Citat:
Ursprungligen postat av Oscar.JE.Jerker
Tror inte att jag är smartast i världen men förstår om jag kanske uppfattas som om jag gjorde det. Skulle inte säga att jag är deprimerad, snarare apatisk och ständigt uttråkad. Har varit deprimerad och tagit mig ur det. Nu känns det som man ligger på en platå och väntar på att saker ska vända till det bättre, och så har det varit i ett par år.
Nej det verkar inte som du tycker det, jag berätta bara vad jag trodde om mig själv, du låter faktiskt sympatisk.
Det där med platå känner jag igen, har du tagit medicin innan och slutat? Är du passiv i dina relationer med andra och i de aktiviteter du gör(jobb, fritidssysslor)?
Jag var ganska passiv och förväntade mig undermedvetet att andra skulle stimulera mig och få igång mina känslor och fantasi. Blev alltid lika hopplös på födelsedagar etc. när alla gjorde mig besviken över deras halvdana försök att göra dagen speciell. Jag blev aldrig otrevlig eller så utan låtsades bry mig och försökte komma ifrån folk så snabbt som möjligt.
Jag tappade kontakten med jättemånga vänner också eftersom jag hellre hade dött än att lyssna på deras helt obetydliga ensidiga konversationer en enda gång till. Det ångrar jag kanske inte idag men det hade ju varit trevligt med lite fler vänner.
Jag har ju insett idag att man aldrig kan få ut något ur relationer, jobb eller vad som helst om man själv inte är aktiv genom att styra situationerna/konversationerna till sin egen fördel eller tycke. Jag försöker göra det mesta så intressant som möjligt för mig själv och undviker folk/saker jag tycker är tråkiga. Men det bästa jag gör nu är att utmana mig själv genom att göra saker jag blir nervös inför eller saker jag inte riktigt förstår så jag känner att jag lever. Att skämma ut sig är otroligt underskattat!
Hoppas du orkar läsa =)