Flashback bygger pepparkakshus!
2012-10-23, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acidflower
Dessa invandrare tillhör oftast en annan etnisk grupp när de kommer till Sverige, varför skulle detta förändras bara för att de rör sig över en nationsgräns?

Snarare kommer det hända någon gång vid mitten av detta århundradet.

http://affes.wordpress.com/2010/09/05/svenskar-i-minoritet-ar-2050/

Sverige är Svenskarnas nation givetvis så ska då detta land vara till för svenskarna.

http://sv.wikiquote.org/wiki/Per_Albin_Hansson

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_migrationshistoria#De_f.C3.B6rsta_migrati onerna_till_Sverige
Ergo de första människor som satte sin fot på vad som senare skulle kallas Sverige. Det är en lögn att Sverige alltid skulle varit "mångkulturellt" eller ett multietniskt samhälle.

Ointressant vad du tycker.

Och allt detta är oväsentligt då alla kan bli svenskar tom enl SD vilket glädjer mig att de har hittat en korrekt ståndpunkt.
2012-10-23, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hygglo.FB
Är det en majoritet i SD som tycker som er "andra"? För det vore verkligen en spik i kistan för hela rörelsen om det faktiskt är så.
Hur ska jag kunna veta hur många det är? Finns säkert en hel del som tycker så i smyg.

Citat:
Fruktansvärd debattmetodik. Först att proklamera att du alltid verkar ha rätt och sedan vifta bort alla som säger emot dig med löjliga påståenden om vänstertillhörande.

Vilka är det annars som tycker att det är så om inte vänstermänniskor?
2012-10-23, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Och allt detta är oväsentligt då alla kan bli svenskar tom enl SD vilket glädjer mig att de har hittat en korrekt ståndpunkt.
GIILAB måste troligen vara årets stolpskott, nej alla kan inte bli svenskar om vi med svenskar menar etnisk svensk. Menar du svensk medborgare så säg då det.
2012-10-23, 14:41
Medlem
Hygglo.FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
Hur ska jag kunna veta hur många det är? Finns säkert en hel del som tycker så i smyg.

Skulle kunna säga att du antyder att du vet när du skriver: "Folk i SD tycker nog som oss andra att det är genetiskt." Men det kanske bara är antagande ifrån dig sida?

Vilka är det annars som tycker att det är så om inte vänstermänniskor?

Det har du faktiskt rätt i! Alla som är av en annan åsikt är hardcoreübermegasuper-rasister är vänster! Självklart! Att jag inte insett tidigare att jag själv är en vänsterpartist!

Jag fylls av en otrolig lust att gå i världen och upplysa människor om att de är vänsterpartister om de inte tycker som Kjellkaramell! Ser allting så klart nu!

Tack för att du delar med dig av din oändlig visdom du upplyste!
2012-10-23, 14:47
Bannlyst
Citat:
Det har du faktiskt rätt i! Alla som är av en annan åsikt är hardcoreübermegasuper-rasister är vänster! Självklart! Att jag inte insett tidigare att jag själv är en vänsterpartist!

Jag fylls av en otrolig lust att gå i världen och upplysa människor om att de är vänsterpartister om de inte tycker som Kjellkaramell! Ser allting så klart nu!

Tack för att du delar med dig av din oändlig visdom du upplyste!

Vänstermänniskor skrev jag, inte vänsterpartister. Sossar är ju tex vänstermänniskor fast inte lika hardcore som "vänsterpartister".
2012-10-23, 14:48
Medlem
Azefs avatar
Citat:
Det finns ett mått på att vara svensk och det är medborgarskap allt annat är rasistiskt flum.

Dvs alla människor kan bli svenskar

Tyckte i början att du hade en förmåga att debattera på en vettig nivå men de senaste inläggen du gör i diverse trådar är bara trams.

Det måttet du pratar om delas av dig och ett antal andra, det är ingen sanning eller grundlag. Sluta upp med att trolla och försöka att framstå som att dina åsikter är de enda rätta och delas av alla andra svenskar.

Det finns andra som inte likställer svenskt medborgarskap med att vara svensk, allt annat är bara "PK-flum" det också i så fall.
2012-10-23, 14:55
Medlem
Citat:
Det finns ett mått på att vara svensk och det är medborgarskap allt annat är rasistiskt flum.

Dvs alla människor kan bli svenskar

Varför beskrev du då dig själv som "en islänning född i Sverige"?
2012-10-23, 15:00
Medlem
Grymlingenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateGohan
Hur kan svenskar bli minoritet när invandrare tillslut blir svenskar?

En neger som föds i Sverige kallar sig Svensk. En katt som föds i ett stall kallar du inte för häst.

Invandring har i stort sett alltid funnit i Sverige. Dock så har det vart av vita män och kvinnor från Europa. Folk som ligger nära oss i seder, tänk och i moral. Men dessa är inte heller Svenskar.

Är dina föräldrar Svenska och du är deras och inte adopterad så ja, då är du Svensk. Annars NEJ!
2012-10-23, 15:03
Medlem
infidels avatar
Citat:

Men för att återvända till tråden. Är du av åsikten att Svenskhet är kulturellt betingat?

Du har nog inte läst mina tidigare inlägg. Nej, jag anser inte att svenskhet är kulturellt betingat.
2012-10-23, 15:09
Medlem
infidels avatar
Citat:

Du vet väl om att SD utesluter sådana personer om de öppnar munnen? Det är nolltolerans mot rasism inom SD. Svenskism eller föreställningen om att man måste vara en svensk-svensk (även kallad ädelvit eller helyllearier) för att kallas svensk är i direkt opposition till SDs öppna svenskhet, som ju även inkluderar hudfärgshandikappade - fast med rätt värderingar när det gäller HBTQ, matval och klädsel - från Afrikas urskogar.
2012-10-23, 15:12
Medlem
Hygglo.FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Du har nog inte läst mina tidigare inlägg. Nej, jag anser inte att svenskhet är kulturellt betingat.

Intressant frågeställning egentligen.
Om man har inställning att svenskhet är genetiskt betignat, så skulle en person faktiskt kunna gå omkring och ha inställning att han/hon är Svensk då ingen har berättat för personen att den inte är genetiskt Svensk. Men om nu på något sätt personen får reda på sin "egentliga" genetiska identitet så får vi en intressant situation.

Person har tills nyligen haft en inställning om sitt tillhörande och har nu plötsligen fått den inställningen förändrad. Ska då personen i fråga söka sig till sin egentliga kulturella miljö som tillhör den genetiska bakrund som personen har? Eller ska personen fortsätta i sin nuvarande miljö då den har den uppväxten?

Detta är som sagt ett tankeexempel.
2012-10-23, 15:17
Medlem
Citat:
Tröttnar du aldrig på att trolla? Tyckte du var rolig till en början men det börjar bli ganska tjatigt nu.

Även om det är uppenbart att du trollar så ska jag ändå svara: NEJ! Svensk medborgare betyder inte att man är svensk.
Grejen är den att det inte alls behöver vara ett troll, utan det är ju just människor som henne(måste vara en kvinna va?) som styr det här landet och har gjort så skapligt länge nu. Men visst blir man lite förvånad varje gång man stöter på en sådan här på Flashback, de är sannerligen inte vanliga här då de skyr all form av ärlig debatt.

OnT: Jo, svenskarna kommer att göras till en minoritet om vi syftar på svenskarna som folkgrupp, och inte reducerar svenskheten till siffror och tecken i någon databas, eller stämplar på papperslappar, så som du och alla politiker och all massmedia gör. När vi syftar på att svenskarna kommer att göras till en minoritet i det här landet så syftar vi på de människor som genom släktskap delar en månghundraårig, tusenårig historia i det här landet, inte en nyligen invandrad elvabarnsmamma som jag inte delar ett skit med förutom ett liknande pass, fattar du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in