Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-02-10, 15:42
Medlem
hashish-boys avatar
vilken likör,essens,ört använder ni till ert brännvin?
så har ni kryddat med johannesört eller ngt annat roligt så säg vad ni tyckte!
Citera
2011-02-10, 15:51
Medlem
Bollibompas avatar
Jag plockade färska lingon i höstas och lade på botten av flaska som jag fyllde med hemkört. Blev mkt gott och uppskattat på julbordet!
Citera
2011-02-10, 16:57
Medlem
Torrances avatar
har aldrig provat det själv, men har smakat på både zootablett smak och ahlgrensbilar smak, båda var faktiskt helt okej goda. men det gäller nog att vara försiktig så man behåller spritsmaken.
Citera
2011-02-10, 21:53
Medlem
hashish-boys avatar
jag kan tipsa om turkiskpeppar shot samt päronkonjak essens

kom igen nu de snart helg och här ska fixas fler förslag ?
Citera
2011-02-11, 10:51
Medlem
Bloodbounds avatar
Turkisk peppar blir riktigt bra som tidigare sagts. Zoo-godis blir också gott om man gillar godiset, men var försiktig - för mycket godis så blir blandningen väldigt trögflytande, speciellt i kyla. Vicks blå går också bra att lösa i sprit, väldigt speciell smak.

Något som jag ska prova till våren är att blanda i lite färska granskott och citronskal i en flaska med sprit och låta stå ett tag. Tror det kan bli en riktigt trevlig smak. Kommer inte på nåt mer just nu, återkommer om jag gör det.
Citera
2011-02-11, 10:56
Medlem
Anti-WOGs avatar
Sprit skall drickas rent, i annat fall så bör man hålla sig till öl eller alcholäsk.
Citera
2011-02-11, 12:09
Medlem
dismembers avatar
Varför ska man smaksätta något som smakar bra redan från början?

Men annars brukar ett par bitar fänkål som får ligga och dra ett par timmar (inte för länge) smaka väldigt bra.
Citera
2011-02-11, 15:43
Medlem
hashish-boys avatar
visst är det fint att dricka rent men när man har några liter så e det kul att göra olika smaker
+ att de flesta tjejer dricker inte rent så ska man bjuda dem får de va ngt lätt drucket
oboy och mint i spriten dricker de flesta de e faktiskt rätt gott

fler tips?
Citera
2011-02-11, 15:49
Medlem
Är svag för vanilj, så det brukar bli vaniljessens. Gott
Citera
2011-02-13, 19:06
Medlem
Knut20s avatar
Fick just en idé medan jag stod och renade.. Jag var och köpte några cigarrer här om veckan och då var den en som köpte rökarom till sin snus.
Kanske man skulle kunna smaksätta neutral sprit med lite rökarom, vad tror ni?
Citera
2011-02-13, 20:26
Medlem
Bloodbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut20
Fick just en idé medan jag stod och renade.. Jag var och köpte några cigarrer här om veckan och då var den en som köpte rökarom till sin snus.
Kanske man skulle kunna smaksätta neutral sprit med lite rökarom, vad tror ni?

Kan ju funka, man vet aldrig. Vissa rostar ek-stavar i ugnen och lagrar sedan dessa i flaskor fyllda med sprit. Är en ganska vanlig metod bland whisky-amatörer har jag för mig, kanske kan vara nåt? För att få riktigt rökig smak så kanske man skulle rosta en bit tör-tall och låta denna ligga i sprit ett tag. Intressant tanke är det hur som helst.
Citera
2011-02-14, 16:41
Medlem
Bloodbounds avatar
Är det nån som provat att smaksätta med chili? Har börjat fundera på hur det kan bli.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in