Behöver inte tvunget vara stort/mycket, dock ett plus om det är det!
OBS! Någon måste åtminstone ha smakat!
Själv får man nog komma med något jag gjorde i unga år när jag var sugen på godis men det inte fanns något.. JA! Jag tar alla ingredienser jag gillar, det måste bli gott!
Socker
Vaniljsocker
Florsocker
Grädde
Smör (något fast får man väl ha tänkte jag)
Kakao
Massa annat jävla socker (farin, frukt osv..)
Sylt
Slängde ihop en mördeg och åt utan att laga till, var gott men inte allt för nyttigt antar jag.
Sen när jag var mindre så brukade jag göra chokladbollssmet fast med smält smör och äta med sked, även det ett riktigt nyttigt mellanmål.
Nu för tiden är jag inte allt för förtjust i sött, kanske åt tillräckligt när man var mindre.
Fick ont i hjärtat då jag åt en ihop blandad boll av massa smör och max 100 stycken havre gryn och lite kakao till en boll stor som en tennis boll och åt på fyllan men hjärtat blev bra fort jag hade hypondri på den tiden
Om det bara är kaloririkt du menar med onyttigt, så har jag slagit bearnaise några gånger enligt Riddarens recept. Den är sjukt god, och halva skålen brukar ha mystiskt försvunnit redan innan den lämnat köket.
Jag tvingades göra en american style Mac N Cheese i hemkunskapen på högstadiet, jag mådde illa av att laga den. Jag kommer inte ihåg receptet nu, var ju sju år sen ungefär.
På senare dagar så är väl det mest onyttiga jag lagat en veganpizza (vilket inte borde vara så onyttigt men allt är ju relativt) som bestod av 250g tzay, tomater, lök, paprika, 120g tofutti mozarella style och ungefär en halvliter dragoonsås (för att slippa höra er tjata om att det inte är bearnaise utan äkta smör och ägg).
Vi friterade Mars har hemma. Smakade sadar, hade formodligen varit asgott om vi varit skitfulla.
Har lite dille pa att fritera olika saker just nu, och friterad Mars anses ju vara en delikatess pa sina hall i Storbritannien.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!