Citat:
Ursprungligen postat av fattso
https://www.flashback.org/t1177778 testa med en sån som dom snackar om vet tyvärr inte om det funkar däremot på laptops

Det som gör att larmet går är en liten klisterlapp, eller en vit remsa på 0,5x4 cm som ofta kommer fabriksklistrad inuti pappkartongen för att du inte ska se den.
Den lappen måste vara avskärmad, så inte grindarna vid utgången känner av den, så vad du kan plocka är ju begränsat av hur stor väska du har.
Tror det finns ganska många threads om det här på fb, om du söker på boosterbag.
Häromkring (mindre stad) så har elektronikbutikerna hårddiskar stående öppna, typ 30 lådor på en hyllkant, och samma sak med spelkonsoler osv.
Laptops är jag inte säker på, men de har ju iaf demoex av allt stående, och de är ju i princip lika bra som de i förpackningarna.. lite fingeravtryck bara. Inte sett någon låsannordning på senaste tiden, så jag tror de sparat in på det.
Själv har jag inte nerver eller behovet att göra något sånt här, är hellre ute på natten när ingen ser och lootar byggen osv, sen om man behöver en laptop så ber man någon polare eller kör byteshandel med lokala tjackmaffian som använder ovanstående metod.
Tycker du ska fundera på risk jämfört med vad du får ut. Som någon annan sa så kanske det inte är en dum ide att stjäla någonting annat och sen köpa en dator lagligt för pengarna du får in. Smidigare om något skulle hända med den osv och du slipper kanske risken att behöva begå ett brott inför eventuella vittnen. Natten är din vän :P
Förslag är ju byggmaskiner eller ställningsdelar, och sen blocket, eller kontakta någon mindre nogaräknad snickare som driver en liten firma, hellst inte i samma stad som du bor, säga att du fått ta över prylar av en kompis som flyttat från stan som brukade ha firma, och ge honom ett bra pris.
Det är sjukt hur mycket verktyg och prylar som byggfirmorna lämnar i olåsta nybyggen där de inte satt in en ordentlig dörr än, eller utomhus i största allmänhet. Bara brainstormar, lycka till!