• 2
  • 3
2011-03-09, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mefedronkungen
Jo men apples ssd är ju bättre än de flesta SSDs ändån i testet. Toshibas är ju klart långsammare. Sedan buggar nog MacOS mindre än Windows Virus 7.... Och apple är ju inte sist med TRIM... snarare FÖRST eftersom inga andra SSD till mac stödjer TRIM än apples SSD? Det är såna saker som gör att man hellre väljer apple än de andra skitföretagen.

Visa mig en enda SSD som funkar till MacOS med TRIM som är billigare än Apples och som är bättre? Än så länge har INGEN lyckats!
* Vems fel är det att Apple är först med TRIM till Apple?
* Toshibas modell var av förra generationen, eller ännu äldre
*"Sedan buggar nog MacOS mindre än Windows Virus 7" Har ingenting överhuvudtaget att göra med diskussionen,

Hyser ett enormt förakt mot dig och dina gelikar. Enfaldiga efterblivna varelse jag kan inte acceptera att vi delar DNA till 99,9%
Citera
2011-03-09, 13:28
Medlem
Jag undrar

Jag läste att det nya MacBookPro har trim i sig. Men jag undrar om jag fixar betan av Lion kommer jag få trim för min SSD (OCZ Vertex 2)?
Citera
2011-03-09, 16:57
Medlem
Fernets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mefedronkungen
Jo men apples ssd är ju bättre än de flesta SSDs ändån i testet. Toshibas är ju klart långsammare. Sedan buggar nog MacOS mindre än Windows Virus 7.... Och apple är ju inte sist med TRIM... snarare FÖRST eftersom inga andra SSD till mac stödjer TRIM än apples SSD? Det är såna saker som gör att man hellre väljer apple än de andra skitföretagen.

Visa mig en enda SSD som funkar till MacOS med TRIM som är billigare än Apples och som är bättre? Än så länge har INGEN lyckats!
På icke-OS X frågar systemet snurrar den eller snurrar den inte? (rpm=0 eller ej)
Är svaret snurrar inte aktiveras TRIM.

På OS X frågar systemet: är det en Apple SSD? Dvs: har du betalat Appleskatt?
Är svaret ja aktiveras TRIM.

Det är fan applementaliteten tagen till fascistoida nivåer!!!

Alla SSD som sålts sista 1.5 året stödjer TRIM, men på en Mac måste du betala Appleskatt för att den skall sparka igång.

Talar vi hastighet är AIR ett bra exempel, då det är Apples enda laptop gjord just för SSD.
De icke-SSD som finns (men som enligt Apple inte får säljas (googla photofast air)) är snabbare och inte minst finns i större utgåva och är billigare.
http://www.storagereview.com/owc_mer...d_review_240gb

Är man på sitt konspiratoriska humör kan man tro att priset Macanvändare får betala för att Apple för ett par år sedan köpte allt flashminne i världen är att vi skall tvingas till sämre SSD och för detta tvivelaktiga nöje betala Apple-skatt.

/ för dagen en förbannad mactaliban

Edit:
Allt vi vet om TRIM i OS X är från nya MBP och dess special 10.6
Apple kan fortfarande komma till sans i sommarens 10.7
Men jag säger som Stefan Sauk Jag är skeptisk
Senast redigerad av Fernet 2011-03-09 kl. 17:01.
Citera
2011-04-08, 20:40
Medlem
Slashcares avatar
Jag funderar också på att köpa och installera en SSD i min (2010 års modell) MBP när skatteåterbäringen kommer.

Fungerar det med vilken disk som helst eller är det någon egenskap jag behöver hålla reda på?
Är det möjligt att koppla in en SATA III disk, eller är det uteslutande SATA II som gäller?
Citera
2011-04-08, 21:03
Medlem
Noxvilles avatar
Jag köpte en MacBook Pro 15" förra veckan. Satte i en Intel 510 Series 250 gb SSD, inga problem överhuvudtaget.

Det är riktigt att OSX inte enablar TRIM på icke-apple ssd's, men man kan göra det själv med hjälp av http://www.sweclockers.com/forum/100...pport-enabler/. Lätt som en plätt, funkade direkt och OSX tycker nu att man har TRIM enabled.
Citera
2011-07-27, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxville
Jag köpte en MacBook Pro 15" förra veckan. Satte i en Intel 510 Series 250 gb SSD, inga problem överhuvudtaget.

Det är riktigt att OSX inte enablar TRIM på icke-apple ssd's, men man kan göra det själv med hjälp av http://www.sweclockers.com/forum/100...pport-enabler/. Lätt som en plätt, funkade direkt och OSX tycker nu att man har TRIM enabled.

Har du installerat den där Trim grejen på OS X Lion eller Snow Leopard?

Jag har en fråga:

Jag har en SSD som jag har fixar till min iMac och jag vill veta hur jag ska göra för att den ska hålla så länge som möjligt och inte slitas allt för mycket? Jag har Lion installerat.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in