• 1
  • 2
2011-02-06, 21:48
Medlem
Som rubriken lyder.
Åldersgräns?
Populärt ställe?
Typ av folk?
Vilken sorts musik spelas?
Lätt/Svårt att komma in efter midnatt?
Citera
2011-02-06, 21:55
Medlem
Cerises avatar
Jag tror det är 20 men varje gång jag har varit där har det alltid funnits fjortisar runt 18. Snyggt och fräscht ställe, ganska många blattekillar. Finns brats också. Bra musik. VIP:en är inte rolig. Populärt vet jag inte, men många unga människor som drar dit. Vet inte om det är svårt att komma in. Inträde brukar ligga runt 160.
Citera
2011-02-07, 09:00
Medlem
Det är 25 vanliga helger, sen 20/18 på större speglingar som tillexempel AN21,Adrian Lux och Laidback Luke.
brukar vara ganska bra drag.
Mycket stekare.
Blandad musik beronde på vilken DJ, men mycket house och de senaste från listorna.

Eftersom Ambassadeur har öppet 05 brukar de inte vara så svårt att komma in efter midnatt runt 00-01.30.
Citera
2011-02-07, 12:45
Medlem
Okej! Tack för svaren, verkar vara ett nice ställe då.
Skall upp med min polare i Mars och checka Ingrosso på Munchenbryggeriet och det ingick fritt inträde till Amba efteråt i biljetten. Han är 24 och jag 21, så det bör väl inte vara några problem om vi kommer dit med vårdad klädsel osv.?
Citera
2011-02-07, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bennylava
Okej! Tack för svaren, verkar vara ett nice ställe då.
Skall upp med min polare i Mars och checka Ingrosso på Munchenbryggeriet och det ingick fritt inträde till Amba efteråt i biljetten. Han är 24 och jag 21, så det bör väl inte vara några problem om vi kommer dit med vårdad klädsel osv.?

Nope, det bör inte vara några problem.
Citera
2011-02-07, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matrix-23
Nope, det bör inte vara några problem.

Gott snack! Tack för alla svar.
Citera
2011-02-15, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bennylava
Gott snack! Tack för alla svar.

Vem bryr sig om status? Köö ba!
Citera
2011-02-15, 10:02
Medlem
snuptiks avatar
Pa storre spelningar och events ar vakterna lite mer chill. 18-20 som nagon sa. Annars ar det striktare. Var iofs ett par ar sen jag var dar sist sa jag ar inte sa uppdaterad..

Dom brukade fa in ratt schyssta DJ's forr iaf och spelade annars skon house, men det ar dyrt och brattigt i ovrigt.
Senast redigerad av snuptik 2011-02-15 kl. 10:04.
Citera
2011-02-21, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anis99
Det är 25 vanliga helger, sen 20/18 på större speglingar som tillexempel AN21,Adrian Lux och Laidback Luke.
brukar vara ganska bra drag.
Mycket stekare.
Blandad musik beronde på vilken DJ, men mycket house och de senaste från listorna.

Eftersom Ambassadeur har öppet 05 brukar de inte vara så svårt att komma in efter midnatt runt 00-01.30.

Okej för att rätta upp det här. 18 år med förköpsbiljett på dessa event, 20 i dörren.

Officiella åldern är numera 20, vilket dom är ganska strikta på, ingen omöjlighet såklart. Ambassadeur stänger 04:00.

Ja det är en reko klubb trots allt. Gästlista hittar ni på Stureplansgruppen.se.
Citera
2011-03-28, 10:55
Medlem
skrudiss avatar
Jag är inget större fan av Amba. VIP-rummet är inte mycket för världen, bara ett annat, mindre dansgolv och en bar som ofta tar längre tid än den utanför. Musiken är för ironisk för min smak, tänk typ När vi gräver guld i USA, även om det ibland blir lite bättre låtar med. Visst är det vitt och fräscht, men också ganska själlöst. Det känns som ett ställe som andra.
Citera
2011-06-19, 22:06
Medlem
Vilsenturists avatar
Stället är belägget precis vid stureplan (bara ett stenkast ifrån svampen). Den intuition man får av stället är att det är väldigt påkostat och att det finns en välgenomtänkt arktektur(trendinsperard inredning, rymliga ytor och alltmänt bra planlösning).

När det gäller dansgolven, så finns det stora valmöjligheter, dels finns det ett stort och dels tre små (varav ett ligger i VIP rummet). Det stora dansgolvet brukar ständigt vara fullsmockat på. Detta brukat ju förstås resultera till att de mindre golven brukar så småningom också bli ganska fullsatta.

När det gäller musikgenre så brukar det uteslutet spelas housemusik (på stora dansgolvet), medan på de mindre dansgolven brukar det vara mer varierad musikgenre på såsom gamla godingar från 70-90talet och eurodance. DJ:arna på stället verka ha en extraordinär förmåga att lyfta upp draget.

Nackdelen med stället är främst det höga inträdet som ligger runt 180riksdaler (inkl gaderob), Detta är nästa hutlöst med andra ord. En annan nackdel är att bartenderna brukar vara få i antal och dessutom består drinkarna av för mycket is Sammanfattningsvis skulle jag nog vilja ge stället en svag 4 utav 5.

Mvh/Vilsenturist
Senast redigerad av Vilsenturist 2011-06-19 kl. 22:12.
Citera
2011-06-19, 23:53
Medlem
Sakens avatar
Gick in där en gång. Massa svartingar. Gick ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in