• 1
  • 2
2011-02-10, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Röksopp
Okej kan man vara helt säker på det? Begär de senaste lönespecen eller?
Jo, så var det i alla fall för mig. Lönespec + avtal.
Citera
2012-08-30, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Röksopp
Okej kan man vara helt säker på det? Begär de senaste lönespecen eller?

Nu har det förvisso gått ett år eller så sen du frågade, men om någon annan är intresserad så: Jo, banken kan visst komma att kontakta din arbetsgivare för att kontrollera dina anställningsförhållanden osv. Men om så är fallet så förutsätter jag att de informerar om det när/innan man söker lånelöfte. Vill minnas att SBAB har skrivit på sin hemsida att de kan kontakta nuvarande arbetsgivare.
Citera
2012-08-31, 16:42
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr_fatise

Hur sker normalt själva transaktionen av handpenningen praktiskt sett?
Görs detta på mitt bankkontor i närvaro med säljaren och mäklaren, eller gör man helt enkelt bara en överföring utan något som helt bevis på att säljaren mottagit pengarna?

Resterande del betalas vid tillträdesdagen? Detta antar jag görs på mitt bankkontor i samråd med min kontaktman på banken?
Hej, jag köpte bostadsrätt för nåt halvår sen.
Handpenningen satte jag in på ett konto som jag fick av mäklaren, gjorde det hemmifrån framför datorn.
Mäklaren hade även namnet på min bankman, på tillrädesdagen så möttes mäklaren, jag och säljarna på mäklarens kontor varpå vi skrev på alla papper, och mäklaren gick bort och ringde min bankman som förde över mina pengar + lånade slantar till säljarna (antar jag).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in