2015-11-05, 21:58
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kzz
6.8 miljoner svenskar finns det enligt SCB, så du kan ta bort 2 år.

Det finns så klart olika siffror att använda. Du pratar om svenskar med 2 svenskfödda föräldrar. Jag tycker att man ska ta med svenskar med 1 svenskfödd förälder. Ursprungligen hade jag bara utlandsfödda. Då blev det 6 år. Så det spelar inte så stor roll

Varför jag gjorde min distinktion var för att jag tror att svenskar med minst 1 svenskfödd förälder fortfarande uppfostrar sina barn i en svensk kultur. Med 2 utlandsfödda pratar vi oftast om att de befinner sig i utanförskapsområden. Inget om med det, men politikerna har valt segregation och jag tror inte på det.

Jag ville inte frisera siffrorna bara för att skapa ramaskri. Jag ville ha riktiga siffror som inte går att argumentera mot.

Som jag skriver är anhöriginvandringssiffrorna i underdrift, och även asylinvandringen. Interpolerar man det med den tidigare ökningen så kommer vi att vara i minoritet nästa år. Rent matematiskt. Men det kommer så klart aldrig att hända. Det finns inte tillräckligt många tåg över öresundsbron för att det ska vara realistiskt.

Det jag beskriver i tråden är vad som kan hända realistiskt eftersom det händer idag. Självklart kan inte samhället ta emot ytterligare 5 miljoner invandrare. Eller det är snarare tältproducenten som inte kan producera i den takten. Och vi har inte elen till det. Så folk fryser ihjäl.

Men som det ser ut nu kommer folk att frysa ihjäl innan invandringspolitiken stryps åt. Och det är riktigt, riktigt skrämmande.
2015-11-05, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thecunt
Svenskar är minoritet innan 2018. Så glöm SD

Lite sjukt ändå, nästan som om det vore iscensatt/planerat av någon.

Ja detta faktum är jag övertygad om att 7K har haft med i beräkningarna. Jag är ganska övertygad om att man gärna ser att svenskarna blir en minoritet i sitt eget land just för att omöjliggöra att SD får egen majoritet för all framtid. Hatet mot SD är definitivt en faktor som starkt påverkar de andra partiernas politik och detta har vi sett många exempel på.
2015-11-05, 22:09
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vilken kommer att vara den största nationaliteten i Sverige om 5 år? Blir det Afghaner, araber eller kanske romer? På vilken plats kommer svenskarna?

Självklart kommer det att vara svenskar. Men jag förstår frågan. Vilken kommer att vara den största invandrarnationaliteten?

Väldigt svårt att säga. Jag ska försöka ge det ett rimligt svar.

Då beräkningen grundar sig på att 6 av de 8 miljonerna är folk som kommer i framtiden så kommer jag att använda siffrorna från de som kommer idag.

Idag är topp 3 följande:
ca 34 % syrier
ca 19% afghaner
ca 11% irakier

Problemet med syrier är att många utger sig för att vara syrier eftersom de tidiga säkra länderna "Grekland, Turkiet, Italien" har egna asylköer för syrier som är snabbare än andra. Så folk kastar passen och utger sig för att vara syrier.

Dessa första säkra länder som miljoner har passerat genom i år har inte möjlighet att undersöka arabiska dialekter och säkerställa var folk faktiskt kommer ifrån, precis som Sverige inte har möjlighet till det längre. (vilket förklarar ökningen från 58% till 85% i godkända tillstånd på mindre än ett år)

Tidigare har stor del av invandringen varit somalisk, men den är fortfarande statisk.

Så frågan blir, var kommer de människor från som utger dig för att vara syrier?

Med tanke på att människosmugglare är de som faktiskt lockar och får människor att komma hit så anser jag att man kan härleda vilka de är från de redan högre länderna. Men det kan ju även vara så att folk vet att t.ex. folk från Eritrea inte får gratis tillstånd, och därför ger smugglarna informationen att de måste ange sig som syrianer om möjligt.

Det här är en väldigt stor gråzon som europeiska och svenska myndigheter vägrar att röra på grund av medias hatpropaganda.

Så.. Folk som säger sig vara syrianer kommer att vara största folkgruppen, men personligen tror jag att det kommer att vara afghaner på grund av att de är största övriga gruppen, och att de skickar absolut flest ankarbarn, vilket leder till en väldigt stor anhöriginvandring året efter.
2015-11-05, 22:14
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Tror Saudi Arabien redan visat intresse. De har trots allt investerat många miljoner i moskéer senaste åren.

Näppe - Saudi-Arabien går i konkurs innan 2020 eller strax efter.... (enligt denna bloggen).....Saudi-Arabien har inte råd....
2015-11-05, 22:16
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja detta faktum är jag övertygad om att 7K har haft med i beräkningarna. Jag är ganska övertygad om att man gärna ser att svenskarna blir en minoritet i sitt eget land just för att omöjliggöra att SD får egen majoritet för all framtid. Hatet mot SD är definitivt en faktor som starkt påverkar de andra partiernas politik och detta har vi sett många exempel på.

Det är en enkel förklaring, men jag tror dessvärre att den är väldigt felaktig.

Problemet idag är att politikerna enbart har gått vägen genom partiernas egna ungdomsförbund och uppfostrats på det sättet. Få har haft ett riktigt jobb. Då blir man tränad att följa media på alla punkter för att inte trampa på ömma tår. För då avancerar man ju inte upp till riksdagen och får gratis försörjning.

Vi har inga rakryggade politiker som vågar ta obekväma beslut längre. Och det förstår jag. För vi svenskar har blivit curlade.

Det du förklarar passar inte in med modellen att alla politiker och departement nu går ut och säger att läget är akut och att vi i stort sett är körda. Media har hanterat och mörkat det här flyktingkaoset och dess kostnader i 7-8 år, varför skulle de ändra sig nu? Det har ju fungerat.
2015-11-05, 22:20
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Med svenskar menar jag svenskfödda med 1 eller 2 föräldrar. Beräkningarna kommer under inledningen.

Inledning
Med dagens nivåer på invandring, som snarare ser ut att öka än att minska, kommer svenskar att vara i minoritet i landet om 5 år. På grund av den stora massan män som söker asyl så kommer den totala andelen män i landet vara runt 60%. Män har tills senaste året aldrig varit i majoritet i Sverige.

Totalt kommer vi att ha 16 miljoner invånare. Det är alltså ca 15% invandrat av de 40 miljoner som Annie ville ta emot. Hon är driftig den kvinnan.

Vi har bara att ha en chans att påverka politiken innan vi är en minoritet i Sverige. För dagens politik ser sannerligen inte ut att ändra på sig. Det enda politikerna säger är "andra måste ta ansvar". Det löser inte ett enda problem.

Samtidigt vet vi att det tar ungefär 7 år för en invandrare att få jobb. Så i några år kommer den lilla minoriteten svenskar försörja den större majoriteten invandrare. Om inget förändras. Det kommer självklart aldrig att gå, men det är värt att tänka på.

Beräkningar
För någon dag sedan kom 1800 asylsökande på en dag. Vi lurar oss själva att det är någon slags topp, men statistiken visar att det snarare fortsätter att öka. Vi gör inget för att förhindra det, så vi kan inte göra annat än att anta att det kommer att öka. Men jag kommer att räkna med 1800 per dag, så siffrorna kommer att vara i underkant. Det spelar inte så stor roll.
Migrationsverkets statistik: (http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html)

Som jag redogjorde i min andra tråd så kommer alltså minst 1800 * 365 = 657 000 att söka asyl per år. Lura inte i dig själv att det kommer att gå ner. Det finns inga tecken på det. Så siffrorna är inte förljugna. Om inte politikerna sätter stopp det vill säga. Men när pollsen visar SD på 25% och de fortfarande vägrar att prata med SD kan vi gissa att det inte kommer att hända. Så dessa är verkliga siffror. Detta är verklighet.

"657 000? Det räcker ju inte för att sätta oss i minoritet på 5 år!"

Det gör det inte. Men det är enbart asylsökande. Nu tar vi oss en titt på vilka som får stanna, och vad anhöriginvandringen kommer att hamna på (det är alltså inte asylsökningar)

Förra året sökte 80 000 asyl men enbart ca 58% beviljades asyl. Senaste siffrorna visar att runt 80% beviljas PUT senaste månaderna. Så 80% får stanna idag. (genomsnitt 78% över året, men det har ökat senaste månaderna)

Totalt kommer alltså 657 000 * 0,8 = 525 600 få stanna och rösta och även snart bli svenska medborgare.

Som vi redan vet skickar de flesta numera ankarbarn till Sverige. Och dessa är oftast afghanska. Tyskland har nu stängt gränsen för dem, så de står i Rostock och väntar på att färdas vidare till Sverige. De 17 000 barn vi alltså tog emot i Oktober är antagligen i underkant, men ni förstår säkert att även är siffrorna jag använder i underkant eftersom ankarbarnen antagligen tar hit en större familj än den tidigare statistiken visar.

Eftersom migrationsverket verkar dölja statistik inom det här området för året måste jag använda mig av 2014 års siffror.

Då beviljades ca 40 000 anhörigtillstånd. 33 000 fick beviljad asyl. Kvoten där jag kommer använda är alltså att det kommer 1,14 anhöriga per beviljad asyl. Det kommer att vara i underkant, men det finns i alla fall källor på det

Så anhöriginvandring: 525 600 * 1,14 = ca 600 000

Jag räknar dock med att dessa kommer efter 1-2 år beroende på handläggningstider, men de är fortfarande en kausalitet av invandrarna som först för tillstånd, så jag räknar med dem.

Total invandring per år: 600 000 + 525 000 = 1 125 000

I Sverige har vi idag ca 10 miljoner invånare där 21,5% har utländsk bakgrund
(http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Befolkning/Befolkningens-sammansattning/Befolkningsstatistik/#c_li_120253)

Vi är alltså 7,65 miljoner svenskar och 2,1 miljoner med utländsk bakgrund. Ca 50% män 50% kvinnor. Alltså ca 5 miljoner män på 10 miljoner invånare.

Jag räknar med att Sverige inte har påverkansbart överskott av ungar så om 5 år ser det ut så här:

Utländsk bakgrund: 2,1 + 1,25*5 = 8,35 miljoner
Svenskar: 7,65 miljoner

Invandringen är 75% män (återigen länken ovan till migrationsverket som källa)
Män: 10 miljoner * 0,5 + 6,25 miljoner * 0,75 = ca 9,7.

Andel män i Sverige om 6 år:
9,7 milj / 16 milj = ca 60%.

All statistik finns tillgänglig.

Diskussionsunderlag
Vad tror du kommer att förändras när det går 1,5 män på varje kvinna?
Hur kommer det att kännas att vara i minoritet, men samtidigt försörja nästan hela landet?

Edit: Gjort om befolkningberäkningen och ändrat 6 år till 5 år på grund av att jag tidigare räknade utlandsfödda men nu räknar utlandsfödd eller 2 utlandsfödda föräldrar

Tack Lydan,

Mycket bra beräkning som visar det absolut viktigaste av allt: Demografi.

Jag undrar om alla ni som skriker er hesa: "SD 2018" verkligen tänker demografi och dess följder i en parlamentarisk demokrati som Sverige.
Ett snart framtids Sverige där vi urinvånare är i minoritet.
Hur skall SD någonsin få någon enorm makt där dras väljarskara minskar demografi för varje år som går?
Hur tänkte ni där?

(Jag röstar själv SD men inte med förhoppning att det kan påverka något avsevärt)
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2015-11-05 kl. 22:28.
2015-11-05, 22:21
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av augusta66
Näppe - Saudi-Arabien går i konkurs innan 2020 eller strax efter.... (enligt denna bloggen).....Saudi-Arabien har inte råd....

Ja.. Så "Leffe 45's webblog" med ett vinglas i största fokus är bästa exemplet på att ett land, som styrs så hårt av en religiös järnhandske att kvinnor inte ens får arbeta eller köra bil, kommer att gå under på grund av ett fallande oljepris. Förstå mig rätt, jag dömer ofta inte skrifter efter deras budbärare, men jag tycker att skriften är under alla kritik, och därför attackerar jag även budbäraren.

Nu är jag inte väldigt insatt i oljan, antagligen går det i cykler som alla andra naturresurser, men personligen har jag svårt att se att det skulle bli brist på olja, speciellt med tanke på Kinas planer om att kolonisera Afrika.

Men som sagt. Är inte tillräckligt inläst i ämnet för att ge ett ordentlig mothugg.
2015-11-05, 22:29
Medlem
Man luras av en sak i denna beräkning, och det är att det varje minut, varje timme, varje dag dör människor, samtidigt som det föds människor.
Bara i trafiken dör det 1000 per årligen.
Cancer ökar så fler 30-50 åringar kommer dö i förtid.
Ju fler som brukar narkotika så kommer många dö av överdoser.

Samtidigt dör även asylsökande av olika saker varje dag.

Räkna bort 30.000 av de som dör årligen innan du gör sådana här beräkningar.
2015-11-05, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Alternativt bli kvinna eller dö.

Svenska män är redan kvinnor och bör därför dö. Varit på flera demonstrationer. Som mest var det några hundra (Sthlm). Den svenska "mannen" sitter mest och är arg på nätet men håller käften på jobbet, familjen, barnen, facebook, twitter etc av rädsla för att någon ska "få fel uppfattning".

Allvarligt talat... mina utländska vänner (bl.a. bosnien, iran, kroatien) som jag växte upp med försvarar Sverige dagligen i fikarummen mer än vad alla mina svenska vänner tillsammans gör.
2015-11-05, 23:02
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Man luras av en sak i denna beräkning, och det är att det varje minut, varje timme, varje dag dör människor, samtidigt som det föds människor.
Bara i trafiken dör det 1000 per årligen.
Cancer ökar så fler 30-50 åringar kommer dö i förtid.
Ju fler som brukar narkotika så kommer många dö av överdoser.

Samtidigt dör även asylsökande av olika saker varje dag.

Räkna bort 30.000 av de som dör årligen innan du gör sådana här beräkningar.

Föds inte folk varje minut, timme och dag då? Snart på även det i trafiken (på gatan)

Jag förstår vad du menar. Men inte din poäng. Jag avrundar oftast till 2 decimaler i mina beräkningar. (om det inte rör sig om värden ära 0.5 då jag inte vill vara partisk)

Med den avrundningen är 6 miljoner invandrare minus 30 000 döda fortfarande 6 miljoner invandrare.

Det mer intressanta är jag inte tar med födelsetal bland utrikes födda, där jag inte orkar leta mer information, men antagligen är den bra mycket större än inrikes födda.

Men om man ska ta in sådant är det som att beräkna kostnaden för invandring. Det är omöjligt. Kommer sjukvården kosta lika mycket när vi har 75% mer invånare och oregistrerat antal papperslösa som får gratis vård? Antagligen inte.

Förstår inte riktigt vad du försöker få fram.

Är det att enda räknefelet jag gjorde var att jag inte räknade med 30 000 döda? Då tackar och bockar jag
2015-11-05, 23:03
Medlem
GurgelSvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonl33tanon
Svenska män är redan kvinnor och bör därför dö. Varit på flera demonstrationer. Som mest var det några hundra (Sthlm). Den svenska "mannen" sitter mest och är arg på nätet men håller käften på jobbet, familjen, barnen, facebook, twitter etc av rädsla för att någon ska "få fel uppfattning".

Allvarligt talat... mina utländska vänner (bl.a. bosnien, iran, kroatien) som jag växte upp med försvarar Sverige dagligen i fikarummen mer än vad alla mina svenska vänner tillsammans gör.

Min tanke är.. De som kan skrida till handling vill inte röja sig i förväg. Man tjänar inget på att sitta och raljera på jobbet om hur det kommer bli inbördeskrig etc. Man lever helt enkelt i det dolda tills att tiden är inne.

De som kommer att mobilisera finns där ute, men de är tålmodiga, väntar på sitt kall.
Man skall inte underskatta svensken, då ut i svenskens ådror pumpar själen utav karolinerna.

Gå på.
2015-11-05, 23:05
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonl33tanon

Och därför blev de tvungna att fly hit. Tänk längre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in