2011-02-07, 20:24
Medlem
Hejsan! Har kollat runt på flashback men har inte hittat det jag söker. Det är alltså någon butik som säljer tweed kvajer till ett rimligt pris. Det behöver inte vara riktigt tweed men iaf designen. (ni förstår nog vad jag menar)

Min budget ligger runt 2000/2500

Tack!
Citera
2011-02-07, 20:27
Medlem
Batmaans avatar
För 2000:- får du utan tvekan en tweedkavaj på exempelvis Brothers. Ta dig en titt i närmaste köpcentrum och du kommer finna vad du söker
Citera
2011-02-07, 20:40
Medlem
ShogunAssasins avatar
Har inte köpt någon tweedkavaj själv än, men jag skulle faktiskt kolla secondhand, det känns som om man kan hitta riktiga kap på så sätt.
Citera
2011-02-07, 21:14
Medlem
LasseLarssons avatar
Gjorde ett kap på Brothers slutrea förra veckan, en Riley blazer i mörkt tweed mönster nedsatt till 850:-
MQ hade även en riktigt snygg tweed blazer för 1695:-
Citera
2011-02-07, 21:45
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Jag skulle leta efter Harris tweed i second-hands, det är till syvende och sist riktig tweed. Då får du redig och gedigen känsla, och efter ett skräddarbesök kommer den vara ett trevligt alternativ till höstjackan.
Citera
2011-02-08, 15:13
Medlem
tack så mycket för bra svar! Vart kan man hitta bra second hand?
Citera
2011-02-08, 16:03
Medlem
Britpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novak
tack så mycket för bra svar! Vart kan man hitta bra second hand?

Jadu, nu vet jag ju inte vart du bor, men finns väl både röda korset och myrorna lite överallt, Kolla där, har du tur hittar du något.
Citera
2011-02-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Britpop
Jadu, nu vet jag ju inte vart du bor, men finns väl både röda korset och myrorna lite överallt, Kolla där, har du tur hittar du något.
Bor i sthlm.
Citera
2011-02-08, 20:23
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Jag skulle leta efter Harris tweed i second-hands, det är till syvende och sist riktig tweed. Då får du redig och gedigen känsla, och efter ett skräddarbesök kommer den vara ett trevligt alternativ till höstjackan.
Jag kan bara stämma in i detta. Jag äger två kavajer med Harris tweed, båda två är oslagbart sköna. Sedan råkade jag vara ouppmärksam och införskaffade en tweedkavaj som visade sig vara gjord i jugoslavien. Inte samma sak kan man lugnt säga.
Ebay är ett utmärkt ställe att leta på. ( T ex här http://stores.ebay.com/BOOKSTER1UK)

F´låt. En Harris och en Crombie skall det vara.

Edit: själv rekommenderar jag starkt även ett inköp av en matchande tweedväst.
Senast redigerad av KimNeilJung 2011-02-08 kl. 20:30.
Citera
2011-02-08, 21:11
Medlem
Scottish House har rea, ser väl ganska billigt ut?

http://www.scottish.se/herrklader/harris-tweed.html
Citera
2011-02-08, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SCGB
Scottish House har rea, ser väl ganska billigt ut?

http://www.scottish.se/herrklader/harris-tweed.html
Äkta? Vore trevligt med en kavaj med elbow patches
Citera
2011-02-08, 22:55
Medlem
Kan inte direkt bidra med något nytt men håller med om att du bör köpa Harris tweed på second hand o göra ändringar hos skräddare. Du kommer hamna i samma prisklass som tidigare nämnda MQ o Brothers men med ofantligt mycket mer känsla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in