2011-02-08, 22:30
Medlem
jamescarters avatar
Okej, behöver lite dator hjälp.

Skärmen på datorn slutade funka utan att jag gjorde någonting, testar med att starta om skärmen men det funkar inte.
Testar att starta om hela datan, då piper den till som den aldrig har gjort innan.. På skärmen syns bara LG:s logga efter det kommer denna text upp "Analog saving power mode" eller något.
Vad kan vara felet om någon vet?

Tacksam för svar!

(Om tråden ligger fel så får ni gärna flytta den)
Citera
2011-02-08, 22:36
Medlem
o.k du ska in i skärmens MENY, sen försöker du hitta Strömindikator där .ändra den till AV
då borde det ordna sig.starta sen om datorn.
Senast redigerad av Steven.Seagal 2011-02-08 kl. 22:40.
Citera
2011-02-08, 22:40
Medlem
Cracktusens avatar
Grafikkortet har antagligen kraschat, eventuellt att strömsladden inte sitter i ordentligt (den som går till grafikkortet). Ibland bara händer det lite sådär, poff. Att skärmen säger att den är i saving power blabla är för att den inte får några instruktioner skickade. Vet att jag hade problem med att datorn pep pga grafikkortet. Pep helt galet. Kolla om du kan låna något grafikkort av en polare eller så, för att testa med.
Citera
2011-02-09, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamescarter
Testar att starta om hela datan, då piper den till som den aldrig har gjort innan..
Det pipet är troligen en bios beep code som är en varning att hårdvaran inte funkar som den ska. Leta fram manualen för moderkortet och slå upp kapitlet om power on self test för en förteckning om vad de olika pipen betyder. Jag gissar på trasigt grafikkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in