Citat:
Ursprungligen postat av Jacobelli
Vilken del anser du vara "skäl sammantaget" i din text?
Jag (be-)skrev ju det genom att dels understrecka sammantaget i "Skäl
sammantaget" (vilket du utelämnade av någon anledning i citerandet ...) och dels just hänvisa till, för att återcitera mig själv, " ...kontexten...".
Delen är således helheten här! En sammantagning av stålarnas betydelse (bättre deal för SHM med M.M. än Ultra), den gemensamma spelningstidpunkten (även om jag kan hålla med dig att de kanske "känner på stämningen i Ultra" då de ändå är i Miami etc., men det blir ju mest en spekulation både från dig och mig: ingen vet ju vad SHM gör eller har för specialkontrakt med Masquerade Motel ...), och även detta att de genom sin 2011-nystart vill profilera sig på ett annat sätt.
Jag tror att det är synnerligen noga uttänkt att de nu vill påbörja en sorts ny era - bortanför Armin van Buuren, Carl Cox, Guetta, Fedde, Dada Life, Afrojack, Kaskade, J.Garraud m.fl. till att börja med i alla fall ..., även om de har drösvis med polare såsom Laidback Luke, Pendulum, John Dahlbäck, Steve Aoki, Tinie Tempah, Tiësto, Avicii, Congorock m.fl. i Ultra också (min dylika uppdelning är för övrigt inte exakt så som jag exemplifierar, utan mer en viss exemplifierande jämförelse).
Att du reagerar på mitt begrepp "favoritbröder" i sammanhanget är ju också lite märkligt. Jag vet inte vilken värld du lever i, men det är ju inget ovanligt att vissa artister (och idrottsstjärnor/-"artister") inte alltid vill uppträda vid samma gala, vid samma festival etc. ...
Sedan kan man ju undra vilken
House-musik du lyssnat på det senaste dygnet, som uppfattar mig som flummig, hehe ...
Men tanke på din house-erfarenhet, vad jag har kunnat inläggs-utläsa, borde du väl veta att detta med
house i och med dess tillhörande snack inte alltid är glasklart och strikt transparent ...
Summan av kardemumman:
SHM väljer Masquerade Motel för att de tycker sig se att denna spelning ger mest.