• 1
  • 2
2011-02-08, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jag antar att datorn är 1-2 år gammal med tanke på operativsystemet. Men värt att fråga ändå. Du har ingen garanti kvar på datorn?

Jag köpte nåt trygghetsavtal, har för mig (och hoppas) att det var på tre år... Den är drygt två år gammal.
Citera
2011-02-08, 18:02
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Helst den senaste version -> 13.1
De senare Hiren's är värdelösa, då han plockar bort mer och mer kommersiella program. Försök få tag på 10.6

En annan sak du kan göra är att starta i felsäkert, köra "chkdsk /f" i kommandotolken (Utan citatstecken)

Win+R, skriv CMD och tryck på enter för att få upp kommandotolken...
Citera
2011-02-08, 19:53
Medlem
Använd hammaren!!! Löser det mesta.
Citera
2011-02-08, 20:15
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bopper
Har inga bilder av värde på datorn, men är dokument och dylikt förlorade om nu hårddisken nu skulle vara paj?

Japp, har du ingen backup så

Tänk lite... Vart tror du dom skulle ligga annars...

Men rädda det som räddas kan. En disk som pajjat kan tex återupplivas ett tag med ett besök i frysen. Men så skall den vara illa innan du börjar med sånt.

Fippla igång den och spoola filerna till USB eller mobiltelefon eller nåt, det du vill ha kvar.

In med CD skivan som följde med och kör en reparation, skaffa antivirus och maleware protection bara för att.

Har du garanti kvar så är det väl bara traska iväg dit så får dom hjälpa - men inte säkert att dom fixar nån dataräddning. Så kopiera det du är rädd om först.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in