Citat:
Ursprungligen postat av Halfbacks
Vad kan vi göra åt det?
Göra åt vad? Det är ju helt lysande att dessa sjukdomar slutar vara en anledning för folk att dra sig hemma och inte bidra till BNP.
Citat:
Vad kommer att hända med oss om detta blir verklighet?
Ni blir tvingade att göra ett handtag förhoppningsvs.
Citat:
Kan vi inte göra ett besök hos Kristoffersson och "förklara" för honom vad han håller på med?
Det är problematiskt att så många unga förtidspensionerar sig, och det är jag övertygad kommer bli en återkommande fråga de närmaste åren. Men att som Samuel (
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8533541.ab) tycka att staten ska tillhandahålla en person som på riktigt ska hålla någon i handen och aktivt få dem att själva ta ansvar för sitt liv är provocerande på så många plan. Vilket bortklemat samhälle det är när ett sådant förslag bemöts med något annat än hånfulla skratt.
Jag vill verkligen understryka att jag förstår att Aspergers och ADHD finns och att personerna med dessa problem har just problem. Men att det är samhällets ansvar att spendera mina skattepengar på att alla med dessa svårigheter ska få tummen ur och ta ansvar - fuck that. Verkligen, fuck that.
Börjar bli som först kränkt vinner, ingen tar ansvar och alla skyller ifrån sig men framförallt så verkar det vara en stor del martyrskap involverat.