• 1
  • 2
2011-02-08, 20:03
Medlem
Hej.
Som rubriken lyder.
Har fårr gyno på testo E och deca.
testo e 500mgEW
deca 500mgEW

Tror progrestoron är inblandat då de kommer små droppar om jag klämmer.
Äter nu arimidex 1mg om dan.
Ä det aktuellt att lägga in Nolva också då ja hört att de kan stimulera progrestoronet?
Om ja lägger in Nolva så måste jag väll höjja arimidex dosen då nolvan slår ut arimidexet lite va?
Har inte letro tillgängligt än men har beställt och får det om ett par dagar:/

Kan jag gå till en läkare och få hjälp?

MVH ONon
Citera
2011-02-08, 20:11
Medlem
Nä ingen läkare. Letro all the way här skulle jag tro för att få bukt med detta

Har du tagit 1mg adex hela kuren eller tog du det när känningarna började? Konstigt att du fick Gyno om du tagit adex hela kuren.
Citera
2011-02-08, 20:20
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onon
Hej.
Som rubriken lyder.
Har fårr gyno på testo E och deca.
testo e 500mgEW
deca 500mgEW

Tror progrestoron är inblandat då de kommer små droppar om jag klämmer.
Äter nu arimidex 1mg om dan.
Ä det aktuellt att lägga in Nolva också då ja hört att de kan stimulera progrestoronet?
Om ja lägger in Nolva så måste jag väll höjja arimidex dosen då nolvan slår ut arimidexet lite va?
Har inte letro tillgängligt än men har beställt och får det om ett par dagar:/

Kan jag gå till en läkare och få hjälp?

MVH ONon
Har du kurat tidigare? Ligger du kvar på doserna? Har du någon knöl?
Letro vill du ha, men det har du redan insett.

Citat:
Ursprungligen postat av negative
Nä ingen läkare. Letro all the way här skulle jag tro för att få bukt med detta

Har du tagit 1mg adex hela kuren eller tog du det när känningarna började? Konstigt att du fick Gyno om du tagit adex hela kuren.
De tycker jag inte.
Citera
2011-02-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold

De tycker jag inte.

Säger inte att du har fel, men varför skulle inte de vara konstigt? Armidex sänker ju östrot rätt rejält på 1mg/ed. Och med östrot under kontroll så ska väl inte progrestoronet skjuta i höjden heller?
Citera
2011-02-08, 21:06
Bannlyst
Citat:
Säger inte att du har fel, men varför skulle inte de vara konstigt? Armidex sänker ju östrot rätt rejält på 1mg/ed. Och med östrot under kontroll så ska väl inte progrestoronet skjuta i höjden heller?

1 mg a-dex ed sänker östrot med ca 55%, så det är ingen direkt garanti...
Citera
2011-02-08, 21:13
Medlem
Starscream666s avatar
Adex är en ganska klen AI. Letro eller Aromasin är ett säkrare kort. Aromasin är snällast mot blodfetter osv.
Citera
2011-02-08, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IseeYouu
1 mg a-dex ed sänker östrot med ca 55%, så det är ingen direkt garanti...

Nää de är väl förstås väldigt individuellt hur man klarar doser, sjukt att vissa kan ligga på flera gram utan AI inga problem. Och vissa får gyno på ett gram trots AI
Citera
2011-02-08, 21:23
Bannlyst
Citat:
Nää de är väl förstås väldigt individuellt hur man klarar doser, sjukt att vissa kan ligga på flera gram utan AI inga problem. Och vissa får gyno på ett gram trots AI

Hehe, ja Livet är fan inte rättvist Skönt att man själv inte är känslig.
Citera
2011-02-08, 21:28
Medlem
Aephirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starscream666
Adex är en ganska klen AI. Letro eller Aromasin är ett säkrare kort. Aromasin är snällast mot blodfetter osv.

aromasin är väl även bättre för förhindra aromatiseringen jämfört med a-dex dock är väl a-dex bättre mot andra saker.

saxat från ett annat forum

arimidex is best at E1 suppression (tissue affinity, gonadal, adrenal, etc and because its a competitive inhibitor). it suppress e1 at even the lowest of doses, but takes rather high doses to see significant impact on peripheral aromatase (which if you have "issues" is generally where it is).

general reccomendation is aromasin as a base for most aromatic cycles with LETROZOLE on hand. Generally also reccomend a dopaminergic, at least on hand, cabaser tablets or pramipexole (liquid or tabs). prolactin is as involved in gynecomastia and testosterone suppression as estrogen.

edit : det där gäller förstås aromasin vs a-dex letro är inte involverat i det där.
Senast redigerad av Aephir 2011-02-08 kl. 21:48.
Citera
2011-02-08, 22:05
Medlem
Jag har haft en liten knöl under ena bröstet sen jag var liten. Så troligtvis har jag anlag för gyno.

Tänkte skriva hur min "längre kur" har sett ut.

Först låg jag på testo porpp 600mgEW + deca 400mgEW i ca 12 veckor.
Under den perioden åt jag arimidex 0.5mgED för att förebygga gyno.
Det funkade bra och jag tänkte gå ner till 0.5mgEoD men då kom lite små känningar så jag gick tillbaka till 0.5mgED.

Så långt är allt i sin ordning.

Efter de 12 veckorna gick jag över till 60mg Dboll + 50mg Winn. Och fortfarande arimidex 0.5mgED.
Efter ca 4 veckor kom känningarna i ena bröstet.
När de känningarna kom klämde jag på bröstet och små små droppar kom. Ytterst små.
Jag tror då de kan va proggyno då som är med å spökar. Kan ju även ha kommit små droppar om ja testat klämt under testo+deca kuren vilket jag inte gjorde.
Då funderar ja på om de kan va deca+testo kuren som framkallade proggynon eller om dbollarna bidrog till proggyno eftersom deca finns kvar i loppen ett bra tag efter avslutat intag.

Jag höjde arimidex till 1mgED och intog nolva.
Känningarna fösrsvann.

Efter de strulet med gynon ville ja gå på deca+testo igen. Eftersom ja tror starkt på att iaf dbollarna är en bov i dramat.
Så jag la mig på testo E 500mgEW + Deca 500mgEW. och samtidigt åt jag 1mgED (arimidex).
Detta har nu fungerat i ca 3 veckor. Känningarna kom tillbaka när ja skulle dosera ner arimidex till 0.5mgED. Och jag höjde till 1mgED men fortfarande känningar=( Tror de är Testo E som kickat in nu.

Jag vet inte vad jag ska göra. Kliva av vill jag inte göra.
Citera
2011-02-08, 22:07
Medlem
Vad är nackdelen med att kontakta läkare?
Ska ja lägga in Nolva? Om. Hur mkt? Kan de stimulera progrestoronet om de är de?
Citera
2011-02-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onon
Vad är nackdelen med att kontakta läkare?
Ska ja lägga in Nolva? Om. Hur mkt? Kan de stimulera progrestoronet om de är de?
Ja lägg in nolva 60 mg första veckan, sen sänker du till 40-20 mg. det är en myt att nolva stimulerar progesteron
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in