Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-01-15, 20:11
  #61
Medlem
Chronicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Har du någonsin handlat på Ebay?? Jag har köpt elektronik komponenter (eks: RAM-minne kostnad av en 1/4 del). Leverans perfekt. Kontroll perfekt. Du kan aldrig i EU få något liknande. Du är tillhängare av den döende marknadsliberalismens brist på vetande, dvsa utfallen av diverse bankers tillåtelser från staten. (Minns svindleren Madoff i USA).

Vad yrar du om? Jag köper sedan flera år grejer på eBay regelbundet. Jag är bara milt konspiratorisk och närmar mig ämnet med hjälp av humor så att säga
Citera
2018-01-15, 20:15
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Att fler och fler företag flyttar ut är egentligen inget nytt. Men tror ni inte även att kina kommer att ta över mer och mer även av näthandeln? Redan idag går det hitta istort sett allt som finns i Sverige plus 100ggr till på ebay och andra handelsplatser. Och mycket som idag säljs på Clas Olsson, teknikmagasinet och hobbex etc. är ju bara billigt kinaskräp som säljer till löjliga överpriser.

Så vad tror ni, när kommer det dyka upp svenskspråkiga "clas olsson" med bas i kina och till långt längre priser? De slipper ju båda svensk moms, svenska höga skatter och svenska höga löner. Fraktkostnaderna är i sammanhanget obetydliga.

det fattar ju även de med låg intelligens att ett skitföretag som clas ohlson aldrig kommer att flytta till kina för de får sina varor därifrån och ingen skulle handla på ett skitföretag som clas ohlson i Kina för det finns många fler alternativ. Anledningen till hela denna diskussionen är att Postnord inte vill lagra paket hos sig för att om de gör det kommer paketen att bli snodda av deras egna anställda. deras egna anställda är kriminella som fått sina jobb på annat än meriter, och många är muslimer som inte kan läsa och stjäl både post och paket men idioterna på postnord skyller på att det är något annat som ligger bakom. om deras brevbärare inte ens klarar av att dela ut post så kanske det är deras chefer det är fel på som anställer dessa avskum och slödder.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback