• 1
  • 2
2011-02-08, 23:12
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novak
Bor i sthlm.
Man kan hitta ENORMT sköna kavajer på Beyond Retro. Ska du ha gedigen tweed men vill komma undan billigt är det verkligen att rekommendera, man kan göra rent fantastiska fynd, annars finns ju Herr Judit på Hornsgatan och Sibyllegatan. Hittade även en rätt schysst på Stadsmissionen.
Citera
2011-02-09, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Man kan hitta ENORMT sköna kavajer på Beyond Retro. Ska du ha gedigen tweed men vill komma undan billigt är det verkligen att rekommendera, man kan göra rent fantastiska fynd, annars finns ju Herr Judit på Hornsgatan och Sibyllegatan. Hittade även en rätt schysst på Stadsmissionen.

Vart ligger Beyond Retro?
Citera
2011-02-09, 21:28
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novak
Vart ligger Beyond Retro?
Drottninggatan och ?åsögatan? om jag inte minns fel. Googla på det så får du svar snabbare.

EDIT:
Åsögatan 144
Brännkyrkagatan 82
Drottninggatan 77

Enligt deras facebook.
Citera
2011-02-09, 22:41
Medlem
Point Blanks avatar
Nu blev jag själv sugen på en tweed-kavaj till vårkanten såhär.

Lite inspiration: http://www.unabashedlyprep.com/site/...w10-look-book/
Citera
2011-02-09, 22:42
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Drottninggatan och ?åsögatan? om jag inte minns fel. Googla på det så får du svar snabbare.

EDIT:
Åsögatan 144
Brännkyrkagatan 82
Drottninggatan 77

Enligt deras facebook.
Just precis. Åsögatan är den bästa av dessa tre om ni frågar mig (i alla fall om man raggar kavaj).

Rättade även till rubriken i egenskap av moderator.

/Mod
Citera
2011-02-11, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin

EDIT:
Åsögatan 144
Brännkyrkagatan 82
Drottninggatan 77

Enligt deras facebook.

Tack! Hoppas det har några fynd då!
Citera
2011-02-12, 16:39
Medlem
redcollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Just precis. Åsögatan är den bästa av dessa tre om ni frågar mig (i alla fall om man raggar kavaj).

Rättade även till rubriken i egenskap av moderator.

/Mod
Det har dock varit ganska tomt på tweed då jag har varit på Åsögatan, men de övriga har jag knappt kavajer så vad vet jag. Skulle rekommendera Stadsmissionen vid Nytorget. Där har de även en hel del tweedrockar och annat trevligt för en billig penning. Lycka till!
Citera
2013-02-21, 12:22
Medlem
Jag är också på jakt efter en tweedkavaj men har väldigt dålig koll på utbudet i olika affärer.

Skulle vilja ha en med lite mönster och kanske lite grönaktig färg. Typ detta stuk gillade jag http://www.tweed-jacket.com/GALLERY%...jacket_jpg.htm
Går det att hitta sånna i "vanlig" affär typ brothers, MQ, dressman etc. Kollade lite på deras hemsidor men det verkar som att det tweed dom säljer är mest i grått/mörkbrunt. Kan det komma in annat under höstsäsongen kanske?
Citera
2013-02-21, 13:05
Medlem
The-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonduck
Jag är också på jakt efter en tweedkavaj men har väldigt dålig koll på utbudet i olika affärer.

Skulle vilja ha en med lite mönster och kanske lite grönaktig färg. Typ detta stuk gillade jag http://www.tweed-jacket.com/GALLERY%...jacket_jpg.htm
Går det att hitta sånna i "vanlig" affär typ brothers, MQ, dressman etc. Kollade lite på deras hemsidor men det verkar som att det tweed dom säljer är mest i grått/mörkbrunt. Kan det komma in annat under höstsäsongen kanske?

Tveksamt om de butiker nu nämner har liknande kavajer, men som du säger om det kommer in till hösten så tror jag bara det är korta modekavajer som kommer att finnas. Det bästa är väl att gå till närmaste herrekipering och kolla.
Citera
2013-02-21, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johan
Tveksamt om de butiker nu nämner har liknande kavajer, men som du säger om det kommer in till hösten så tror jag bara det är korta modekavajer som kommer att finnas. Det bästa är väl att gå till närmaste herrekipering och kolla.

OK ville bara kolla med folk som springer i affärer ofta om det ens förekommer sådana kavajer i sånna affärer. Annars är man ju förvisad till en dyr skräddare eller leta i vintagebutiker
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in