Med svenskar menar jag svenskfödda med 1 eller 2 föräldrar. Beräkningarna kommer under inledningen.
Inledning
Med dagens nivåer på invandring, som snarare ser ut att öka än att minska, kommer svenskar att vara i minoritet i landet om 5 år. På grund av den stora massan män som söker asyl så kommer den totala andelen män i landet vara runt 60%. Män har tills senaste året aldrig varit i majoritet i Sverige.
Totalt kommer vi att ha 16 miljoner invånare. Det är alltså ca 15% invandrat av de 40 miljoner som Annie ville ta emot. Hon är driftig den kvinnan.
Vi har bara att ha en chans att påverka politiken innan vi är en minoritet i Sverige. För dagens politik ser sannerligen inte ut att ändra på sig. Det enda politikerna säger är "andra måste ta ansvar". Det löser inte ett enda problem.
Samtidigt vet vi att det tar ungefär 7 år för en invandrare att få jobb. Så i några år kommer den lilla minoriteten svenskar försörja den större majoriteten invandrare. Om inget förändras. Det kommer självklart aldrig att gå, men det är värt att tänka på.
Beräkningar
För någon dag sedan kom 1800 asylsökande på en dag. Vi lurar oss själva att det är någon slags topp, men statistiken visar att det snarare fortsätter att öka. Vi gör inget för att förhindra det, så vi kan inte göra annat än att anta att det kommer att öka. Men jag kommer att räkna med 1800 per dag, så siffrorna kommer att vara i underkant. Det spelar inte så stor roll.
Migrationsverkets statistik: (
http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html)
Som jag redogjorde i min andra tråd så kommer alltså minst 1800 * 365 = 657 000 att söka asyl per år. Lura inte i dig själv att det kommer att gå ner. Det finns inga tecken på det. Så siffrorna är inte förljugna. Om inte politikerna sätter stopp det vill säga. Men när pollsen visar SD på 25% och de fortfarande vägrar att prata med SD kan vi gissa att det inte kommer att hända. Så dessa är verkliga siffror. Detta är verklighet.
"657 000? Det räcker ju inte för att sätta oss i minoritet på 5 år!"
Det gör det inte. Men det är enbart asylsökande. Nu tar vi oss en titt på vilka som får stanna, och vad anhöriginvandringen kommer att hamna på (det är alltså inte asylsökningar)
Förra året sökte 80 000 asyl men enbart ca 58% beviljades asyl. Senaste siffrorna visar att runt 80% beviljas PUT senaste månaderna. Så 80% får stanna idag. (genomsnitt 78% över året, men det har ökat senaste månaderna)
Totalt kommer alltså 657 000 * 0,8 = 525 600 få stanna och rösta och även snart bli svenska medborgare.
Som vi redan vet skickar de flesta numera ankarbarn till Sverige. Och dessa är oftast afghanska. Tyskland har nu stängt gränsen för dem, så de står i Rostock och väntar på att färdas vidare till Sverige. De 17 000 barn vi alltså tog emot i Oktober är antagligen i underkant, men ni förstår säkert att även är siffrorna jag använder i underkant eftersom ankarbarnen antagligen tar hit en större familj än den tidigare statistiken visar.
Eftersom migrationsverket verkar dölja statistik inom det här området för året måste jag använda mig av 2014 års siffror.
Då beviljades ca 40 000 anhörigtillstånd. 33 000 fick beviljad asyl. Kvoten där jag kommer använda är alltså att det kommer 1,14 anhöriga per beviljad asyl. Det kommer att vara i underkant, men det finns i alla fall källor på det
Så anhöriginvandring: 525 600 * 1,14 = ca 600 000
Jag räknar dock med att dessa kommer efter 1-2 år beroende på handläggningstider, men de är fortfarande en kausalitet av invandrarna som först för tillstånd, så jag räknar med dem.
Total invandring per år: 600 000 + 525 000 = 1 125 000
I Sverige har vi idag ca 10 miljoner invånare där 21,5% har utländsk bakgrund
(
http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Befolkning/Befolkningens-sammansattning/Befolkningsstatistik/#c_li_120253)
Vi är alltså 7,65 miljoner svenskar och 2,1 miljoner med utländsk bakgrund. Ca 50% män 50% kvinnor. Alltså ca 5 miljoner män på 10 miljoner invånare.
Jag räknar med att Sverige inte har påverkansbart överskott av ungar så om 5 år ser det ut så här:
Utländsk bakgrund: 2,1 + 1,25*5 = 8,35 miljoner
Svenskar: 7,65 miljoner
Invandringen är 75% män (återigen länken ovan till migrationsverket som källa)
Män: 10 miljoner * 0,5 + 6,25 miljoner * 0,75 = ca 9,7.
Andel män i Sverige om 6 år:
9,7 milj / 16 milj = ca 60%.
All statistik finns tillgänglig.
Diskussionsunderlag
Vad tror du kommer att förändras när det går 1,5 män på varje kvinna?
Hur kommer det att kännas att vara i minoritet, men samtidigt försörja nästan hela landet?
Edit: Gjort om befolkningberäkningen och ändrat 6 år till 5 år på grund av att jag tidigare räknade utlandsfödda men nu räknar utlandsfödd eller 2 utlandsfödda föräldrar