2011-02-08, 18:53
Medlem
Jag har nyligen laddat min dator men lite ny hårdvara. Har bytt ut praktiskt taget allt i datorn utom chassi och nätagg. Har även installerat windows 7 på datorn (crackad version) som datorn inte vill godkänna (not genuine).

Här är mitt problem:

Ungefär en gång per dag så fryser sig datorn. Det händer plötsligt och hittar inget samband med fryset och hur länge datorn har varit på eller hur hårt den jobbar. Det börjar med ganska kraftigt lagg, sedan fryser sig hela skärmen och sist fryser sig musen. Om jag sitter på skype medan den fryser så kan jag höra personerna kanske 10 sekunder efter bilden fryst sig, fast med jättelångsam robotröst
Den ända utvägen är att starta om datorn med resetknappen och då fungerar datorn som den ska igen.

Riktigt irriterande det här!

Jag undrar om det kan ha något med mitt crackade windows som inte fungerar att göra eller om det är något kort eller nått i datorn som inte fungerar som det ska. Jag har ingen aning. Skriv gärna om ni vill ha några mer detaljer. Hjälp!
Citera
2011-02-08, 18:55
Medlem
Abughosts avatar
Hade samma problem förut, har du testat att installera alla drivrutiner.. Det funka för mig!
Citera
2011-02-08, 18:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mer hårdvarufel än Windows. Tråd -> Hårdvara

//Mod
Citera
2011-02-08, 19:21
Medlem
Du har alltså bytt allt utom chassi och nätagg, byt nätagg för där har du problemet. Förmodligen har ditt nya moderkort inte stabil spänning för när ditt nätagg,(power supply) blir varmt så kan det inte ge stabil spänning, förmodlingen är det en smält elektrolytkondensator som stör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in