2011-02-07, 15:01
Medlem
Jag gick ur ett långvarigt förhållande för ca 2 månader sedan, jag och mitt ex hade inte heller haft sex under flera månader.

För ca en vecka sedan hade jag sex med en snubbe och det gick väl ganska galet till (hårt sex) och vi märkte sedan att det var ganska mycket blod i sängen. Jag hade inte mens, hade inte nyligen haft mens och skulle inte ha mens på lite mer än en vecka.

Detta har hänt mig en gång förut för länge sen, även då gick det ganska vilt till, då hade jag inte heller haft sex på länge.

Min fråga är alltså, kan orsaken till detta vara för att jag inte haft sex under så lång tid och även för att det var hårt sex? Någon som varit med om samma sak?

Jag vet att man borde kolla upp sig hos gynekolog för sådana här saker, men jag vill gärna höra vad ni tror och även om någon annan varit med om liknande.
Citera
2011-02-07, 15:05
Medlem
3yearss avatar
Den första frågan jag har till dig är om det gjorde om när samlaget genomfördes?
Citera
2011-02-07, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3years
Den första frågan jag har till dig är om det gjorde om när samlaget genomfördes?

I vissa ställningar så var det lite ömt, men inget som gjorde så ont att det inte var skönt. Dock var vi båda onyktra, så det är svårt att säga hur ont jag hade tyckt att det gjort om jag var nykter.
Citera
2011-02-07, 15:09
Medlem
GanjaFarfars avatar
Det är absolut ingen omöjlighet att det kan blöda lite ur fittan när du får rejält med kuk. Dock undrar jag om du var tillräckligt våt under tiden, märkte ni inte att det blödde under tiden?
Citera
2011-02-07, 15:11
Medlem
Det kan ju vara så att du har torra slemhinnor i underlivet. Då kan man få blödning vid sex. Andra tecken på torra slemhinnor är torrhet, brännande och/eller kliande känsla och även att urinvägsinfektioner förekommer.
Citera
2011-02-07, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Det är absolut ingen omöjlighet att det kan blöda lite ur fittan när du får rejält med kuk. Dock undrar jag om du var tillräckligt våt under tiden, märkte ni inte att det blödde under tiden?

Svar ja på båda dina frågor, vi märkte att det blödde men det var inget vi brydde oss om just då utan det är i efterhand jag har gått och funderat över det.
Citera
2011-02-07, 15:26
Medlem
3yearss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fembot
Svar ja på båda dina frågor, vi märkte att det blödde men det var inget vi brydde oss om just då utan det är i efterhand jag har gått och funderat över det.

Du skulle ju kunna försöka vänta lite och se om det händer igen. Annars tipsar jag dig att ta kontakt med gynnekolog.. För ditt eget bästa!
Citera
2011-02-07, 16:21
Medlem
Zelogaths avatar
Du säger att du inte har haft det på ett tag, så kanske du var lite ovan och inte så "på" som gjorde att du inte var tillräckligt kåt?
Det kan ha varit så att han stötte till din livmoderhals/livmoderhalsväggen minns inte vilket av det, då dina inre organ automatiskt dras uppåt när du är beredd för sex- men var du inte helt beredd så kanske det inte blev så?
Jag bara spekulerar, men det skulle förklara blödningarna.
Det är inte farligt, men ganska onödigt
Citera
2011-02-07, 21:25
Medlem
fjungen33s avatar
Blödningar mellan mensen ska alltid undersökas, speciellt om man inte vet varför de kommer... Sök gyn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in