Citat:
Ursprungligen postat av Gurty
Bör vi satsa på det?
Bör man oroa sig för att jobba svart på sådant vis?
Nej, ur ekonomisk synpunkt tror jag ingen vill betala ett pris som gör det mödan värt, ni ska annonsera, hålla med utrustning och maskiner i det här fallet en effektiv klippare (det får ju inte ta en halv dag per matta) samt service och soppa mm plus jag tror folk med gräsmatta som vill ha den klippt har egen utrustning. Ska ni konkurrera med husägarna själva om jobbet så gäller det att vara övertygande, seriösa samt locka med tillräckligt låga priser att de själva känner att de känner det vara värt slanten att slippa klippa på egen hand.
Ja ur den synpunkten att det är lärorikt och kanske roligt men lärorikt framförallt.
Nej du behöver inte oroa dig för skatteverket. Ni får pengar i handen oavsett vad ni säger då folk förväntar sig detta när det kommer smågrabbar och vill klippa deras gräsmatta.
Tips från coachen, en riktig affärsidé: Trädbeskärning. Hjälp folk att beskära sina fruktträd, visa bilder på före/efter och visa hur det ska se ut. Inte en jävel fattar hur det går till och ingen verkar heller bry sig, äppelträd mm i folks trädgårdar får växa fritt och sen frågar sig folk varför ingen orkar plocka frukten när verklighetens fruktträd i folks trädgårdar har frukten på 4meters höjd
Min hypotes är att folk vill få det bättre men vet inte hur och orkar inte ta tag i det. Sätt er in i det och kör hårt, tröskeln är högre mot att klippa en gräsmatta så vi får väl se om du är up for it
Om du fegar med gräsklippning så ha trädbeskärning i åtanke och fråga dina kunder om det, går ju alltid att kombinera.