, alltså är ute och festar mycket, alternativt de som redan har partner sitter hemma och myser framför idol på helgerna. Det finns många socialsekreterar jobb för tillfället så det känns som många kommer hamna där och leva vanliga svenssonliv när de är färdiga med utbildningen.
Citera
2015-01-25, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Överdos
Har precis börjat på termin 4 nu på socionomprogrammet och hittills har vi endast haft en hemtentamen. Läser på ett av de mer respekterade lärosätena. Men som en del har gissat så är det många vänsterpartister, sossar och FI:are. Killarna är dock inte speciellt feminina av sig. Jag upplever dock att en del av studenterna, är som fördomarna beskriver, unga naiva tjejer som vill göra skillnad men i slutändan kommer de hamna på försäkringskassan och inte göra den skillnaden som de drömde om när de startade utbildningen. En stor del av studenterna är vanliga "svensson" studenter, alltså är ute och festar mycket, alternativt de som redan har partner sitter hemma och myser framför idol på helgerna. Det finns många socialsekreterar jobb för tillfället så det känns som många kommer hamna där och leva vanliga svenssonliv när de är färdiga med utbildningen.

Har sett några från de större lärosätena och de är hipsters med ollonmössor eller alternativa livsstilar? Menar männen nu. Vad är din kommentar kring det?

Hur tycker du att den intellektuella nivån är? har personer förmågan att tänka kritiskt?
Citera
2015-01-25, 14:16
Medlem
Företagsekonomer, SU?

Förutom att vi inte kom in på Handels
Citera
2015-01-25, 14:27
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Företagsekonomer, SU?

Jag har svårt att föreställa mig något tristare än att läsa företagsekonomi på SU.

Riktigt tråkiga människor. Alternativt människor som har ett liv och bara valde SU för att kunna vara kvar i sthlm och fortsätta med det man gör annars.
Citera
2015-01-25, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Företagsekonomer, SU?

Kom inte in i lund eller uppsala så det fick bli sthlm med sitt usla studentliv/alt att man redan är stockholmare och inte "orkar" flytta hemifrån. Dåliga på matte och älskar att festa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in