2011-02-07, 15:24
Medlem
Läste för "läs här först" och navigera mig till en windows 7-tråd, men den var stängd. Känns lite naket att posta denna lilla fråga här, men, men!

Har stört mig på en sak länge. I Windows 7 högst upp i utforskaren t.v. finns någon som heter Favoriter eller dylikt. So far so good. Men när man navigerar sig neråt i någon av dessa mappar under favoriter så expanderas inte filträdet på vänstersidan. Jag är så sjukt trött på det. Det är jäkligt ofta som jag vill navigera i undermapparna under favoriter men det går inte att göra på något vettigt sätt.

Eller? Gör det det? Snälla hjälp en vilsen själ.
Citera
2011-02-07, 15:47
Medlem
don.ramons avatar
De mappar som ligger under "Favoriter" fungerar som länkar i din internetbrowser. Alltså de är bara genvägar till mappar finns på andra ställen i din utforskare. Dess innehåll återspeglas enbart i fönstervyn till höger.
Citera
2011-02-07, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av don.ramon
De mappar som ligger under "Favoriter" fungerar som länkar i din internetbrowser. Alltså de är bara genvägar till mappar finns på andra ställen i din utforskare. Dess innehåll återspeglas enbart i fönstervyn till höger.

Det är ett jävla uselt system för den som är van att snabbt navigera i undermappar. Det går alltså inte att frångå detta för just favoriter? Då blir det till att skapa ett eget system alt. helt hänföra sig till Total Commander. Det finns kanske förresten andra filbibliotek idag som är lika kraftfulla som TC, men ännu mer moderna? Jag syftar på att man där kan göra namnbyten på ett flertal filer i ett svep etc...
Citera
2011-02-07, 19:59
Medlem
brtkrbzhnvs avatar
Det du kan göra är att säga åt Explorer att synkronisera trädet till vänster med grejerna till höger.
http://www.thewindowsclub.com/synchr...-the-main-pane
Citera
2011-02-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brtkrbzhnv
Det du kan göra är att säga åt Explorer att synkronisera trädet till vänster med grejerna till höger.
http://www.thewindowsclub.com/synchr...-the-main-pane

Strålande! Det var precis det jag var ute efter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in