2011-02-08, 16:13
Medlem
På Kastanjeskolan i Tomelilla fick åttondeklassarna i uppgift att skriva sexnoveller som skulle betygssättas av lärarna. Eleverna skulle låtsas att de var den person som någon i berättelsen haft sex med, eller beskriva hur det var när de själva hade sex för första gången.
http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1378665/Betygsatte-berattelse-om-sex.html

Jag tycker det luktar peddolärare lång väg om den här historien, skulle inte förvåna mig om lärarna runkar medan de läser om småflickornas sexfantasier. Dessutom, när jag själv var 14 var jag skolans übertönt, det hade kännts EXTREMT jobbigt att skriva en sexnovell om sig själv och höra från skolans tuffingar att man inte skulle få nåt i verkligheten etc.

Vad tycker ni om detta?
Citera
2011-02-08, 16:14
Medlem
Chopinowskis avatar
Relativt smaklöst och jag ser inte riktigt poängen med en sådan uppgift. Det hade också varit rätt intressant att se lärarens betygskommentarer. "G-, fantasilöst och tröttsamt, blev knappt hård"
Senast redigerad av Chopinowski 2011-02-08 kl. 16:18.
Citera
2011-02-08, 16:15
Medlem
DummaPuppans avatar
Läste om det på aftonhoran idag, tycker att det är fel. Ännu till då det kunde vara privata sexhistorier.
Citera
2011-02-08, 16:15
Medlem
limpwalds avatar
Undra om han betygsatte efter hur upphetsad den sjuke jäveln vart...
Citera
2011-02-08, 16:16
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Jag läste precis artikeln och jag håller med om att det är extremt olämpligt av en lärare. Nu tror jag inte alls att personen ifråga är pedofil (eller kalla det vad man vill), men jag förstår verkligen inte syftet med detta och förstår inte vad det kan komma ut för bra av en sådan uppgift.
Citera
2011-02-08, 16:27
Medlem
techmans avatar
Vad är det för jävla pedolärare?! Beställa, med tvång(betygen), sexnoveller som ska innehålla;

1. Du skriver till en kompis, som du brukar berätta allt för, och berättar det du varit med om.
2. Första gången, skriv en kort påhittad berättelse.
3. Så var det för mig/Så hoppas jag att det blir.

Av 14 åringar?! Definetly pedos! Obvioulsy pedos!

Hur betygsätter man dem historierna undrar jag?

Edit: Ok då. Helt efterbliven, eller pedo.
Senast redigerad av techman 2011-02-08 kl. 16:31.
Citera
2011-02-08, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chopinowski
Relativt smaklöst och jag ser inte riktigt poängen med en sådan uppgift. Det hade också varit rätt intressant att se lärarens betygskommentarer. "G-, fantasilöst och tröttsamt, blev knappt hård"
Våt ska det väl vara
Det var väl en kvinnlig lärare?
Citera
2011-02-08, 16:30
Medlem
HairyMenNeedLoves avatar
En sådan story ska givetvis inte betygsättas. Det luktar provikation från elevens sida, kanske en snuskis IRL som de ville sätta dit?

Oavsett vad så finns det gränser och läraren paserade den gränsen.
Citera
2011-02-08, 16:41
Medlem
Jag förstår tanken med att ha den här uppgiften. Nämligen att avdramatisera sex i allmänhet, vilket bör ses som något positivt.
Citera
2011-02-08, 16:42
Medlem
Neighbourhoodspacemans avatar
Vilken jävla lärare, det där var verkligen att gå över gränsen. Inte okej !
Citera
2011-02-08, 16:53
Medlem
luftburens avatar
Det där är ju bara fel... Stackars ungdomar!

Kan ju kontra med en liknande berättelse av egen erfarenhet: När min klass läste sexualkunskap i åttan löd sista MVG-frågan på provet enligt följande. "Beskriv så detaljerat du kan hur ett förspel kan gå till!" Svarsutrymmet var en hel A4. Dock så var det någon som berättade för rektorn om detta och frågan ströks i efterhand från provet och poängen räknades om.
Citera
2011-02-08, 16:58
Medlem
ingenvetvads avatar
http://www.ystadsallehanda.se/tomelilla/article1377799/Betygsatte-beraumlttelse-om-sex.html

Lite roligt att läsa originallartikeln . Roligt när läraren och artikelförfattaren argumenterar med varandra i kommentatorsfältet :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in