2011-02-09, 20:54
Medlem
Hur kommer det sig att SHM inte spelar på Ultra Music Festival eller Winter Music Conference i Miami mars 2011, utan istället ska spela på ett ställe som heter Masquerade Motel???

Det suger för Ultra kostar $220 och med deras spelning blir det extra $75 plus att man missar en av tre dagar på Ultra...!
Citera
2011-02-09, 22:28
Medlem
Jacobellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOneKhaled
Hur kommer det sig att SHM inte spelar på Ultra Music Festival eller Winter Music Conference i Miami mars 2011, utan istället ska spela på ett ställe som heter Masquerade Motel???

Det suger för Ultra kostar $220 och med deras spelning blir det extra $75 plus att man missar en av tre dagar på Ultra...!

Stället heter inte masquerade motel, utan själva klubben och spelningen, samma som dom körde i t.ex Ibiza i somras.
Anledningen till att dom inte spelar på ultra är för att dom tjänar mer pengar på att köra en egen kväll.

Såg shm på ultra förra året, och det var inget vidare vill jag lova.
Ser fram emot ultra i år, utan shm får någon annan mainstage'a, blir kul!

Mitt tips är att sälja av lördagens biljett för ca 100 dollar.
Citera
2011-02-09, 22:36
Medlem
Baaaaaaahs avatar
Det handlar nog också till stor del om att Ultra vill signa exklusiva kontrakt och hindrar DJ:s från att spela på pool partys och så vidare.
Citera
2011-02-09, 22:44
Medlem
Jacobellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaaaaah
Det handlar nog också till stor del om att Ultra vill signa exklusiva kontrakt och hindrar DJ:s från att spela på pool partys och så vidare.

Ja, det har ju snackats om det. Eller ja, framför allt Space ägare har snackat om det. Nu ska han själv ha massa fester på space under ultraveckan, vilket han sa att han inte skulle från början. Allt handlar ju bara om deg, och Shm är väl inte heller helt främmande för att tjäna mer pengar. Sen måste man ju inte signa exklusivekontrakt med ultra.
Citera
2011-02-10, 16:47
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Jacobelli
Stället heter inte masquerade motel, utan själva klubben och spelningen, samma som dom körde i t.ex Ibiza i somras.
Anledningen till att dom inte spelar på ultra är för att dom tjänar mer pengar på att köra en egen kväll.

Såg shm på ultra förra året, och det var inget vidare vill jag lova.
Ser fram emot ultra i år, utan shm får någon annan mainstage'a, blir kul!

Mitt tips är att sälja av lördagens biljett för ca 100 dollar.

Citat:
Ja, det har ju snackats om det. Eller ja, framför allt Space ägare har snackat om det. Nu ska han själv ha massa fester på space under ultraveckan, vilket han sa att han inte skulle från början. Allt handlar ju bara om deg, och Shm är väl inte heller helt främmande för att tjäna mer pengar. Sen måste man ju inte signa exklusivekontrakt med ultra.
Jo grabbar, så här ser jag på det (snarlikt det ni varit inne på):

Dels går alltså Ultra den 25-27 mars - vilket således krockar med SHM:s (egen ...) Miami-spelning den 26 mars Masquerade Motel.
Och dels är ju line up-en i Ultra med ALLA andra stora DJ:s (nästan rubbet) + sådana som The Chemical Brothers, Moby, Duran Duran, Erasure etc. kanske inte SHM:s "kopp av te" och "favorit-bröder" ...

SHM föredrar nog sina dylika fränder Dirty south, A-trak, Calvin Harris, Armand van Helden (!!), Third Party och Thomas Gold bl.a. som partners ...

Masquerade Motel är liksom SHM:s grej och nystart (likaledes stålarna förstås spelar in!) -
och de vill inte ha såna som Armin, Tiesto (han är de i och för sig polare med) och Guetta i närheten av sig ...
Senast redigerad av Metonymen 2011-02-10 kl. 17:17.
Citera
2011-02-10, 17:18
Medlem
Bra tankar grabbar! Jag har dock fortfarnade svårt att bestämma mig för hur jag ska göra, men funkar det att sälja lördagsbiljetten så är det en bra kompromiss. Jag har sett SHM på Burmeister once, och minnena från den kvällen är inte helt linjära så att säga... Så det skulle va kul att se dem igen. Hursom lineuppen på Ultra är sjuk, så det kan man bara inte missa! Tack för bra svar!
Citera
2011-02-11, 04:46
Medlem
Jacobellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metonymen
Jo grabbar, så här ser jag på det (snarlikt det ni varit inne på):

Dels går alltså Ultra den 25-27 mars - vilket således krockar med SHM:s (egen ...) Miami-spelning den 26 mars Masquerade Motel.
Och dels är ju line up-en i Ultra med ALLA andra stora DJ:s (nästan rubbet) + sådana som The Chemical Brothers, Moby, Duran Duran, Erasure etc. kanske inte SHM:s "kopp av te" och "favorit-bröder" ...

SHM föredrar nog sina dylika fränder Dirty south, A-trak, Calvin Harris, Armand van Helden (!!), Third Party och Thomas Gold bl.a. som partners ...

Masquerade Motel är liksom SHM:s grej och nystart (likaledes stålarna förstås spelar in!) -
och de vill inte ha såna som Armin, Tiesto (han är de i och för sig polare med) och Guetta i närheten av sig ...

Haha, det här var det flummigaste jag hört på länge. Tror inte dom bryr sig så mycket om vilka av deras "favoritbröder" som spelar, Dom åker förmodligen från sitt hotell till Ultra 1-2 timmar innan, känner lite på stämningen osv. Det är ju inte det att dom ska bort till en öde ö. Dom spelar på x-antal festivaler varje år, och deras favoritbröder är 7 gånger av 10 inte där.
Det enda i ditt resonemang jag köper, är att dom masquerade motel är deras nya grej och dom vill köra på det.

Citat:
Bra tankar grabbar! Jag har dock fortfarnade svårt att bestämma mig för hur jag ska göra, men funkar det att sälja lördagsbiljetten så är det en bra kompromiss. Jag har sett SHM på Burmeister once, och minnena från den kvällen är inte helt linjära så att säga... Så det skulle va kul att se dem igen. Hursom lineuppen på Ultra är sjuk, så det kan man bara inte missa! Tack för bra svar!

Förra året fick man iaf separata biljetter för varje dag, förhoppningsvis är det likadant i år.
Citera
2011-02-11, 11:02
Medlem
Citat:
Haha, det här var det flummigaste jag hört på länge. Tror inte dom bryr sig så mycket om vilka av deras "favoritbröder" som spelar, Dom åker förmodligen från sitt hotell till Ultra 1-2 timmar innan, känner lite på stämningen osv. Det är ju inte det att dom ska bort till en öde ö. Dom spelar på x-antal festivaler varje år, och deras favoritbröder är 7 gånger av 10 inte där.
Det enda i ditt resonemang jag köper, är att dom masquerade motel är deras nya grej och dom vill köra på det.
Hörru Mr Flum, Jacobelli! Vad yrar du om?! ...
Du få ju se till den beskrivande kontexten jag uttrycker, där jag anger:
"skäl sammantaget" för varför (på Ts:s rubrikfråga) SHM inte spelar på Ultra!

Vad kommer du med: ? ...
Citera
2011-02-11, 16:06
Medlem
Jacobellis avatar
Citat:
Hörru Mr Flum, Jacobelli! Vad yrar du om?! ...
Du få ju se till den beskrivande kontexten jag uttrycker, där jag anger:
"skäl sammantaget" för varför (på Ts:s rubrikfråga) SHM inte spelar på Ultra!

Vad kommer du med: ? ...

Vilken del anser du vara "skäl sammantaget" i din text?
Citera
2011-02-11, 18:44
Medlem
Citat:
Vilken del anser du vara "skäl sammantaget" i din text?
Jag (be-)skrev ju det genom att dels understrecka sammantaget i "Skäl sammantaget" (vilket du utelämnade av någon anledning i citerandet ...) och dels just hänvisa till, för att återcitera mig själv, " ...kontexten...".
Delen är således helheten här! En sammantagning av stålarnas betydelse (bättre deal för SHM med M.M. än Ultra), den gemensamma spelningstidpunkten (även om jag kan hålla med dig att de kanske "känner på stämningen i Ultra" då de ändå är i Miami etc., men det blir ju mest en spekulation både från dig och mig: ingen vet ju vad SHM gör eller har för specialkontrakt med Masquerade Motel ...), och även detta att de genom sin 2011-nystart vill profilera sig på ett annat sätt.
Jag tror att det är synnerligen noga uttänkt att de nu vill påbörja en sorts ny era - bortanför Armin van Buuren, Carl Cox, Guetta, Fedde, Dada Life, Afrojack, Kaskade, J.Garraud m.fl. till att börja med i alla fall ..., även om de har drösvis med polare såsom Laidback Luke, Pendulum, John Dahlbäck, Steve Aoki, Tinie Tempah, Tiësto, Avicii, Congorock m.fl. i Ultra också (min dylika uppdelning är för övrigt inte exakt så som jag exemplifierar, utan mer en viss exemplifierande jämförelse).
Att du reagerar på mitt begrepp "favoritbröder" i sammanhanget är ju också lite märkligt. Jag vet inte vilken värld du lever i, men det är ju inget ovanligt att vissa artister (och idrottsstjärnor/-"artister") inte alltid vill uppträda vid samma gala, vid samma festival etc. ...

Sedan kan man ju undra vilken House-musik du lyssnat på det senaste dygnet, som uppfattar mig som flummig, hehe ...
Men tanke på din house-erfarenhet, vad jag har kunnat inläggs-utläsa, borde du väl veta att detta med house i och med dess tillhörande snack inte alltid är glasklart och strikt transparent ...

Summan av kardemumman:
SHM väljer Masquerade Motel för att de tycker sig se att denna spelning ger mest.
Senast redigerad av Metonymen 2011-02-11 kl. 18:50.
Citera
2011-02-12, 05:15
Medlem
Jacobellis avatar
Citat:
Summan av kardemumman:
SHM väljer Masquerade Motel för att de tycker sig se att denna spelning ger mest.

Den raden hade räckt, monsieur! Håller med dig där. Sov gott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in