2011-02-08, 23:21
Medlem
Det är så att jag har en bra skärm och ett bra grafikkort, men min cd-läsare kostade bara 29 kr. Den har inte ens brännare. (Drivrutiner och dylikt bör vara fixat)

Även om jag tittar på en DVD jag KÖPT (!!! ) så får jag taskig grafik. Med en DVDRIP från valfri torrent får jag mycket bättre bildkvalité, även om jag kör dom i samma program.

Så enligt uteslutningsmetoden så borde cd-läsaren vara boven i mitt drama?

Vad säger ni?

Edit: CD-läsaren börjar dessutom ge upp tror jag. Kraftiga vibrationer och annat hyss som den har för sig, har beställt en ny, lite bättre. Men jag är ändå nyfiken om det är så som jag tror!
Senast redigerad av Kabelbounse 2011-02-08 kl. 23:24.
Citera
2011-02-09, 00:47
Medlem
Coola.Sebbes avatar
Kan ju vara som så att cd-läsaren är riktigt gammal och där av har dålig max hastighet - Där av gör att filmen kan börja antingen hacka eller vara sämre kvalité (vild gissning dock).

Annars kan du testa med en annan dvd-läsare / dvd-spelare och se ifall felet kvarstår.
Citera
2011-02-09, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coola.Sebbe
Kan ju vara som så att cd-läsaren är riktigt gammal och där av har dålig max hastighet - Där av gör att filmen kan börja antingen hacka eller vara sämre kvalité (vild gissning dock).

Annars kan du testa med en annan dvd-läsare / dvd-spelare och se ifall felet kvarstår.

Grejen är att den är max 2 år gammal, dock troligen riktig skit-kvalité. Men kan verkligen CD-läsaren påverka bildkvaliten när man kör en DVD-film?
Citera
2011-02-09, 18:47
Medlem
PeterNosters avatar
Det tror då inte jag. Datat från CD läsaren laddas ju snabbare än filmen spelas upp. Uppspelaren tar ju datat från en buffer i RAM minnet, inte från CD spelaren direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in