2011-02-09, 11:51
Medlem
Fr ca 7 r sedan torskade jag fr grov rattfylla. Nu r det 5e ret sedan dess jag tar blodprover (leverprover) fr att f behlla mitt krkort. Alla mina prover har varit exemplariska, bortsett frn mitt frsta fr 5 r sen som lg precis p grnsen. De fregende ren har dom endast tagit fr alkohol och jag har gtt dit med bde cannabis och amfettamin i blodet utan att det har varit ngra problem.

I r fr frsta gngen sger dom att ett av mina fyra prover ven kommer innehlla ett drogtest, jag fr inte veta vilket utav proverna.

Jag har bara rkt cannabis 4-5 gnger sen i sommras och d bara ett par bloss t gngen. Senaste gngen var ca 3 veckor sedan d jag och en vn delade p en joint.

D till sjlva frgan. Nsta torsdag har jag mitt nsta leverprov. r det lugna fisken om jag dricker ett par alkoholfria l och trycker i mig en slng MDMA p fredag eller r chansen stor att jag torskar och blir av med mitt krkort? Om jag rker spice, syns det p deras tester och hur pverkar det lnsstyrelsens(?) beslut om ett fortsatt krkortstillstnd?

Jag r 190cm, vger ca 90kg och trnar regelbundet (vet inte ifall det har ngon betydelse, men end).

Tacksam fr svar!

//Anotherdrunk
Citera
2011-02-09, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anotherdrunk
Fr ca 7 r sedan torskade jag fr grov rattfylla. Nu r det 5e ret sedan dess jag tar blodprover (leverprover) fr att f behlla mitt krkort. Alla mina prover har varit exemplariska, bortsett frn mitt frsta fr 5 r sen som lg precis p grnsen. De fregende ren har dom endast tagit fr alkohol och jag har gtt dit med bde cannabis och amfettamin i blodet utan att det har varit ngra problem.

I r fr frsta gngen sger dom att ett av mina fyra prover ven kommer innehlla ett drogtest, jag fr inte veta vilket utav proverna.

Jag har bara rkt cannabis 4-5 gnger sen i sommras och d bara ett par bloss t gngen. Senaste gngen var ca 3 veckor sedan d jag och en vn delade p en joint.

D till sjlva frgan. Nsta torsdag har jag mitt nsta leverprov. r det lugna fisken om jag dricker ett par alkoholfria l och trycker i mig en slng MDMA p fredag eller r chansen stor att jag torskar och blir av med mitt krkort? Om jag rker spice, syns det p deras tester och hur pverkar det lnsstyrelsens(?) beslut om ett fortsatt krkortstillstnd?

Jag r 190cm, vger ca 90kg och trnar regelbundet (vet inte ifall det har ngon betydelse, men end).

Tacksam fr svar!

//Anotherdrunk

Alkoholfria l ger sjlvklart inte utslag, men om du rker p tar du en fr mig helt idiotisk risk...du har skrpt dig s lnge, och nu vill du utmanda det, r inte ditt krkort vrt mer? Du mste stlla dig frgan vad du vill med livet, trna och m bra men en skysst bil eller sitta p en bnk och punda?
Citera
2011-02-09, 12:26
Medlem
Jag har vl egentligen aldrig varit skrpt. Jag har s svrt att sitta hemma en hel helg utan att gra ngonting. De alkoholfria r ingen fara som du sa. Det jag undrar r om det jag rkte i januari och ett eventuellt intag av MDMA i helgen kan visa spr p ett prov nsta torsdag? Eventuellt att jag rker ner mig p spice s jag blir omotiverad och inte fr fr mig att g ut och festa till det.
Citera
2011-02-09, 12:26
Medlem
Waqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnfowles
Du mste stlla dig frgan vad du vill med livet, trna och m bra men en skysst bil eller sitta p en bnk och punda?

Haha, ja, alla vet ju att det r de enda 2 alternativen hr i livet

Kan tyvrr inte svara p din frga men har en motfrga: Det verkar som du inte ens fr dricka alkohol? What's that about? Alkohol r ju lagligt, s lnge du inte kr rattfull igen borde du ju f dricka det, dom kan ju inte frbjuda dig frn att dricka det verhuvudtaget?
Citera
2011-02-09, 12:41
Medlem
Jag vet inte varfr faktiskt. Det handlar vl om att visa att jag kan avst alkohol och att jag inte r missbrukare som riskerar att kra rattfull igen. Givetvis kan man vl sga att jag r missbrukare eftersom jag faktiskt har svrt att avst alkohol. Jag kr givetvis aldrig rattfull och kommer aldrig att gra igen, men det r jobbigt som fan att, innan leverproverna, inte kunna ta sig ett par l efter jobbet eller festa till det med vnnerna p helgen
Citera
2011-02-09, 13:02
Medlem
katois avatar
D dom tar leverprover s gr dom vl det fr att kolla missbruk, dvs. r det okej att dricka ngon gng. Dom krver inte att du ska bli absolutist.

F.. ska en person som inte klarar av en helg utan droger inte ha krkort, enligt mig. Klipp det p mitten och erknn dig besegrad. Du har - som du sjlv sger - ett missbruk. Fokusera p att komma ur ditt missbruk i stllet fr att lura systemet.
Citera
2011-02-09, 13:29
Medlem
Jag frstr era synpunkter men Inget av ovanstende inlgg har gett svar p min frga. Trden handlar inte om att vara eller inte vara missbrukare. Snlla hll er till mnet tack.
Citera
2011-02-09, 14:22
Medlem
katois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anotherdrunk
Om provet r nsta torsdag s r det osannolikt att det visar p prov - om jag har frsttt FAQ'en rtt.
Spice syns nog inte p deras tester.
Lnsstyrelsen fresprkar ett nyktert leverne och praktiserar nolltollerans mot illegala substanser.

Lmna in ditt krkort, du frtjnar det inte.
Citera
2011-02-09, 14:26
Medlem
Waqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katoi
...
Lnsstyrelsen fresprkar ett nyktert leverne och praktiserar nolltollerans mot illegala substanser.
Lmna in ditt krkort, du frtjnar det inte.
...

Lmna in dig sjlv till Polisen, du har troligtvis gtt ver gatan d det r rd gubbe ett antal gnger under ditt liv. Lgg ihop alla dessa gnger, och allt annat du har kunnat tnkas gjort, och stt dig i fngelset, du frtjnar inte din frihet.
Citera
2011-02-09, 15:42
Medlem
Jag har ftt den hjlp jag vill ha. Jag kommer frska att aldrig mera rra nn drog. Krkortet klipper jag i tu tills dess att jag har karaktr nog att avst berusning av olika slag. Njda?

h vad fan, rligt fr jag se hur jag gr i helgen. Vinna eller frsvinna.

Mod, ls trden plz
Citera
2011-02-11, 12:58
Medlem
Hysteria90s avatar
Blodprovet kommer inte att visa positivt p MDMA tminstone, ute ur kroppen p max 3 dygn.
Citera
2011-02-11, 19:11
Medlem
mister_bs avatar
Mrker att du inte fr s mycket hjlp hr.

Jag har varit i samma situation som dig. kte dit fr grov rattfylla 1996 och fick ta leverprover (CDT) tv ggr per r i fem r. Var dock aldrig tvungen att pissa eller ta drogtest. jag har dock brukat cannabis med gldje genom ren och periodvis har jag rkt tre - fyra dagar i veckan. Jag jobbar p ett stlle dr jag har tillgng till pissprover, s jag har testat ganska mnga ggr hur lng tid det tar att g ur kisset s att sga. Det tar MINST en mnad ifall du rker regelbundet.

OM det nu r s att du rkt cannabis nyligen dvs inom en mnad och gr det relativt regelbundet, s kommer det att garanterat synas p testet. Mitt tips som jag tycker du br ta p allvar r att du skippar drogerna under denna testperiod. (om det r som p tiden jag lmnade prover, s lmnade jag fyra prover under en mnad)

Tror dock inte att du blir av med kortet ifall du skulle pissa positivt. Dremot kommer de skert att krva pissprov under en tid, vilket suger stenhrt. inte gjport det sjlv men har vnner som gjort det. de kan begra det under flera r.

Lycka till!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in