Citat:
Ursprungligen postat av mr.vega
Jag har sedan kanske 6 månader tillbaka varit rädd för att bli anfallen/mördad av främlingar.
Problemet har eskalerat senaste veckorna. Grejen är den att när jag t.ex. cyklar på trottoaren och möter en fotgängare så får jag för mig att personen i fråga bär på något vapen som han/hon (oftast han) ska ta upp och använda.
Jag är alltså rädd att någon random ska göra en "Mattias Flink" och börja spontanskjuta mig.
Jag fruktar även att jag ska få en armbåge eller knytnäve i ansiktet av personen jag möter. Jag får även för mig att folk (alltid muslimer) går omkring med bomber som de har för avsikt att detonera.
Känner även rädsla för att bilar ska explodera när de är i närheten av mig.
Det här problemet börjar bli skitjobbigt då jag i princip har börjat springa då någon går bakom mig.
Någon annan som har samma problem?
Känner igen det där!
Har nyligen fått samma tankar jag oxå.
Nog för att man ju innerst inne vet att risken är väääääldigt liten, men likförbannat måste man se sej om så fort man är ute utifall någon skulle förfölja en eller vilja överfalla en.
Skapligt paranoid man känner sej
Jag har även, förutom i princip allt det du nämner, dom senaste veckorna blivit extremt nojjig när jag går på trottoarer intill vägar.
Någon kan ju råka få sladd på bilen och köra på mej!
Vad detta beror på vettesjutton.
För egen del kan jag inte komma på något som hänt eller så i mitt liv som gör att jag skulle känna såhär =/