2011-02-07, 20:58
Medlem
mrlearys avatar
Kan man lämna tillbaka en bil om någon annan har hyrt den? Typ om min mor hyr en bil och jag kör och lämnar tillbaks den. Funkar det eller måste man legitimera sig vid återlämning?
Citera
2011-02-07, 21:03
Medlem
Beror helt och hållet på vilken uthyrare det är. Olika företag har olika policys. Ring och fråga med dom. Men i 9 fall av 10 borde du kunna lämna till baks den.
Citera
2011-02-07, 21:54
Medlem
Ja du kan lämna tillbaka bilen, vem som helst kan lämna tillbaka den. Det finns nyckelinkast du vet
Citera
2011-02-08, 18:58
Medlem
mrlearys avatar
Nej, jag vet inte. Då hade jag inte frågat. Har nämligen aldrig hyrt någon bil.
Var har de nyckelinkast statoil, ok/q8, preem? Eller hur går det annars till när man återlämnar? Bara slänger in nycklarna och säger "varsågod" och "Hej då".
Senast redigerad av mrleary 2011-02-08 kl. 18:59. Anledning: fel skrivning
Citera
2011-02-08, 19:34
Medlem
Puggens avatar
Du brukar få skriva på några papper. Sedan så måste du betala naturligtvis, iaf på bensinstationer. Men det brukar inte ha ngn betydelse ifall det inte är samma person som lämnar tillbaka bilen som den som hyrde.
Citera
2011-02-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrleary
Var har de nyckelinkast statoil, ok/q8, preem? Eller hur går det annars till när man återlämnar? Bara slänger in nycklarna och säger "varsågod" och "Hej då".

Trodde du mena någon biluthyrning o inte mack, men statoil, okq8 har väl mycket bra öppettider om de ens någon gång har stängt :P Ja bara slänga in nyckeln o sen tack o hej. Om allt är betalt innan vilket de är och inga problem uppstått så spelar de ingen roll vem som lämnar
Citera
2011-02-08, 23:57
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrleary

Inget av dessa bolag bryr sig om vem som lämnar tillbaka bilen, så länge den som gör det kan betala den restkostnad som finns (t.ex. drivmedel och liknande)
Är det på riktigt jävelskapshumör så finns det dock punkter i villkoren som direkt förbjuder andra förare om inte uthyrande station i förväg har godkänt dessa. Det är ganska osannolikt att något sådant skulle åberopas om bilen kommer tillbaka i fullgott skick dock, då det enda som egentligen kan hända är att avtalet hävs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in