• 1
  • 2
2011-02-10, 19:40
Medlem
GummiBasens avatar
Xanor blir jag trött och hängig av.

Men det kanske bara är i början, har bara tagit Xanor i 3 dagar hittils.
Citera
2011-02-10, 23:31
Medlem
allegragellers avatar
Alla allergimediciner typ atarax och theralen går bort.. Man blir faktiskt bara trött av dem. Det går att sova på theralen men man får räkna med att vara helt väck halva dagen efter, om man lyckas vakna över huvud taget.

Trots min skepsis, har läst väldigt mycket skit om medicinen, har jag börjat äta lyrica sedan några dagar. En väldigt liten dos, 25 mg, döm om min förvåning när jag vaknade på morgonen efter att ha tagit den första tabletten kvällen innan och jag var helt lugn. Detta hade föregåtts av en period av frätande ångest av den sorten man egentligen inte klarar av.

Jag skulle testa Lyrica om jag var du, det är egentligen en medicin mot epilepsi och kroniska smärtor som nu även har blivit godkänd för GAD (generaliserad ångetst).

Annars är ju benzo det enda som verkligen funkar, men läkarna har fått order från högre ort att vara väldigt restriktiva med utskrivningen.
Citera
2011-02-11, 11:03
Medlem
Loquitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Alla allergimediciner typ atarax och theralen går bort.. Man blir faktiskt bara trött av dem. Det går att sova på theralen men man får räkna med att vara helt väck halva dagen efter, om man lyckas vakna över huvud taget.

Haha, eller hur! Likadant med propavan.

Citat:
Trots min skepsis, har läst väldigt mycket skit om medicinen, har jag börjat äta lyrica sedan några dagar. En väldigt liten dos, 25 mg, döm om min förvåning när jag vaknade på morgonen efter att ha tagit den första tabletten kvällen innan och jag var helt lugn. Detta hade föregåtts av en period av frätande ångest av den sorten man egentligen inte klarar av.

Tycker den funkar relativt bra.. Känner igentligen inte att ångesten lindras nämnvärt utan det är om man har glömt att ta en dag eller om man avslutar tvärt som man känner hur ångesten kommer som en orkan..

Citat:
Annars är ju benzo det enda som verkligen funkar, men läkarna har fått order från högre ort att vara väldigt restriktiva med utskrivningen.

Hur vet du det? Finns det att läsa om någonstans?
Citera
2011-02-11, 18:41
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Hur vet du det? Finns det att läsa om någonstans?

Vet och vet.. erfarenheter säger mig att läkarna antingen nekar människor benzo eller väntar in i det längsta innan de skriver ut det. Jag har varit med om det och många som jag känner. Jag antar att missbruks- och beroendeproblematiken är stor. Jag drar slutsatsen att det är en allmän propå som gäller. Kanske från socialstyrelsen.
Citera
2011-02-11, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampinfektion
Finns det någon jävla fucking medicin som inte gör så att man fucking somnar, som bara tar bort ångesten! Eller måste jag ta och skjuta mig i skallen för att bli av med detta?

Snabbt svar önskas. Tack.

Du kan prova Buspiron.

Stövel-Anders
Citera
2011-02-15, 13:18
Medlem
Loquitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vet och vet.. erfarenheter säger mig att läkarna antingen nekar människor benzo eller väntar in i det längsta innan de skriver ut det. Jag har varit med om det och många som jag känner. Jag antar att missbruks- och beroendeproblematiken är stor. Jag drar slutsatsen att det är en allmän propå som gäller. Kanske från socialstyrelsen.

Ja att läkare är snåla på att skriva ut vet jag
Trodde du menade att typ socialstyrelsen hade skrivit ännu hårdare restriktioner för utskrivningar och hur läkare ska förhålla sig till detta.
Citera
2011-02-15, 14:36
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Ja att läkare är snåla på att skriva ut vet jag
Trodde du menade att typ socialstyrelsen hade skrivit ännu hårdare restriktioner för utskrivningar och hur läkare ska förhålla sig till detta.

Men jag tror faktiskt de har gjort det, även om jag inte har några bevis, det känns som en massiv vägg av nekande läkare så snart man tar kontakt med psykiatrin.

Men nu har jag fått lyrica. Den är narkotikaklassad i USA men inte här, snart blir den det här och då står de där med min abstinens att ta hand om, ska kräkas i knät på dem tänkte jag.
Citera
2011-02-15, 18:02
Medlem
Jag har hört att voxra är en bra ångest dämpande medicin som skall ta bort trötthet. Skall själv börja med voxra imorn och hoppas det funkar nu.
Citera
2011-02-28, 16:31
Medlem
Min läkare på barnpsyk var inte speciellt restriktiv, det första jag fick var Imovane innan jag knappt träffat läkaren och benzot snålade han inte heller med, hade rätt kul där ett tag
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in